PDA

View Full Version : Fame Forum Rocks



Rupke_rocks
7 september 2003, 22:02
Hoi,

Ik heb al een tijdje de Fame Forum III in huis. wat een geweldige kopie van de PRS en dat voor dat geld niet te geloven. kijk maar eens naar de volgende link.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=14520

mooi clean en vette scheur. (ik zoek nog een ander element om het nog wat beter te laten klinken (want het kan altijd beter he). ik ben nu al erg tevreden hoe die speeld en aanvoelt en ook de schaller elementen zijn behoorlijk goed. ik hoop dat bij vervanging van het element de prs te evenaren, volgens mij moet da t kunnen het is een echt ekwaliteits gitaar voor 1/4 van de prijs die je voor een prs betaald.

groetjes Rupke

John P
7 september 2003, 22:31
Ik heb de Fames al meer gezien; ze zien er fantastisch uit, maar hoe ze klinken weet ik niet. Gezien het materiaal, dat wordt gebruikt, lijkt me dat ook wel voor elkaar. Maar niemand schijnt zo'n ding te hebben! Vreemd, he? Ik hoop, dat er nu eens iemand reageert, want ik vind het wel interessante dingen.

Rupke_rocks
7 september 2003, 23:27
Hoi,

ik he blaatst met die fame opgetreden en van een aantal mensen komplimenten gehad over mijn geluid. het geluid word verder geproduceerd door een ME-50 of carl martin mkII, ce5, boss flanger, dunlop wah en een mesa boogie subway rocket met extra mesa cabinet of een mesa boogie caliber 50 met koc kabinet met 2 greenbacks of conquest buizen top met 4 x 12"gold plus speaker.

laatste opteden was met de fame me 50 en concquest set. opnames hebben meegleopne. ik zal de nieuwe opnames op onze site zetten dan kunnen die eventueel beluisterd worden.

mssul Rupke

Lacrymosa
8 september 2003, 08:46
Ik vin het op zich nie zo gek dat we ze niet zo vaak zien, aangezien het toch een PRS kopie is, en er zullen maar weinig mensen zijn die een kopie kopen van een ander (redelijk onbekend) merk, als je voor ongeveer de zelfde prijs een SE van de echte PRS kan kopen.

En ze zien er idd top uit, als ik er ooit is 1 zie hangen zal ik em zeker ff proberen
\
CheerS!!

Rupke_rocks
8 september 2003, 08:56
Hoi,

Wat kost de SE van Prs dan tegenwoordig??

Dat vind ik nou steeds zo jammer he. mensen die puur op een merk afgaan terwijl een kopie net zo goe dan wel niet beter kan zijn. Als je tenminste een beetje weet hoe de produktie van de gitaren in elkaar zit (oftewel waar worden welke merken geproduceerd) en daarnaast heb je natuurlijk de vakmensen die zelf een gitaar bouwen (met name in oostblok landen heb je hele goede gitaren. er staat dan een onbekend met op maar deze kunnen zeker wedijveren met bekende merken die in de winkels liggen.

Groetjes rupke

iam
8 september 2003, 10:22
Ik heb onlangs nog de kans gehad deze tokai prs kopie te kopen
maar ik vond de prijs nogal hoog (er was oorspronkelijk de case bij en dan had ik het mss nog gedaan, maar ineens was de case niet meer in de deal inbegrepen en dat vond ik jammer)
Nu denk ik ook dat een PRS type me ook niet zo ligt, aangezien ik de SE versie van de santane PRS niet lekker spelen vond :-?

http://users.pandora.be/peter.brosens/pics/tprs1.JPG

hij ziet er wel geil uit iig :D

voor de geinteresseerden voor 450€ kan je hem kopen van peter.brosens@pandora.be (er is nu een optie genomen voor 499$, dus ik zou me haasten)

misundaztood
8 september 2003, 16:42
huh? kan iemand mij uitleggen hoe die brug van die Tokai werkt?
ik zie er nergens zadeltjes op???

BLOK182
8 september 2003, 16:48
Das een wrap around brug, de snaren gaan niet direct van de achterkant vd brug richting de nek, maar de gaan eerst in tegengestelde richting (vd nek af) door de brug en dan trek je ze overlangs naar de nek toe, zodoende wrap around.

wietse
8 september 2003, 17:03
hebben volgens mij alle prs gitaren die van onze toetsenist/gitarist heeft het ook.
bruggen zijn voor geintoneerd ,begrijp niet dat een duur merk als prs voor deze goedkope brug constructie kiest.

iam
9 september 2003, 10:02
ok... ik twijfel dus die Tokai te kopen hé!

Er wordt nu toch een nieuw softcase bijgeleverd... voor 450€

Ik weet dat ik de Santana SE niet echt lekker vond spelen... maakt dit dat ik alle PRS-en niet lekker vind spelen?

help me :-?

wietse
9 september 2003, 10:13
gewoon eerst proberen ,het is ook net wat je gewend bent onze solo gitarist speelt op een lp standard en die vindt de prs van de andere gitarist ook niet lekker spelen.
terwijl die de gibson weer niks vindt gewoon proberen ,en als de actie je te hoog is , dat is altijd bij te stellen.

iam
9 september 2003, 10:26
maar ja... ik vond een tele het lekkerst spelen dus ik vrees gewoon dat dit nix voor mij zal zijn snapje?

+ de nek is dan nog eens gelakt ook :-?

ik wil gewoon weten of het de moeite is de verplaatsing te maken (toch gemakkelijk 150km) om een gitaar te testen die ik waarschijnlijk toch niet lekker spelen ga vinden :-?