PDA

View Full Version : Hanika



BB.Q
8 september 2003, 01:42
ik heb dit hele forum bekeken en mij is opgevallen dat er geen 1 keer het merk Hanika in voor komt.

http://www.hanika.de/

Is er nou echt helemaal niemand op dit forum die er eentje heeft??

Speel zelf al eens regelmatig op eentje van een vriendin, echt een superrrrrrrr mooi geluid!!!

angorawol
8 september 2003, 18:47
Voor mij onbekend, maar zo leren we weer wat.

bert k
8 september 2003, 18:49
Ik ken het ook niet. Ben ff op de site gaan kijken, ik vind die opengewerkte koppen van de topmodellen wel erg fraai.

BB.Q
8 september 2003, 18:49
staat onder downloads

http://www.hanika.de/PROCON/DOWNLOADS/Hanika_Endkunden_2002.doc

een word doc.

angorawol
8 september 2003, 18:56
Ja sorry, even verduidelijken voor de buitenstaanders: ik had gevraagd voor prijzen, ondertussen was ik even snel op de site geweest en zag dat ik ze daar kon downloaden. Vlak hierna had ik mijn bericht aangepast, maar B.B.Q had mijn eerste bericht nog gelezen, vandaar deze reactie
Thanx B.B.Q

Harald
9 september 2003, 21:20
Mijn neef had er vroeger een (zo'n 20 jaar geleden) en die klonk inderdaad goed voor een goedkope gitaar. Verder het merk echter nooit meer tegengekomen.

willem1940
9 september 2003, 21:51
"Vroeger" kwam er wel meer mooi en degelijk spul uit die hoek (DDR, toen): Marma, Tannhäuser, Otwin.
Kijk bij zulke dingen altijd naar de "rug" van de hals, moet in het midden met een multiplex-achtige reep ingelegd zijn, 3- of 5-delig, tegen kromtrekken.
Gewoonlijk was er NIETS aan verstelbaar.

wietse
9 september 2003, 22:00
"Vroeger" kwam er wel meer mooi en degelijk spul uit die hoek (DDR, toen): Marma, Tannhäuser, Otwin.
Kijk bij zulke dingen altijd naar de "rug" van de hals, moet in het midden met een multiplex-achtige reep ingelegd zijn, 3- of 5-delig, tegen kromtrekken.
Gewoonlijk was er NIETS aan verstelbaar.

inderdaad die duitsers maakten goede gitaren er bestaan nu niet zoveel merken meer daar.
heb zelf sinds kort een lindberg jazzgitaar die wil ik nooit weer kwijt echt een top gitaar.

BB.Q
9 september 2003, 23:49
Weet niet of jullie de prijslijst eens bekeken hebben, maar we hebben t niet echt over goedkope gitaartjes. Begint met een instapmodel van €555,- (dat overigens massief is) oplopend tot dik €4000,- . Niet echt cort of stagg dus...
Kan wel met zekerheid zeggen dat deze gitaren gewoon goed zijn.