PDA

View Full Version : Doe-het-zelf ES-335



Theije
8 september 2003, 15:20
Het blijkt een onmogelijke opgave te zijn om zelf een ES-335 te bouwen aangezien er nergens doe-het-zelf pakketten of onderdelen verkrijgbaar zijn.
Zelfs Warmoth voert geen ES-335 in haar assortiment.
Terwijl dit mij nou juist een geweldig gitaar lijkt om zelf in elkaar te zetten.

Heeft iemand nog ideëen waar te zoeken?

blimb
8 september 2003, 15:36
ik kan het mis hebben .. maar hollowbody's en archtops zijn volgens mij niet echt de gitaren die goed te doen/te maken zijn voor een dhz-er .. daardoor is er gewoon geen markt voor en gaat niemand de meoite nemen om een pakket te creeren ... maar wel een leuk en interresant projectje :)

fred dons
8 september 2003, 16:45
Bas van de Broek had een tijdje losse es 335 bodies op voorraad
(ze hadden er maar een paar maar er was blijkbaar weinig vraag naar)

je zou via je favoriete winkelier kunnen proberen of ze ze nog steeds hebben (het was wel een body voor een gelijmde hals dus die moet
je er ook bij bestellen)

skabouter
8 september 2003, 19:55
hmmm, het lijkt me ERG moeilijk. die dingen werken zo complex. er hoeft maar even niet iets te kloppen, en hij is waardeloos. net als akoestisch

Theije
8 september 2003, 21:18
hmmm, het lijkt me ERG moeilijk. die dingen werken zo complex. er hoeft maar even niet iets te kloppen, en hij is waardeloos. net als akoestisch

Als je de body al hebt is het toch een kwestie van de half lijmen en lakken?? als je zelf niet aan het kloten gaat met de body lijkt mij dat er vrij weinig fout kan gaan.

Timmer
8 september 2003, 22:47
Ik heb toevallig een blad liggen (Total Guitar?? Zoiets was het) en daarin stonden 2 artikelen van kerels die beiden hun eigen gitaar hadden gemaakt. De een had een elektrische gemaakt ("redelijk" eenvoudig) en de ander had een akoestische gemaakt, wat inhield dat ie ook nog eens de hele klankkast moest maken :o Ik was er vrij van onder de indruk in ieder geval...

Die akoestische was een zelfbouw pakket van Martin meen ik. Ik kan het blad niet zo 123 vinden, maar als dat voor de iets meer dan gemiddelde amateurbouwer (met veel geduld, dat wel) te doen is lijkt het me zeker niet onmogelijk om een semi-hollow gitaar te maken. Zeker als je de body al kan krijgen, kan ik me niet voorstellen dat het zoveel moeilijker is als zeg maar een zelfbouw strat/tele. Gelijmde hals is misschien wel wat tricky als je het vergelijkt met een geschroefde hals...

Niet dat ik het zomaar zou kunnen doen, maar dat zegt niet zoveel...

skabouter
8 september 2003, 23:37
[quote=skabouter]hmmm, het lijkt me ERG moeilijk. die dingen werken zo complex. er hoeft maar even niet iets te kloppen, en hij is waardeloos. net als akoestisch

Als je de body al hebt is het toch een kwestie van de half lijmen en lakken?? als je zelf niet aan het kloten gaat met de body lijkt mij dat er vrij weinig fout kan gaan.[/quote

ja, opzich wel waar ja. maar je zou het fred dons moeten vragen. die weet er het meest van, geloof ik

bert k
9 september 2003, 00:07
Bij Warmoth zag ok een body van een L5s hollow, met F gaten. Weliswaar met een geschroefde hals, maar toch wel leuk.