PDA

View Full Version : Mp3's van m'n bandje (5150's) Pas op, voorzichtig afspelen!!



Iceman
8 september 2003, 18:54
www.deadhead.nl/hateland.mp3
www.deadhead.nl/desire.mp3

Jullie lieve Iceman "zingt "hier ook op :roll:

Is een 16-sporen opname in de oefenruimte, alles live ingespeeld.

Swan
8 september 2003, 19:16
vet :D :D
doet me aan At The Gates denken, vooral kwa zang
5150 toon is vet :D
klinkt erg prof. goed bezig!

vooral Desire vind ik cool....al zouden iets meer tempowisselingen wat meer afwisseling geven...

The_Cure
8 september 2003, 20:42
:o :o :o :o ok, omfg dat 'zingen', jezus man ben je dan niet voor de rest van de maand schor ofzo :-? Zang vind ik 3 keer niks lijkt wel een trol op steroïde... rest van het nummer zit lekker in elkaar, geluid van gitaar is goed 8)


maargoed, neem het van de zang niet te persoonlijk op hoor; tis niet echt mijn muziekm zegmaar!

Iceman
9 september 2003, 16:00
lijkt wel een trol op steroïde..................


Hahaha, geeft niks. Ik kan wel snappen dat mensen er niks aan vinden. Ik kan er m'n steroïde-ei wel in kwijt. :)

Negative K3 fan
9 september 2003, 16:05
ik vind de gitaartoon een beetje dun en schel, komt waarschijnlijk omdat ded bas, of lage mids een beetje missen. MAar het past nog wel bij de mzueik en het is zeker niet slecht.

delphiro
9 september 2003, 16:12
lol.. wat een bak herrie

Ook bepaald niet mijn muziekstijl :amp: maar in zijn genre zeker proffie en errug strak!

tjeemig.. ik zet 'm gauw weer uit :-D

Iceman
9 september 2003, 16:39
Eind januari gaan we die herrie opnemen in Denemarken met m'n Mesa Mark 4. Dat wordt VET !!!

Bosch
9 september 2003, 21:18
Lekker agressief!!! 8-)

Echt een goeie stem: Immortal maar dan een meer extraverte uitvoering. Zoals Naglfar. Band ook top. Als jullie een keertje in (de buurt van) Utrecht optreden ...

I am impressed, want dit wordt zo vaak geprobeerd om neer te zetten, maar zelden slaagt men erin. Ben erg benieuwd naar cd-opnamen!

aadplagiaat
10 september 2003, 21:25
Ik vind het ook errug goed. Strak gespeeld, mooie sound, idd lekker agressief. Errug mooie gitaarsoloos.

Alleen...... ik hou er niet zo van :stop: maar dat heeft er niet(s) veel mee te maken. :razz: Top!!

andy
11 september 2003, 00:47
Kijk dit mag ik wel, ouderwets thrash beuken en met de zang is helemaal niks mis. Dat hoort nou eenmaal bij de muziek. Gitaartjes mogen wel wat vetter, maar dat kan aan mijn kutboxjes liggen. :wink:

BlackSun
11 september 2003, 15:37
Errug Errug Errug vet!

Klinkt zeer profesioneel, en lijtk idd beetje op Immortal. Goed 'gezongen' trouwens, klinkt echt goed.
Deze mp3'tjes bewaar ik ff :P

Marshallover
11 september 2003, 19:03
Sorry ik vind het echt helemaal drie keer niks, maar het gitaargeluid is (behalve de vele piepen) wel erg lekker te noemen..... :lol:

GRoeten,

Iceman
12 september 2003, 11:28
Die piepjes zijn live, zonder gate of dergelijke opgenomen. Goedkope oefenruimtemikes voor de speaker en spelen maar.

aadplagiaat
12 september 2003, 12:35
Die piepjes zijn live, zonder gate of dergelijke opgenomen. Goedkope oefenruimtemikes voor de speaker en spelen maar.

Zo zou er meer moeten worden opgenomen. Alles wat je nu hoort is zo gelikt en overgeproduceert.

Iceman
12 september 2003, 16:52
Inderdaad, met de komst van computers/triggers/oneindigehoeveelhedendigitalesporen is men vergeten dat een band vaak maar uit 4 of 5 personen bestaat. En zodoende wordt de "feel" weggeproduceerd. Onpersoonlijkheid troef. Maar ja, je ziet dan ook zo veel bands live op hun bek gaan.

