PDA

View Full Version : Gibson SG



punkydude
8 september 2003, 19:15
Iemand ervaringen hiermee? En is hij wel echt zen geld waard??

Hartelijke dank,
Davy

MarshallSG
8 september 2003, 19:26
Zekers! Heel goede gitaar. Ik heb nu een '61 RI. Ik heb een standard gehad. Klinkt wat scheller als een les paul, wat meer bite. En lang niet zo duur als een les paul. Lang niet zo zwaar als een les paul en scheurt als een tiet.
Goeie deal.

punkydude
8 september 2003, 19:27
Kheb der al gaan op spelen, vond hem super. Was wel maar de standard... is inderdaad superlicht in vergelijking met les paul!

Nog ff vraagje, is de Agnus Young signature de meerprijs waardt?

ieme
8 september 2003, 19:32
ik had de standard wat een kutding! als ik stond te spelen was de hals zoooooooo bewegelijk t leek wel een tremolo!

MarshallSG
8 september 2003, 19:44
Ik weet niet wat de meerprijs is. Dat zul je zelf moeten bepalen. Persoonlijk geef ik niet om Signature modellen en vribola hoef ik ook niet. Kijk ook eens tweede hands. Is een stuk goed koper.

ieme
8 september 2003, 19:45
ik had de standard wat een kutding! als ik stond te spelen was de hals zoooooooo bewegelijk t leek wel een tremolo!
even voor de duidelijkheid hij had geen tremolo maar een super bewegelijke hals!

punkydude
8 september 2003, 19:51
Deze waar ik op gespeeld had bij Bruno's guitars was superstrak! Kvond wel dat hij nog redelijk hard speelde voor een Gibson! Mijn oom zijn Gibson S1 speelt duizend keer zachter :-)

maartenv
8 september 2003, 22:01
Ik heb nu zo'n 12 jaar een standaard sg, ik zou hem niet kwijt willen. Heel licht in gewicht en een strak scheur geluid ! Echt een klasse gitaar !

Geert Teekens
9 september 2003, 09:45
Punkydude, hoe zwaar hij speelt is een kwestie van (laten) afstellen. Kan je allemaal nog aanpassen. Ik zou zeker ook voor een 2ehands gaan, veel goedkoper.

Geert

iam
9 september 2003, 10:27
Zekers! Heel goede gitaar. Ik heb nu een '61 RI. Ik heb een standard gehad. Klinkt wat scheller als een les paul, wat meer bite. En lang niet zo duur als een les paul. Lang niet zo zwaar als een les paul en scheurt als een tiet.
Goeie deal.

ik wist niet dat tieten nu al scheurden ook? :o :???:

Ash ketchum
9 september 2003, 11:01
Ik heb een sg classic met p-90's en die scheurt geweldig, ook is is lekker voor low-gaininstellingen door die p-90's. hierdoor klinktíe niet te vet als een les paul maar heavier dan een (standaard)strat en iets lichter als een standaard sg. Voor de rest een superhals, en voor degene die dat niet vinden, die moeten es spelen op eentje met een lage afstelling en met een setje 0.09 van gibson.

Blokkie
9 september 2003, 11:53
Ik heb een SG standard uit ´96. Heerlijke gitaar. Ook clean vind ik hem geweldig maar als we het over scheuren gaan hebben is het geluid echt goddelijk. Ik vind het feit dat een sg een stuk lichter is dan een LP ook een groot voordeel. Ik houd niet zo van die zware units. Al met al is een sg zeker een aanrader

MarshallSG
9 september 2003, 11:57
ik wist niet dat tieten nu al scheurden ook? :o :???:

Silleconen? Die scheuren wel hoor ;) :D