PDA

View Full Version : Probleempje met lp custom



ieme
7 september 2003, 18:24
Hoi zoals jullie (meesten van jullie) wel weten bezit ik sinds een paar maanden een hele mooie Gibson lp custom uit 1973 (zo'n zwarte met gouden hw en 3 hums) Maar er is een probleempje, als ik soleer dan vliegt de (dunne) E snaar bij het minste of geringste naast t fretboard!
Wat kan ik hier aan doen? weggooien die gitaar? dr zijn hier wel liefhebbers of niet? haha nee ff serieus, wat is de beste oplossing, zijn dr customizers die hier wat aan kunnen doen? of is dit onherstelbaar?
alvast onwijs bedankt!

Anders Destium
7 september 2003, 20:07
Het kan zijn dat je E-snaar niet ver genoeg in de topkam wordt gedrukt. Dit kan je eenvoudig verhelpen door de topkam iets verder in te vijlen (moet je wel voorzichtig doen natuurlijk :) ).

shredneck
7 september 2003, 21:04
Waar vliegt ie eraf? Bij de brug? Bij de topkam?

Ik kan je absoluut helpen, ff mailen.

ieme
7 september 2003, 21:06
gewoon als ik soleer bij bv 12e fret, dan naast t fretbord, nietr uit de topkam! maar gewoon echt naast de hals!

bert k
7 september 2003, 21:22
Dan ligt de snaar te dicht bij de zijkant van de hals, dat zou je kunnen oplossen met een nieuwe topkam, waar de sleuven iets dichter bij elkaar staan. FF checken of de lage e en de hoge even ver van de zijkant afstaan.

ieme
7 september 2003, 21:27
ach ik moet toch binnenkort met al mn fenders laten afstellen dus doe ik die meteen ook ff

cas121
8 september 2003, 14:56
is echt niet al te moeilijk, het was eerst ook op de LP jun spec die ik van iemand heb overgenomen, destijds hebben ze gewoon een nieuw groefje in het zadeltje gevijld, iets meer naar binnen toe, werkt prima en t ziet er ook gewoon goed uit.

eitje dus...

ieme
8 september 2003, 16:41
:) :-D :D :roll:

skabouter
15 september 2003, 01:05
dude !! wat een super geil ding ! echt geweldig. maarruh. je zegt dat ie uit 73 komt. in je adv staat 76. wat is het nu?

en waarom vraag je 1500 ?? is zo`n ding niet veeeel meer waard ?
ik zou hem echt supergraag hebben. ik kan het alleen niet betalen. ik heb wel veel ruil materiaal.....

marshall jcm800 2203+1960 jcm800 ?
of Ibanez S2120Xav ?

ik ben verliefd..............

Carpe Diem
15 september 2003, 01:07
een gibson ruilen tegen een ibanez? that is not done

skabouter
15 september 2003, 01:23
tis maar hoe je het ziet. een LP studio tegen een JEM of JS1000/2000. of een john scotfield, of path mata........:)
das wel degelijk fair. of nou nee, eigenlijk niet,. die ibbi`s zijn 10x zo mooi, en veel meer waard

maar kijk, een S2120Xav tegen een LPcustom, DAT is nou fair :D
wat zeg je ervan, ieme ? krijg je er nog een plectrum bij ook :)

ieme
15 september 2003, 08:39
Hmmm ik verkoop hem omdat ik op zeer korte duur een Taylor 414 wil hebben

Harry
15 september 2003, 10:52
tis maar hoe je het ziet. een LP studio tegen een JEM of JS1000/2000. of een john scotfield, of path mata........:)
das wel degelijk fair. of nou nee, eigenlijk niet,. die ibbi`s zijn 10x zo mooi, en veel meer waard

maar kijk, een S2120Xav tegen een LPcustom, DAT is nou fair :D
wat zeg je ervan, ieme ? krijg je er nog een plectrum bij ook :)


wahahahahaaaaa, goeie grap, een ib die meer waard is dan een Gibson!!!!
en bovendien mooier. Lache met jou!!!

wietse
15 september 2003, 11:04
Hmmm ik verkoop hem omdat ik op zeer korte duur een Taylor 414 wil hebben
daar krijg je spijt van ,je vindt er nooit weer één voor een normale prijs.

skabouter
15 september 2003, 12:24
ieme, ik zou er een goed over nadenken. zo`n mooie custom moet je niet verkopen voor zo weinig, denk ik. zonde man, als je later weer een nieuwe wilt blijkt dat je ineens 2500 moet dokken. zonde, toch.

ik zou hem erg graag willen kopen voor 1500 (GASGASGAS) maarja, ik heb het niet. en kan het ook niet binnen eeen jaar krijgen als er niet uit onverwachte hoek geld komt. OF ik moet aardig wat spul verkopen........
maar succes met verkopen, hoor. en oja, ik zou toch ECHT de prijs iets opschroeven,.

ieme
15 september 2003, 12:42
Ach ja t is te weinig! ik verkoop hem niet!

john.3001
15 september 2003, 16:44
haha ieme, dat heeft de lp custom van mijn gitaarleraar ook... (toen ik dat merkte heb ik besloten een fender te kopen) ik vind het wel kut voor je maar het zal wel verholpen kunnen worden

musicmaniac
15 september 2003, 17:10
ik kan het alleen niet betalen. ik heb wel veel ruil materiaal.....

marshall jcm800 2203+1960 jcm800 ?
of Ibanez S2120Xav ?

ik ben verliefd..............

Zo? Geen zin meer in een jcm900 opeens? Mensen die niet weten wat ze willen kun je ook beter geen zaken mee doen. Even als waarschuwing voor anderen hier.