PDA

View Full Version : Wie speelt er hier nog punk-rock??????of ben ik de enige?



jos zonder pet
7 september 2003, 17:15
Ik ga nu dus beginnen met bas maar het lijkt percies of niemand punk speelt op zijn bas... :???:
Is dat dan zo saai volgens jullie?

Laus
7 september 2003, 17:20
ik speel regelmatig punk-rock achtige nummers met mn band. ook wel echte punk of skatepunk.

maar gezien onze 'gitaarmuur' klinkt dat doorgaans wel iets beter(lees: zwaarder) dan de gemiddelde skate/punkband.

binnenkort komt een nieuwe demotrack uit. die zal ik wel eens linken. klinkt een beetje als Nirvana met stuipjes.

Bazz
7 september 2003, 21:39
neej hoor, ook ik speel punk, beetje alla blink 182, vandals etc

Punk rulez, is alleen af en toe wel basic spelen

sickpunk
7 september 2003, 21:57
ik (wij, mijn band.... bad hair day) spelen ook punk, af en toe hardcore achtige nr's... zijn wel iets saaier, omdat het nie moeilijk is, maar leuker omdat het veel energie heeft! en ook weer veel nr's met "moeilijke"loopjes erin... veel leuker om te spelen en heeft tegelijkertijd ook meer rittme! dus jahor punk word er voldoende gespeeld!!!

Jeremy B.
7 september 2003, 23:16
Jah sinds kort speel ik ook weer punkrock en wel gitaar ehehe.

Alleen spelen we wel punkrock in de stijl van Lagwagon en RKL, dus de wat technischere punkrock.. errug koosjer hoor!!!

J. :o

Bastijn
8 september 2003, 08:48
Wat versta je onder punk? mensen die Blink 182 of Sum 41 gaan roepen, verstaan toch net even wat anders onder punk dan ik. ik speel af en toe A Global Threat, en we hebben een keer een The Unseen nummer gecovered. Dat is wel leuk om te spelen, hoewel het veel grondtonen zijn, zit er toch heel veel snelheid en variatie in. Mijn eerste band was ook een hardcore/punk band. Punk is niet dood. Ook al doen die fokkin emobandjes erg hun best

Laus
8 september 2003, 16:07
gelukkig niet. ook gelukkig is dat de meeste punk-bands van tegenwoordig WEL kunnen spelen, dat in tegenstelling tot gemiddelde moderne emo/numetal collectiefje.

dikkie dik
8 september 2003, 16:16
ik speel ook veel p-rock. tis immers de stijl van onze band. het is kleinbeetje nirvana achtig (qua techniek e.d) maar opzich is het een best originele stijl. kzou niet weten met welke band je ons kan vergelijken :)

en punk hoeft helemaal niet simpel te zijn. greenday heeft ook niet allemaal simpele nummers om maar een voorbeeld te geven. 8)

Ruud
8 september 2003, 16:19
Ja, wij hebben inmiddels ook een punkrockband opgericht, als tweede band, niet serieus, als het maar lekker ragt,... meer het 'niet goed, wel hard en stoer kaliber' .. we willen een beetje ramones, sex pistols en verder enorme herrienummers gaan spelen, dus gewoon een flinke echo of distortion voor de zang, gitaren erg laag, veel ruis en meer show dan muziek gaan maken... :-D en de naam??... vermoedelijk iets met ronnie en the drifters ofzo.. watch us...

MuNKeY
8 september 2003, 20:23
<------------- fulltime punk basser 8-)

noujah , als hobby/hopelijk ooit pro

:-D


maaruh , zelf vind ik het leuk om rancid nummers te spelen , maar dan wel zonder die solo's :)

nummers zoals fall back down , as wicked en journey to the end of east bay

leuk :D

Bastijn
8 september 2003, 21:03
vergeet vooral Old Friend niet, das ook een heerlijk nummer om te bassen

