PDA

View Full Version : MultiFX



Surferboy
7 september 2003, 12:31
Heeft er hier iemand ervaringen met MultiFx'en voor Bassen? (V-Amp, V-AmpPro, BassPOD,Korg Px4B, Korg Px3B, (Boss GT-6B :roll: :razz: ))
Aangezien ik er zo eentje wil kopen om over de koptelefoon te oefenen..................alvast bedankt!



Stefan

AntY
7 september 2003, 12:43
je hebt ook koptelefoon units preamps of zo, daarvoor heof je niet per se een multi effect te kopen

Surferboy
7 september 2003, 13:08
Tja ik wilde ook de effecten :roll: :wink:

Clunk
7 september 2003, 13:32
v-amp :D helemaal tegek!!

kopen??? :D

Surferboy
7 september 2003, 13:32
Bevooroordeeld??? :-D :razz:

Laus
7 september 2003, 17:29
v-amp :D helemaal tegek!!

kopen??? :D

ik zal er eens over denken.

Surferboy
7 september 2003, 18:21
Zijn er mensen met ervaring met de MultiFX'en van Korg, want de maten spreken me vooral erg aan...................(walkman formaat :) )

bassopotmus
7 september 2003, 21:41
Wat zijn eigenlijk de echte voordelen van die multies?

Ik zie ze als "leer apparaten" om erna de leuke effecten in pedaal of 19" te kopen. Maar goed zal wel aan mijn tone-junkie zijn liggen..

Bazz
7 september 2003, 21:51
nou ja, tuurlijk liever een bak met lose ebsjes :-D :-D , maarja, ga op een podium maar eens meer dan 1 pedaal indrukken in 1 keer!

Het voordeel van een multi is dat je patches kan maken met presets, je kan dus ook meerdere equalisers programeren en ze achter elkaar oproepen!!

Ik heb zelf de boss me-8b, is de voorlopen van die nieuwe rode en ben er wel over te spreken, het is wel belangrijk dat je een mooie bypass hebt, voor de tone-junkies(jaja ook ik)
Op een of andere marnier klinkt de bypass functie van boss niet zo mooi als een cleane patch, maar als je dat weet is het best een fijn ding!!!

Als je er eentje wilt aanschaffen moet je wel erg goed nadenken, want in de praktijk gebruik ik die van mij 90% van de tijd als groot stemapparaat!!!

Succes Bazz

Easy Rider
7 september 2003, 22:31
Heeeeej, da's de eerste die ik tegenkom met ook een ME-8B!
Is wel een relaxed dingetje, toch? Tuurlijk, je kan niet zo ver gaan als met stand-alone units maar je hebt idd alles bij je in 1 makkelijk doosje. En idd is de programmeerbaarheid reuze handig. Ook is de stereo output van het ding erg handig voor opnames. En als je ook een expression pedal erbij koopt kan het ding echt veel, zeker voor het geld.
En dat van die bypass heb ik ook gemerkt, een clean patch kinkt net even wat vetter.
Kijk, tenzij je echt extreme dingen wil doet zo'n multifx gewoon alles goed.
En wees eerlijk, op live optredens (waar die dingen vooral handig voor zijn) is de geluidsweegave toch niet zo zuiver dat het publiek kan horen of jij top-of-the-line rack-effecten gebruikt of zo'n multifx. Pas als je echt professioneel studiowerk doet lijkt mij dat je eens aan dure rack effecten hoeft te denken. Nou, zie je dat in de nabije toekomst gebeuren? Ga dan voor stand-alone units, die je helemaal naar jou smaak kan uitkiezen. Zit je de komende jaren voornamelijk in kelders en kroegjes te pielen of gewoon voor jezelf? Koop dan gewoon een multifx.
Die GT-6B is de opvolger van de ME-8B, toch? Dan is wat mij betreft dat wel een van de eerste dingen om te proberen.
Ach, ik durf te wedden dat Zoom ook wel een een of ander dingetje maakt om mee te beginnen, maar dat is echt instapspul.

EZ

Manusdr
7 september 2003, 23:30
Ik heb de Line6 Basspod. Volgens velen hier een wegwerp-speelgoed voorversterkertje waar je alleen maar een digitale sound uit kunt krijgen. Dat is dus volgens die tone-junkies met een vele te grote portomonee...

