PDA

View Full Version : schecter strat



niels5150
7 september 2003, 21:41
weet iemand iets van de kwaliteit van schecter gitaren? iemand bij mij in de buurt heeft zo'n ding te koop, en ik vraag me af of het wat is. Thanx niels

jorrit
8 september 2003, 12:05
in amerika staan de schecters bekend als veel gitaar voor je geld. ik heb zelf een schecter en ik ben er erg tevreden over behalve over de pickups.
schecter heeft een paar goede clonen. mark nopfler speelt ook met een schecter telecaster dacht ik..of het is een strat...

guvnor
8 september 2003, 12:24
Boze tongen beweren zelfs dat de rode Strat waarop Knopfler speelt tijdens Sultans of Swing en o.a. op Alchemy grotendeels bestaat uit Schecter onderdelen. Bewijs heb ik daar nooit van gezien.

Verder hoor ik over Schecter voornamelijk lovende kritieken, ook van fanatieke Fender fans.

marc_o
8 september 2003, 13:49
Schecter is een mooi afgewerkte en goed klinkende gitaar, wel een beetje aan de prijs, maar dat wordt gerechtvaardigd door de kwaliteit, wil er ook nog wel 1 eigenlijk, de strat met de Anderson pickups, vaste brug, mmm, krijg een GAS-aanval geloof ik...

jorrit
9 september 2003, 10:26
die rode strat is ook een schecter, ik heb er ergens in een boek nog wel een plaatje van.

john.3001
9 september 2003, 10:46
die rode strat is ook een schecter, ik heb er ergens in een boek nog wel een plaatje van.

laat zien dan... want ik geloof je niet...

marc_o
9 september 2003, 12:25
Hij speelt zowel de schecter als de fender

Chiel
9 september 2003, 14:39
Ik heb zelf ook een Schecter. Een CET (contoured Exotic Top) met eigenlijk alle features die hem met recht de stempel van ‘superstrat’ geeft (Schaller tremolo, EMG Lukatherset etc.). Eerlijk gezegd heb ik op een Tom Anderson strat na, nog nooit zo’n veelzijdige gitaar in mijn handen gehad. Ik heb ook een tijdje een Strat plus deluxe usa gehad, maar de Schecter was wat betreft toon, bespeelbaarheid van de hals en hardware absoluut de winnaar.
Als je een Schecter kunt bemachtigen is hij zeker het overwegen waard, al was het maar om alvast een goede plank te hebben voor evt. verdere modificatie :-) Let wel erop dat je een originele in je handen hebt, want er zwerft nogal wat meuk rond (veel oude strat bodies met Schecter halzen e.d.).