PDA

View Full Version : blijft julie gitaar in het repetitiekot?



closure
8 september 2003, 16:27
of neem je het elke keer mee?


kan de neck ofzo krom staan als je het daar laat staan ofzo?

Maiden Michiel
8 september 2003, 16:33
Als er iemand anders mee zit te mieren wel ja.
Ik laat mijn ax er nooit van mijn leven staan.

De cab van onze andere gitarist is eens in de oefenruimte gejat. Kolerelijers.

closure
8 september 2003, 16:35
en ook als maar 2 mesnen de sleutel hebben?????

JV
8 september 2003, 16:35
wij hebben een eigen oefenruimte, daar kan hij dus probleemloos blijven staan

Maiden Michiel
8 september 2003, 16:37
Ligt eraan wie er in de kast/oefenhok kunnen.

Als er mensen bij kunnen die je niet kent kan het denk ik wel. Maar waar speel je thuis dan op?

misundaztood
8 september 2003, 16:47
ik vind het de moeite niet om hem te laten staan, een gitaar pak je toch gemakkelijk weer mee, de meeste repetitielokalen zijn vochtig en hebben te kampen met grote temperatuurschommelingen (vooral in de winter, dan is het koud tot de band er komt en de verwarming aanlegt) dus zou ik hem er niet laten staan, als je natuurlijk een plaats hebt waar je daar geen last van hebt kun je hem gerust laten staan, maar ik vind het echt de moeite niet

ieme
8 september 2003, 19:36
Ik laat mn pedalboard, vox ac 30 en een ouwe tele (backup, oud niet waardevol) altijd in ons zeer riante oefenruimte staan. De drummer is eigenaar van zalencentrum en hebben genoeg ruimte alles daar te laten staan, thuis heb ik nog een versterker en genoeg gitaren en zo nu en dan neem ik em weer es mee en laat een andere daar en zo, maar neem altijd nog wel los een stratje of lptje mee in de auto....

skabouter
8 september 2003, 19:48
ben je mal :P

BLOK182
8 september 2003, 20:06
Ik neem ook alles mee, we oefenen in een gehuurde ruimte, ik zou wel gek zijn ;-) Maar als we bij onze zanger oefenen (feestzaal) dan laat ik alles staan voor 1 nachtje, duurt het langer dan gaat die gieter meteen mee naar huis :-)

roppie
8 september 2003, 20:15
die van mij blijft soms als we veel achter elkaar oefenen achter in het oefenhok, achter slot en grendel in een opslagruimte dat wel.

musicmaniac
8 september 2003, 20:55
Nou, dat zou ik dus nooooit doen, mn gitaar in de oefenruimte late en ik kan het ook iedereen afraden.... Van een bandje hier in de buurt die dat ook deden, alle instumenten en versterkers laten staan, is de oefenruimte afgebrand...

Ic3gl0vE
8 september 2003, 23:22
Nee, ik laat m'n spullen niet in de oefenruimte. Al kan ik ze wel gewoon in een kast zetten met een slot erop. Maar goed, het idee bevalt me niet

skabouter
8 september 2003, 23:32
juist ! dat vind ik ook. bij ons is het ook wel veilig. maar ik zou het nooit doen.
ik vind het idee niet cool. maa rik moet er ook gewoon thuis op spelen.
dus zowieso al niet

Mitch
8 september 2003, 23:54
Alleen de versterker blijft in de kast bij de oefenruimte. Dat vind ik al griezelig, maar mijn gitaar en ook al mijn effecten gaan braaf mee. Die kist is wel tyfus zwaar, maar er zit inmiddels een berg effecten in die lastig te vervangen zijn.

urezna
9 september 2003, 08:55
nee, m'n gitaar gaat altijd mee naar huis. hij is dan wel anvullend verzekerd, maar wat heb ik aan geld als deze gitaar niet meer leverbaar is en er weinig alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse? (denk dan aan de combinatie: 7 snaarz, piezo en mahonie body... die zijn er niet veel...)

en inderdaad, je stopt het in en koffer en gooit het achterin je auto.... simpel toch?

skabouter
9 september 2003, 20:34
ALS je een auto hebt, ja

ik fiets altijd met koffer naar oefenhok. klote werk. is wel 10 minuten fietsen :D

yhcmarc
9 september 2003, 23:34
nope, gitaren en top/rack gaan altijd mee naar huis. Alleen mijn speakerkast laat ik staan.

Marc

gerrekat
10 september 2003, 08:31
Ik laat mijn ENGL POWERBALL, RIVERA R412T en mijn DEAN 1981 flame ML staan in de oefenruimte, ik haat dat gesjouw, heb het tijden moeten doen toen ik nog maar 1 halfstack had.....

We huren een kast daar met een slot erop daar zet ik alles in bovendien ken ik bijna iedereen die er komt en vertrouw ik ook iedereen dus ik heb er geen problemen mee!

Polytheme Pam
11 september 2003, 14:33
blijft julie gitaar in het repetitiekot?

nee, nooit!

Wouter J
11 september 2003, 16:05
Nooit.

Ik neem hem na afloop gewoon weer mee terug naar huis.

Guinness
11 september 2003, 17:14
N O O I T

jorrit
12 september 2003, 09:45
Ik laat mijn ENGL POWERBALL, RIVERA R412T en mijn DEAN 1981 flame ML staan in de oefenruimte, ik haat dat gesjouw, heb het tijden moeten doen toen ik nog maar 1 halfstack had.....

We huren een kast daar met een slot erop daar zet ik alles in bovendien ken ik bijna iedereen die er komt en vertrouw ik ook iedereen dus ik heb er geen problemen mee!

waar oefen jij???? :cool:

gerrekat
12 september 2003, 10:37
Hmmm.... daar durf jij niet eens naar binnen :-D

jorrit
12 september 2003, 14:13
try me!!!

gerrekat
12 september 2003, 14:22
Hmm, hou je van Moskee's??? AHHAHAHAHAHAHA

Nicci
12 september 2003, 15:10
Ik zou het liefst alles laten staan. Behalve mijn gitaar. Daar speel ik thuis ook op. Ik kan helaas niets laten staan. Te onveilig en te weinig ruimte.

bert k
12 september 2003, 15:39
Hmm, hou je van Moskee's??? AHHAHAHAHAHAHA
Laat jij je gear bewaken door een groepje militante moslims? :-D

gerrekat
12 september 2003, 17:03
Nou het zijn geen lieverdjes die moslims in de moskee waarboven we oefenen, echt met van die baarden, enzo, en wat er allemaal op die koranschool onderwezen aan manntjes van 6 jaar en ouder ik weet het niet, maar het lijken meer paramilitaire oefeningen dan korantexten HAHAHAHA

Speeddemon
12 september 2003, 17:28
als ik in een gehuurde oefenruimte speel, speel ik meestal over de versterker die daar staat, en gaan m'n pedalen en gitaar netjes mee naar huis. Ik zit ook in een bandje met een drummer, die z'n eigen drumschool annex repetitieruimte heeft. Toen ik mijn Peavey Bandit had, bleef die daar gewoon wel staan, maar laatst heeft die kerel een of andere Vox 60W transistorbak gekocht (best een ouwe), en daar speel ik nu af en toe op. (als er niemand is om m'n Savage 60+2x12" cab te rijden... ;) )

?echo
13 september 2003, 12:38
Ik laat niks in de oefenruimte staan, maar ik kan me wel voorstellen (als je een gehuurd hok daar heb wat je dicht ken doen) ,dat je dan wel bijvoorbeeld je cabinet erin laat staan, maar met tops/gitaren/effecten << liever niet, zijn me te waardevol.