Ik ben zeer tevreden over de basspod. Hij is zelfs live erg goed te gebruiken, dit voorversterkertje haalt namelijk alles uit de geluidsinstallatie wat mogelijk is. Ik heb voor het livegebruik er wel een pedaal bij, wel zo handig.

In principe heb ik em gekocht om thuis zeer goed geluid te hebben zonder een versterker van 3x4 meter aan te moeten schaffen. Wel de allerbeste hoofdtelefoon erbij gekocht die feedback verkocht voor bas-gebruik: de bayer 770.

Maar nogmaals, als je een echte effecten-tone-freak bent met een veel te grote portomonee moet je gewoon van die ebsdingen aanschaffen...

bassopotmus
8 september 2003, 10:24
Kijk dan praten we alweer over hele andere kwaliteit..

Maar ik persoonlijk zie de voordelen wel in, maar vind ze zo moeilijk in gebruik, ben je meer tijd met presetten bezig dan spelen..vind ik dan weer

Bazz
8 september 2003, 10:47
jep, dat van die presets is waar, maar als je zo'n dingetje doorhebt, is dat ook niet meer moeilijk

over die gt-6b, daar zit nu ook speaker modeling in, alla line6 zegmaar, daar was ik wel wat minder oner te spreken, maar die ingebouwde expression was wel vet

Manusdr
8 september 2003, 12:09
Ik heb trouwens alle (!) effecten uitgebreid uitgeprobeerd die Feedback heeft. Kostte me een middag, maar daarna wist ik ook wel precies wat ik hebben wilde: 1. De Gt6b 2. De Basspod
Helaas is de Gt6b echt knettertje-duur, en bijna niet 2ehands te krijgen. dus werd het de basspod.
De basspod is JUIST WEL zeer eenvoudig te bedienen, what-you-see-is-what-you-get!
De rest van de pedalen hoef je trouwens niet eens te proberen, allemaal hopeloze rommel, plastic enzo.
Die pandora is echt heel erg gaaf en kan erg veel. Heel handig formaat ook en superkwaliteit geluid hoor. Alleen na letterlijk een half uur pielen kreeg ik gewoon nog niet de sound die ik zocht. Dag pandora. Niet te bedienen dat ding.
Als je trouwens nog een beetje minder wilt uitgeven is de digitech Bp200 ook een optie. Echt een effectenbak waar heeeeel erg veel inzit. Zelfs een uitgebreide drumcomputer! Heel erg makkelijk te bedienen, maar de kwaliteit van het geluid is echt minder als dat van de Basspod en de Gt6b. Tis maar net wat je portomonee ervan vindt he.

Phyrexian
8 september 2003, 13:48
Ik heb een Korg Bass Pandora PX4B. Ik gebruik dit toestelletje om thuis te kunnen oefenen met een hoofdtelefoon. Klinkt meer dan goed, makkelijk in te stellen en vooral het kleine formaat is handig. Er zitten hopen drumritmes in die ontzettend handig zijn om te oefenen... duizend keer leuker dan een saaiere metronoom. Soms verbind ik mijn discman met de Pandora, dan zet ik rehearsalopnames van m'n band op en dan kan ik terwijl meespelen.

Kortweg, een enorme aanrader. Ik heb hem liever dan een POD omdat hij véél kleiner is en die drumritmes zijn mooi meegenomen.

dikkie dik
8 september 2003, 16:31
Ik heb een Korg Bass Pandora PX4B. Ik gebruik dit toestelletje om thuis te kunnen oefenen met een hoofdtelefoon. Klinkt meer dan goed, makkelijk in te stellen en vooral het kleine formaat is handig. Er zitten hopen drumritmes in die ontzettend handig zijn om te oefenen... duizend keer leuker dan een saaiere metronoom. Soms verbind ik mijn discman met de Pandora, dan zet ik rehearsalopnames van m'n band op en dan kan ik terwijl meespelen.

Kortweg, een enorme aanrader. Ik heb hem liever dan een POD omdat hij véél kleiner is en die drumritmes zijn mooi meegenomen.

duur?

