PDA

View Full Version : Laney - Line6 - Peavey of Randall



Gilbert
7 september 2003, 20:41
Welke van deze amps koop ik? Waarom zijn de Laney en de Line6 nauwelijks tweedehands te koop? Wat is er mis met Randall?

Laney TF200
Line6 Spider 112
Peavey Bandit 112
Peavey Studio pro 112
Randall RG75

Het moet één van deze worden, liefst tweedehands, wnat dat is goedkoper. Heb dus maximum 400 euro voor een nieuwe, of raden jullie wat anders aan - een tweedehands waarvoor ik maximum 250 wil neertellen.
Vereisten: moet luid gaan, goede kwaliteit, is om punk mee te spelen. Wil er tijdje mee doen, moet daarna nog wat waard zijn.

sprietje10
8 september 2003, 15:07
Neem de bandit. Ligt in je prijsklasse nieuw, gaat hard zat, zit een prettig ruige distortion op en is werkelijk onverwoestbaar. die spiders van line6 zijn voor punk niet zo denderend, veels te sponzig laag, de studio prokomt iets tekort qua vermogen. DE laney vond ik qua klank wat tegenvallen en die randall ken ik dan niet.

Bins
8 september 2003, 15:22
Ik zou persoonlijk niet voor de bandit of de line 6 gaan. De bandit klinkt op zich wel ok, maar niet meer dan dat, en op die line 6 zit veel te veel poespas, dat heb je dus echt niet nodig als je punk speelt. Die laney heb ik nog nooit gehoord, dus dan blijft de Randall over. die rg75 is 2x12 toch? Dat scheelt zowizo al. Eigenlijk is het meer een metal-bak, maar ik denk dat je er een prima punkgeluidje uit kan krijgen. Die Randalls zijn best goed, vooral voor de prijs.

Maar... Als ik 400 eurs had zou ik (ergens 50 eur regelen en) een 2e hands marshall halen. Een jcm 900 of 800 combo kan je voor 450 wel krijgen, en dat klinkt tenminste ergens naar.

Anders zou je gewoon een 2e hands een goedkope transistor bak kunnen halen 80-100 watt ofzo, mat een lekkere clean en gewoon een scheurpedaaltje naar keuze ervoor hangen. Ik speel al een hele tijd op een fender 2x12 120watt combo + proco rat, en dat klinkt best lekker. Heeft me in totaal 450 euro gekost. (amp 2e hands, rat nieuw).

marc_o
8 september 2003, 16:26
Uit jouw lijstje?

Absoluut de Randall, scheurt als een beest en heeft 2,5 kanaal, clean, drive en lead.(drive met boost)

gerrekat
8 september 2003, 17:13
Randall!

Randall is gewoon vet, ik heb zelf een Cyclone gahad en al komen ze niet mee met mijn huidige buizenbakken klinken ze gewoon erg goed en zijn voordelig geprijsd, heb ook Marshall transistorbakken gehad die goed klonken, maar de Randall is effe brutaler en aggressiever!

Gilbert
8 september 2003, 17:59
Kun je op elk van bovenstaande nog een cab aansluiten later (een 2* 12 of 4*12) Of moet ik dan overschakelen naar een top?

Waarom Line6 niet voor punk? Er zitten wel wat softere toestanden tussen hoor: bad religion, mxpx, enz. Kun je niet veel met een pedaal oplossen?

Waar kan ik die Randall vinden in België, of raden jullie een andere aan?

@iro
11 september 2003, 01:36
ik kan die line6 ook wel aanraden, zelf speel ik er zowat alles op en ja hij klinkt wat te zwaar, maar een eq. is hier de oplossing

strattie
11 september 2003, 21:17
hebbenze die line 6 niet bij feedback in de aanbieding ik dacht 299...

@iro
11 september 2003, 21:36
kan wel zijn ik heb de mijne van thomann.de voor 298 €

Pee
21 september 2003, 12:23
Ik heb zelf de randall en die heeft echt een ruige distortion. Ik heb ook op de bandit gespeeld en de distortion was wat te 'koel'. De spider klinkt iets te metaalig/digitaal naar mijn zin.

Speeddemon
21 september 2003, 16:21
Heb paar jaar een Bandit gehad en een tijd geleden die Randall RG75 getest. Grote verschil: uit die Randall is nevernooitniet een bluesy 'randje' te toveren. De laagste gainstand zonder boost is al AC/DC territory. Puur voor metal is die Randall wel ietsje vetter, maar de Bandit is zeker veelzijdiger. En zoals gezegd: onverwoestbaar. Dat ding is ook een keer door een of andere vakblad-test uitgeroepen als de meest degelijke en fatsoenlijke oefenruimte amp (uit alle 1x 12" combo's tot 600-700 euri).

Nog een ding; die Bandit heeft verreweg de mooiste verengalm die ik ken (afgezien van alle Fender classics)... kon je echt goed surf mee spelen.