PDA

View Full Version : overdrive pedaal !!!



stewartfan
7 september 2003, 21:13
hallo,
ik wil graag een vintage klinkende overdrive dist pedaal maar welke ?
ik speel over een tube screamer van ibanez maar ik wil er wat vetters bij voor solo weten julie een pedaal wat de moeite waart is ?
prijs zow rond 180 wil ik er wel voor uitgeven
dankje

Mitch
7 september 2003, 21:21
Carl Martin Hot Drive 'n Boost is voor die prijs perfect.

stewartfan
7 september 2003, 22:06
zijn die in de grotere muziekzaken te krijgen ??
weten je er nog meer ?

sash
7 september 2003, 22:16
Menatone Red Snapper

De beste overdrive around.

www.haarguitars.nl

Kost daar 185 Euro.

Lucky
7 september 2003, 22:20
hij zoekt iets met wat meer ballen dan een tubescreamer.
de red snapper is weliswaar waanzinnig maar geeft niet echt veel meer gain.

ik heb laatst een fulltone distortion pro gekocht en die was amazing.
geeft meer dan genoeg gain voor vette leads maar je kunt hem ook afstellen zo dat ie dat het net een lekker od is....
Jer moet hem wel horen met een beetje volume en liefst een buizenversterker
alleen is wel wat duurder dan het budget dat je aangeeft...

misschien de Menatone King of the Brits, of iets van Barber

sash
7 september 2003, 22:36
Sorry verkeerd gelezen.

Menatone Blue Collar dan. Zelfde eigenschappen als Red Snapper, alleen met meer gain. Wordt ook beschreven als 'Tubescreamer met meer ballen'


THE BLUE COLLAR
- The pedal that put Menatone on the map in the pedal world. If you always wanted a Tube Screamer with more balls this is it. Sounds like the Red Snapper but with more gusto. A Tubescreamer on steroids!

sash
7 september 2003, 22:41
Wat je ook nog zou overwegen en wat, vind ik persoonlijk, beter is om te combineren is een clean boost, bv. Menatone Foxy Brown, om de tubescreamer tijdens solo wat op te kunnen peppen. Anders moet je eerst de tubescreamer uitzetten en dan het pedaal met meer gain aan. Erg onhandig.
Een aloude truuk (ook gebruikt door SRV) is een 2e tubescreamer erbij die je intrapt tijdens een solo.

jpb
7 september 2003, 23:33
hallo,
ik wil graag een vintage klinkende overdrive dist pedaal maar welke ?
ik speel over een tube screamer van ibanez maar ik wil er wat vetters bij voor solo weten julie een pedaal wat de moeite waart is ?
prijs zow rond 180 wil ik er wel voor uitgeven
dankje

Voor "wat vetters bij een solo" kun je ook een fuzz overwegen

treblemaster
8 september 2003, 09:58
Probeer ook eens een Danelectro daddy'o.

MarshallSG
8 september 2003, 11:25
Een RAT? Klinkt erg vintage.

Mitch
8 september 2003, 12:46
Wat je ook nog zou overwegen en wat, vind ik persoonlijk, beter is om te combineren is een clean boost.

Vandaar mijn advies omtrent de CM :)
Er zijn overigens wel meer merken die dat hebben (Fulltone etc.), maar de CM's zijn ook gewoon bij Feedback verkrijgbaar.
Wat er in zeeland zit zul je zelf even moeten checken.

Polytheme Pam
8 september 2003, 13:40
mmm...interessant ding die CM, gaat 'm denk ik van de week even testen bij FB :-?

Soulman
8 september 2003, 18:41
Als je dan toch aan het beluisteren gaat, er is bijna ook altijd wel een RAT aanwezig. Zou ik ook ff proberen.

marc_o
8 september 2003, 19:44
Hee stewartfan, als je van de week toch langskomt, ik heb een Carl Martin hot drive'n boost liggen hier hoor, kun je 'm direct uitproberen.

stewartfan
9 september 2003, 20:34
Hee stewartfan, als je van de week toch langskomt, ik heb een Carl Martin hot drive'n boost liggen hier hoor, kun je 'm direct uitproberen.ok lijkt me een zeer goed plan !

ik ben er benieuwd naar die karl martin hot drive !!
maar is dat ook echt het beste voor die prijs ?
ik ga het in iedergeval ff uitproberen bij marc 8-)
en sash wat betreft die 2 tube screamers m,n tube screamer staat al helemaal open!
in iedergeval bedankt voor jullie reacties
:)