PDA

View Full Version : Buizenversterker



Bassie79
7 september 2003, 20:59
Ok ik ben natuurlijk niet de eerste die deze vraag gaat stellen. Wat is voor mij een goede buizenversterker.

Hij gaat op mijn kamer staan dus een super hoog Wattage hoeft niet. Mooie clean en flinke gain. Er gaat met een lp op gespeelt worden. En hij moet breed inzetbaar zijn voor verschillende stijlen (van pop tot death metal)

Als ik nog meer info moet geven hoor ik t wel.

Oh en ik ben student...dus ik moet t van mn stufi betalen

riesj
7 september 2003, 21:24
Hoi,

Het ligt er een klein beetje aan hoe goed je studentenkamer geïsoleerd is en hoe groot je kamer is: '15W buizen' is al hard.
Op de onderstaande link staan veel ins en outs over kleine buizen amps.
http://www.amptone.com/#lowwattamps

Ik ken ze lang niet allemaal, maar het lijkt me dat als je een echt death metal geluid wilt hebben je daar nog een pedaal voor nodig hebt.

Champs worden 2dehands redelijk vaak aangeboden en vallen binnen de stufi.

Je zou als je veelzijdigheid zoekt, ook eens naar een modeller kunnen kijken ( V-amp, Pod, etc.). Maar ja, dat zijn weer geen buizen. :(

Groetjes,

Negative K3 fan
7 september 2003, 22:21
2e hands zie je vrij vaak van die kleine laneys, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zult er zeker geen buil aan vallen.

Raffel
7 september 2003, 22:50
ik weet niet waar de prijs grens ligt, maar ik zou zeker eens kijken naar de Engl Sovereign en Thunder combo

Nicci
7 september 2003, 23:07
Koop nu toch geen buizen! Gewoon net als ieder ander een huis tuin en slaapkamer versterkertje. onwaarschijnlijk veel keus en je hoeft je geen zorgen te maken over volume.

Bassie79
8 september 2003, 00:46
Volume is niet zo'n heel groot probleem bij mij, heb mijn kamer (geen studentenkamer) heel goed geïsoleerd. Ik speel nu ook op een 65 W combootje en dat gaat best goed (geen klachten van buren :))

Nicci
8 september 2003, 07:41
Dat is mijn punt. Dat is geen buizenversterker, naar ik aanneem.

riesj