PDA

View Full Version : laney VC30



niels5150
8 september 2003, 21:11
heeft iemand deze amp? is hij geschikt voor thuis oefenen en kleine jamsessies? zit er een effectsloop op, en heeft hij clean genoeg headroom om op hoog volume clean te blijven?

diengeman
9 september 2003, 15:00
ik heb de VC30. nouja, nog wel. hij staat namelijk te koop voor 350 euro. hij is geschikt om thuis te oefenen, alleen als je de volume opendrait gaat hij wel mooier en superwarm klinken, maar dan stat hij wel te hard voor thuis.maar op laag volume klinkt hij ook mooi. en je kan er ook makkelijk mee optreden, in cafeetjes ofzo. er zit een effectsloop op. hij kan heel mooi en vrij clean blijven. als je het volume veel verder opendraait gaat hij een beetje harder, maar vooral meer overdrive

guitartub
10 september 2003, 11:37
Ik speel al heel wat jaartjes over de vc30.
Heb thuis altijd geoefend over een kleine amp, maar heb die ingeruild voor een bass-ampje, zodat ik thuis speel over de vc30 met een johnson modeller ervoor (voor de veelzijdigheid). Ik doe veel jamsessies en als de ruimte niet te groot is dan klinkt ie ook zonder de modeller helemaal te (bluesy) gek. Voor grotere gigs moet ik hem PA-en.
Ben inmiddels ook op zoek naar een versterker erbij maar ben daar nog niet uit. De forumleden hierzo hebben me op het ENGL-RIVERA-KOCH pad gezet.
Diezel of Bogner gaan me kwa centjes iets te ver.

Groetjes,
Bert.

staavie
15 september 2003, 16:54
Te koop: Koch Powertone II head (nieuwste model!)
He Niels, ik dacht dat die zo goed was?
Staavie.

Geert Teekens
16 september 2003, 23:29
Ik heb hem getest in een muziekwinkel.

Ik vond het clean kanaal gewoon geweldig, echt heel mooi.

Het OD kanaal vond ik echter nogal krasserig, lang niet zo goed als het clean.

Geert