PDA

View Full Version : Akoorden aanslaan



vissebeest
7 september 2003, 14:57
Hallo,

ik ben een beginnertje en sta nog op de wachtlijst :cry: voor gitaarles. Dus ik geef mezelf les. Nu heb ik binnenkort een uitwisseling met een boerengezin en dat eindigt met een bonte avond. Ik zou graag Guus kom naar Huus van Alexander Curly willen spelen (zie: http://home.zonnet.nl/copycat1/muziek/guuskomnaarhuus.alexandercurly.txt) Nu: De akkoorden heb ik zo geleerd, de meeste ken ik al wel, het probleem zit hem erin dat ik geen goed ritme weet voor het aanslaan. Ik heb nog nooit een liedje met akkoorden gespeelt... Het klinkt niet leuk als ik gewoon aansla, ff rusten, aansla enz. Dus er zal een ritme in moeten zitten. Ik ken het deuntje van het liedje wel, maar hoe moet ik de akkoorden aanslaan. Ik bedoel: kort achter elkaar, met rusten, welke volgorde? Is er ergens een midi ofzo met het voorbeeld?

crypticon
7 september 2003, 15:52
kan je niet beter het liedje gewoon downloaden of ergens op een cdtje proberen te krijgen. Om iets alleen maar vanuit akkoorden te spelen en zonder het liedje ernaast moet je em wel erg goed in je kop hebben zitten en maak je het jezelf ook wel erg lastig.

vissebeest
7 september 2003, 15:55
Hmmm, niet te vinden op internet. Kwee niet of ik hem ergens heb :o

bert k
7 september 2003, 16:26
Ik kan me het liedje nog wel een beetje herinneren. Het staat in een vette tweekwartsmaat oftewel een vrolijke hoempa.
Dat tel je al ene, tweeje, drieje. Je kan afwisselend een neerslag en een opslag doen, dan krijg je vanzelf dat hoempa-ritme.

willem1940
7 september 2003, 16:58
Ik speel zonder plectrum op nylon, accoordreeksen en mijn favoriete basis-slag bij swingend/jazzy gedoe is, zonder terugslagen, duim-Vingers duim-VINGERS zodat er in 2(4-)delige ritmes nooit accenten komen op slag 1 of slag 3 maar: een TWEE drie VIER.

ozzy
7 september 2003, 16:59
Hmmm, niet te vinden op internet. Kwee niet of ik hem ergens heb :o

Op Kazaa staat ie gewoon.

vissebeest
8 september 2003, 17:37
Hmmm, niet te vinden op internet. Kwee niet of ik hem ergens heb :o

Op Kazaa staat ie gewoon.

Uhm... Kazaa SUCKS!

1. je vind er bijna geen oude software (echt oud (amiga, commodore, early dos))
2. zeer onveilig (virussen, spyware)
3. programmeurs als MIJ zijn zeker NIET gelukkig met het gratis WEGGEVEN van software die normaal GELD kost!!!

Anyway, ik kan wat met de tips die ik gekregen heb :)

Hempo
9 september 2003, 11:28
wat lul je nou.
Download kazaa en zoek dat nr. op. die argumenten van jou hebben er geen ruk mee te maken