We gaan nieuwe cd eigenlijk ook "live" opnemen, gitaren en drums laten we staan. Ergste gitaarfouten corrigeren en dan zang, solo's en bas.

Mixen kan niet simpeler; mix kan voor alle nummers gebruikt worden.

aadplagiaat
12 september 2003, 17:09
Ergste gitaarfouten corrigeren en dan zang, solo's en bas.

:P

Mixen kan niet simpeler; mix kan voor alle nummers gebruikt worden.

jorrit
18 september 2003, 12:10
vette shit! mooi opgenomen!

maar jullie zitten vlak bij mij...al optredens geboekt etc?
k wil het wel een keer live zien...

skabouter
18 september 2003, 16:19
kerel dit ruled wel !! alleen het doet me wel heeeeeel erg aan iets denken...........

Iceman
19 september 2003, 17:11
Waar doet het je dan heel erg aan denken, Skabouter?

Arbz
19 september 2003, 18:26
Brrrrrr :)

Tom Morello
19 september 2003, 20:22
Pfoeh!! Hier moet ik wel ff van bijkomen zeg :razz:

Maar wel heel goed in zn genre, beter dan dit heb ik (op dit forum iig) nog niet gehoord. Dit doet me wel een beetje aan Children Of Bodom denken, dus dat is wat mij betreft alleen maar positief. :)

Anders Destium
20 september 2003, 17:49
Vette band!

Doet me wat iemand anders ook al zei flink denken aan At the Gates/The Haunted, maar ook aan God Dethroned :)

Thumbs up :lol:

Neals
22 september 2003, 21:50
God Dethroned lijkt het heel erg op, vooral qua zang, at the gates heeft een dikker gitaargeluid, maar wat ik hier op te zeggen heb:

Keep up the good work!

Stitch
22 september 2003, 23:08
Waanzinnig! Dit kan ik wel waarderen. Ben opzich meer een grunt-man maar dit maakt het wel 1 geheel. Respect hoor.

Iceman
23 september 2003, 01:00
Eind januari dus naar Denemarken de studio in. Dan deze herrie gekoppeld aan een super direkt en vet geluid!! Zodra ik daar opnamens van heb gooi ik weer een link bij "sounds".

Negative K3 fan
23 september 2003, 08:22
ietsje off topic, maar in het andere topic scheen niemand te reageren:

ik had laatst trrouwens een 5150 clip gevonden waar iedereen toch wel positief over moet zijn!

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000095660_000010399.mp3

de setup:
Crappy ass strat copy w/ piece of shit humbucker->5150->Marshall 1960B with G12T-75's->Shure SM57->MIC in on my computer. I didn't even use my mixer, or any afterwards FX.

ik was geweldig onder de indruk

Iceman
23 september 2003, 10:44
Klinkt goed, alleen vindt ik dat 5150's en Marshalls scheuren in het hoog, terwijl Mesa's in het laag scheuren. Jarenlange ervaring (2 gitaristen) met JCM800's, laatste jaren 2 5150's en sinds kort 2 Mesa 's Mark 4.

Maar goed, smaken verschillen.

Negative K3 fan
23 september 2003, 16:25
je hebt zeker geluid, marshalls, 5150s en soldano's scheuren in het hoog (dwz hoge mids waar de nadruk op licht) De bogner uberschall scheurt heel erg in het laag (lage mids dus) engls zitten ertussen in en de mesas zijn een beetje aan de alge kant (maar niet zo laag als de uberschall though). 5150s schreeuwen, engls scheuren en uberschalls brullen. Het is maar net waar je van houdt en ik vind zelf de 5150 het best scheuren.

Ik vind trouwens dat op de door mij gepoiste clip best goed te horen is dat de 5150 een beetje in dee hoge mids zit. MAarja, jou klip was ook wel erg krassig, die vond ik (met alle respect) toch een stuk minder klinken.

Iceman
24 september 2003, 01:59
Die van mij was ook met 5150's. Alleen heb ik ze niet zelf opgenomen, anders hadden ze beter geklonken. :wink:

Zoveel smaken, zoveel versterkers.