Bastijn
8 september 2003, 21:30
@ Jos

Om je vraag te beantwoorden; blijkbaar spelen er hier nog verdomt veel mensen punkrock, alleen komt het hier niet zoveel ter sprake. En das jammer, want er valt veel te discussieren over sommige punkrock bassisten, die er een techniek op na houden die zn weerga niet kent. En die onder simpelen gitaarpartijtjes de meest brute, mooie, ingewikkelde baslijnen spelen.
Bijvoorbeeld de basist van rancid....iets met "Matt".....wiens naam ik kwijt ben maar wel bewonder.

sunday violence
8 september 2003, 22:46
gelukkig is dat de meeste punk-bands van tegenwoordig WEL kunnen spelen, dat in tegenstelling tot gemiddelde moderne emo/numetal collectiefje.

hmmmz dus emo is makkelijk te spelen.
zoek ff een paar nummers uit van boy sets fire en probeer dat maar ff strak te spelen met je band.

succes!

Laus
9 september 2003, 15:51
is DAT emo?

zal wel. Zal er eens wat van downen.

Clunk
9 september 2003, 18:23
:o

Lithiat
9 september 2003, 19:56
Helaas zijn er weinig mensen in mijn omgeving die iets op willen starten, maar ik zou graag iets beginnen richting
- Dead Kennedys
- Penis Flytrap
- Antiworld

Wel leuk om te horen dat er nog wat gebeurd op punk gebied...

sunday violence
10 september 2003, 11:05
is DAT emo?

zal wel. Zal er eens wat van downen.

yep da is nou emo, maar je hebt binnen emo nog weer emocore, post- emo weet ik 't allemaal

ook bands als the ataris, jimmy eat world en zelfs weezer vallen daar onder.

De Teng
10 september 2003, 11:30
Me 2. Met de band (Hedone) hebben we een lekker strak nummer. Als je het punkrock wilt noemen best... cool is't wel!

sickpunk
10 september 2003, 14:04
boy sets fire vink nou niet echt emo maar ok, is het nie wat te hard voor emo? het is zeker goed hoor, daar niet van! matt freeman, is inderdaad een super bassist, hbe hem live gezien op lowlands.... live is ie net zo goed, zoniet beter:D

Jeremy B.
10 september 2003, 23:09
eej Sickpunk, kan je Timebomb al spelen??? :wink: :lol: :D

J. :lol:

sickpunk
11 september 2003, 15:51
eej Sickpunk, kan je Timebomb al spelen??? :wink: :lol: :D

J. :lol:

jer hou je bek :P die van marley kenk wel spelen(maar dies makkie)

(jer is me bass leraar :D en jer is cool :D)

Fluffy
11 september 2003, 20:50
ik speel punk :evil:

Saf
11 september 2003, 20:59
He ik speel ook in een punkband namelijk bananarchist zie www.bananarchist.tk ken je ook mp3 downloaden.

Ik vind punk juist heerlijk om te bassen lekker simpel niet te moeilijk doen en raggen. We maken een kruising tussen social distortion, ramones en wat andere invloeden.

Ik wel nog even kwijt dat mensen die blink 182 etc onder punk verstaan is ff kazaa aan moeten zetten en wat van bijvoorbeeld de damned (new rose) de ramones social distrtion crass etx moeten downloaden.

De vetste punkbassist ever is matt freeman van rancid die is echt steengoed.

Maare je koopt gewoon een ouwe afgeragde bas (in mijn geval een fender musicmaster uit 1974 Linkshandig) je plugt hem in op een ouwe versterker (kuston bass II) en ragge maar. Geen scheur, geen wah wah en geen andere effecten gewoon clean raggen. Twee gitaristen met een bak schrum en speuluh

skabouter
15 september 2003, 11:47
ik speel thuis zowieso VET veel punk (maar wel meer op gitaar dan op bas). en ik zit ook in een SKApunk bandje. vet gaaf

op de bas vind ik ska leuker dan punk. tenzij het rancidachtige shit is, dat vind echt het einde. dat heb je ook wat te doen ;)
verder vind ik punk vrij saai op de bas.

ska op de bas, das pas leuk. lekker jazzen/walking bassen ! heerlijk