PDA

View Full Version : Tappen hoe moet dat???



re/\/e
7 september 2003, 13:49
hey,

kan iemand mij een beetje de techniek van tappen (of hoe schrijf je het :???: ) uitleggen of zijn hier soms sites voor

alvast thnx

Soulflyhigh
7 september 2003, 17:16
Check www.ultimateguitarpage.com of www.cyberfret.com eens

Negative K3 fan
7 september 2003, 18:41
download de live vid van 'van halen - eruption' en dan weet je het wel

slayurrr
7 september 2003, 21:18
Of kijk naar het einde van "Answers" van Steve Vai op G3 (welk jaar week niet precies), daar doet hij iniedergeval leuk tap stukje en dat is ook heel leuk om zelf te spelen!

Kramerman
7 september 2003, 21:50
anyway tappen doe je met je rechterhand in de vakjes , op de snaren vab je gitaar ( meestal voorafgegaan en gevolgd door een PO of HO met je linkerhand) probeer bijvoorbeeld de solo van one (metallica) eens, dat was het eerste tapstukje dat ik speelde, gewoon wijsvinger op 12 en ringvinger op 15 en dan met wijsvinger van rechterhand op 19 duwen/slaan/'tappen'/aantikken en dan vlug die 15 pulloffen met ke ringvinger, helpt je zeker al wat vooruit :-)

Kramerman
7 september 2003, 21:50
trouwens, hot for teacher van van halen is daar ook een goede oefening voor :-) en om weer van langere vingers te dromen ;-)

Negative K3 fan
7 september 2003, 22:25
voor hot for teacher moet je niet echt lange vingers hebben, dat is gewoon een kwestie van goed oefenen en doorzetten al krijg ik toch na een tijdje behoorlijk last van kramp :)

moretel
8 september 2003, 01:21
Ik ben bezig met taptechniek en hou mijn plectrum vast met wijs en duim en tap met de middelvinger,
ring en pink vallen onder aan de hals en de middelvinger tapt naar boven toe.
Je hebt dan altijd je plectrum weer bij de hand.
Ik vind het nog steeds moeilijk om alle bijgeluiden in toom te houden, snaren afdempen moet je ook direct oefenen anders klinkt het clean wel goed maar met overdrive krijgen alle bijgeluiden ook meer kans.

slayurrr
8 september 2003, 09:06
Ik tap ook met me middelvinger en dan me plectrum tussen me wijsvinger en duim.
De snaren die ik niet tap mute in gewoon met me palm en dat werk prima.

Kramerman
8 september 2003, 19:06
idd ik ook ma ik legde die jongen het puur tappen uit, later zal hij wel leren met plectrum erbij ( trouwens ik tapte in het begin MET m'n plectrum ipv met m'n vingers , lukt ook nog :-)

moretel
8 september 2003, 20:23
idd ik ook ma ik legde die jongen het puur tappen uit, later zal hij wel leren met plectrum erbij ( trouwens ik tapte in het begin MET m'n plectrum ipv met m'n vingers , lukt ook nog :-)

Klopt die techniek heet plappen :-D

Phoenix Rising
8 september 2003, 21:15
Satch tapt veel met zijn plectrum, luister maar eens naar "surfing with the alien", het is toch een wat anders geluid, iets scheller. Ikzelf gebruik toch liever mijn vingers want dan kan je ook vibrato's en bends tappen, bovendien ben ik eraan gewend :)

Luca P
8 september 2003, 22:29
Moet ik ff kwijt.
In 1970 of zo toen ik nog klein was, speelde mijn vader altijd een stukje op zijn gitaar met 2 handen op de hals.
Pffff, dacht ik hij doet het helemaal verkeerd, zo met die handen.
Vele jaren later kwamen er Eddie van Halen, Stanley Jordan enz mee op de proppen.
De schurken hebben het zeker van mijn vader gejat! :evil:

The_RockeR13
13 februari 2004, 18:07
Moet ik ff kwijt.
In 1970 of zo toen ik nog klein was, speelde mijn vader altijd een stukje op zijn gitaar met 2 handen op de hals.
Pffff, dacht ik hij doet het helemaal verkeerd, zo met die handen.
Vele jaren later kwamen er Eddie van Halen, Stanley Jordan enz mee op de proppen.
De schurken hebben het zeker van mijn vader gejat! :evil:

Meschien had je vader teveel naar jimi gekeke?? :razz:

schaap
13 februari 2004, 18:17
In het begin tapte ik altijd met mn wijsvinger, en later pas met mn middelvinger, en das mooi want dan heb je meer mogelijkheden bij double taps (of hoe dat dan ook mag heten, ik noem het zo)

Blijepanda
18 februari 2004, 14:39
Ik tap zelf meestal met mijn plectrum, dat gaat bij mij wat lekkerder.

Soulflyhigh
18 februari 2004, 16:15
In het begin tapte ik ook met mijn plectrum (Hammett style ;-) ) maar nu doe ik het gewoon met mijn vinger en gaat het een stuk lekkerder en ben je bovendien nog een stuk flexibeler qua mogelijkheden