PDA

View Full Version : kwaliteit kabels ????



Marshallover
8 september 2003, 16:45
Ik heb een aantal verschillende soorten patchkabels tussen mijn bende effecten; een paar van 10 cm die 10 euro kosten en een paar van 30 cm die 3 euro kosten..... :-?

Ik hoor echter geen verschil tussen beide kabels als ik ze aansluit op dezelfde manier (vergelijking is dus wel goed)

Wat is dan het verschil in prijs? :o

Ok, die van 10 euro zijn wat dikker en zien er wat beter uit, maar voor patchkabels maakt dat toch niet uit of wel?

Ik heb wel eens gehoord dat je kabels tussen head en cabinet van goede kwaliteit moet zijn, omdat daar net iets meer power door heen gaat dan die kabeltjes tussen effecten, of maakt dat ook niet uit?

Mij gitaarkabel en versterkerkabels zijn van zeer goede kwaliteit en hebben ook genoeg gekost (een rib uit m'n lif), maar ik ben benieuwd of die patchkabels nou ook echt zo degelijk moeten zijn..... :???:

GRoeten,

Robbert
8 september 2003, 17:16
Het grootste verschil kun je inderdaad pas horen over enkele meters kabel.
Ik heb zelf ook el-cheapo kabels en goede Hotlines waarbij het verschil ook eigenlijk bijna niet te horen is.

Wel zijn de el-cheapo's beduidend gevoeliger voor slechte contacten.

Marshallover
8 september 2003, 22:24
Maar hoe komt dat verschil dan???

Ik kan dus gewoon de cheapo kabels gebruiken voor verbinding van effecten ( op z'n hoogst 50 cm afstand) ???

GRoeten,

hadv
11 september 2003, 00:58
ja, hoe korter de kabels hoe minder de invloed van de kwaliteit
overigens hebben de beste kabels een gevlochten ipv een gewikkelde mantel (en zijn dus veel duurder als je het uberhaupt nog kan krijgen)
((ik heb voor de verbinding tussen mijn gk2-a en mijn vg8 een 10 meter lange kabel van Roland gekocht van 200 gulden (zelf solderen lukt nl niet, brandt de plug door, standaard kabel is maar 5 meter en dus te kort). voor die prijs verwacht je toch wat, maar dat ***ding is gevlochten. dus na 5 minuten issie gekrompen tot 6 meter :evil: ))

De Teng
11 september 2003, 09:20
Scroll ff naar beneden... laatst nog een heel topic aan kabels gewijd. Zou toch zonde zijn dat dat verspilde tijd zou zijn!