Heb nog niet de kans gehad om over een Bogner te spelen. Benieuwd.

Negative K3 fan
24 september 2003, 09:33
voor mij is het ook alweer een tijdje terug dat ik de ubersfchall heb gespeeld. Mooie amp, maar die viel helemaal in het niet bij de diezel herbert die ik erna speelde :)

Timmer
27 september 2003, 15:15
vette shit man, niet dat ik dagelijks naar dit soort muziek luister maar ik kan dit wel waarderen. Desire vind ik beter als hateland trouwens, klinkt in mijn oren een beetje te standaard. Desire ramt lekker.

Er zijn inderdaad vele deathmetal (of hoe je dit ook wilt noemen) bands die het met een beroerdere zanger moeten doen. Er is met een beetje fantasie wel wat Immortal in te herkennen, qua zang dan. Je moet het maar kunnen...

http://smile.smilies.nl/669.gif

slayurrr
27 september 2003, 16:29
Klinkt leuk! lekker agressief en de nummers zitten goed in elkaar, jullie weten waar jullie mee bezig zijn om het zo maar te zeggen :wink:

Verder heb ik ook veel respect voor je zang, ik heb het zelf wel is geprobeerd om zo te zingen maar dan ben ik me stem na 10 sec al kwijt :razz:

SiNiSTRaL
27 september 2003, 17:49
dan moet je ook technisch goed zingen he....
zangers als deze man hier gaan niet gewoon maar een beetje lopen schreeuwen zoals een klein kind....zingen vanuit je zachte verhemelte en diafragmablablablablabla

Negative K3 fan
27 september 2003, 20:13
ja, watndat vret TOOOOONNN

Anders Destium
28 september 2003, 15:44
vette shit man, niet dat ik dagelijks naar dit soort muziek luister maar ik kan dit wel waarderen. Desire vind ik beter als hateland trouwens, klinkt in mijn oren een beetje te standaard. Desire ramt lekker.

Er zijn inderdaad vele deathmetal (of hoe je dit ook wilt noemen) bands die het met een beroerdere zanger moeten doen. Er is met een beetje fantasie wel wat Immortal in te herkennen, qua zang dan. Je moet het maar kunnen...

http://smile.smilies.nl/669.gif

Deze stijl heeft een naam: Gothenburg Metal (ik hoop dat de topicstarter zich hierin kan vinden :) ). Er waren midden jaren 90 een heleboel vooral Zweedse bands die snelle en vaak melodische snelle metal koppelden aan een krijs-zanger. Bekendste voorbeelden: In Flames, At the Gates, Dissection, Dark Tranquillity, Soilwork. Het is eigenlijk voor iedere metalfan de moeite waard muziek van die bands te downloaden, het zit zeer goed in elkaar allemaal en het "klopt" :wink:

Over het zingen:
Gewoon een kwestie van veel oefenen en niet forceren (oh ja, da's dus techniek), ik heb mezelf ooit de bekende Dani Filth-krijs aangeleerd. Als ik wat zou oefenen zou ik ook weer een eind weg kunnen krijsen :lol:

Iceman
29 september 2003, 00:34
Sorry Anders Destium, maar voor de hele Gothenburgscene geboren was, stond Iceman al zo te schreeuwen. DeadHead was al in maart '89 opgericht en daarvoor zong ik al een jaar in een ander bandje. Voor mij is het eerder begonnen met als "oude" Kreator, Possessed en Slayer.

Ik noem dat grunten eerder beheerst schreeuwen. En de vergelijking met distortion op een gitaar is goed te maken, je moet dat punt zoeken waarbij je nog voldoende definitie houdt zonder te verzanden. Articuleren en zo....

Heb ondertussen 3 cd's (en wat verzamelspul) met slecht geluid gemaakt doordat we steeds noodgedwongen in dezelfde studio met dezelfde slechte producer moesten werken. Dit maal alles anders aangepakt, vandaar dat we bij www.jacobhansen.com gaan opnemen. Luister maar eens naar de soundclips op zijn site..................................

Iceman
29 september 2003, 00:38
Ah Anders, ik heb net de foto's bekeken van je gitaren, erg mooi. Vooral de 2027, heb er ooit eens op gespeeld bij BigOneZwolle. Gave gitaar, vond 'em beter dan de 7620 die ik toen nog had.