Phyrexian
8 september 2003, 16:52
De mijne heb ik tweedehands voor 125 euro gekocht. Soms vind je er ééntje voor 150 euro. Maar nieuw zijn ze toch zeker het dubbele.

dikkie dik
8 september 2003, 18:34
k thnx :)

Surferboy
8 september 2003, 19:15
Ik heb een Korg Bass Pandora PX4B. Ik gebruik dit toestelletje om thuis te kunnen oefenen met een hoofdtelefoon. Klinkt meer dan goed, makkelijk in te stellen en vooral het kleine formaat is handig. Er zitten hopen drumritmes in die ontzettend handig zijn om te oefenen... duizend keer leuker dan een saaiere metronoom. Soms verbind ik mijn discman met de Pandora, dan zet ik rehearsalopnames van m'n band op en dan kan ik terwijl meespelen.

Kortweg, een enorme aanrader. Ik heb hem liever dan een POD omdat hij véél kleiner is en die drumritmes zijn mooi meegenomen.

duur?

http://feedback.nl/pix/korg-px4b.jpg

€249 bij Feedback

Clunk
8 september 2003, 20:23
das idd klein :D

Venomer
11 september 2003, 17:23
Ik heb de Zoom BFX708. Deze is wat groter dan een walkman, maar heeft dan ook gelijk een paar voetschakelaars en een expressiepedaal.

De ingebouwde drumritmes zijn handig, de tuner ook. Je kunt er een koptelefoon op aansluiten en hij kan op batterijen werken.

De effecten zijn acceptabel, al zullen velen zeggen dat losse effecten beter klinken.

De prijs weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

http://www.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/ZOMBFX708.jpg

Het huidige model (708II) ziet er zo uit:

http://www.samsontech.com/images/productimages/708-2.jpg

Clunk
11 september 2003, 17:27
die ouwe zoom vind ik een beetje een rotding ...
vonk miet zo mooi :P

Laus
11 september 2003, 22:03
die ouwe zoom had ik ook.

weggedaan omdat live de effecten totaal niet overkomen.

in de 506 kon je de effecten beter mixen waardoor je enorm overstuurde space-synth dingen kon doen. zonde dat ik die ooit heb weggedaan.

Pöl
11 september 2003, 23:31
For the record:

BassPOD is GEEN MultiFX unit, het is een direct box met versterkermodellen en een basis aan effecten

Als preamp klinkt hij zalig, en ook de drivers zijn best wel vet. De andere effecten zijn echter zwaar kut (behalve octaver dan misschien, leuk voor fretless).

De BassPOD is ongelijk handig in gebruik en één van de meest veelzijdige en best klinkende preamps op de markt voor zijn prijs in zijn categorie.

Natuurlijk moet je wel de moeite doen om de handleiding te lezen, en dan nog!
Ik heb er een 4 channel footswitch bij, handig voor livegebruik. Zo kan ik switchen tussen verschillen "preamp-settings", wat voor mij veel belangrijker is dan een hele hoop effecten op je baslijn gooien. Enkel drive en octaver kan ik smaken.

Joghy
12 september 2003, 14:23
For the record:

BassPOD is GEEN MultiFX unit, het is een direct box met versterkermodellen en een basis aan effecten

Als preamp klinkt hij zalig, en ook de drivers zijn best wel vet. De andere effecten zijn echter zwaar kut (behalve octaver dan misschien, leuk voor fretless).


Volledig mee eens. Als versterkersimulatie annex vintage distortion de beste, maar als effect/EQ/compressor niet zo schitterend. Je kan de compressor vb. niet VOOR de preamp zetten om je distortion gelijkmatiger te maken, en ook de EQ is te beperkt. Bovendien werkt de compressor niet goed in combinatie met de 'stillere' versterkertypes als je een stille bas hebt, en heb je MIDI nodig om aan alle parameters te kunnen. Ik heb dan ook de GT6B gekocht omdat ik vooral live werk en veel van geluid/basgitaar wissel ... ik spaar nog voor een Line6 POD om er achter te plaatsen :-D

Phyrexian
12 september 2003, 15:06
ik heb lang nagedacht of ik een Bass POD ging kopen of niet. uiteindelijk is het de korg bass pandora geworden owv zijn compactheid, de extra drumritmes en nog meer...