PDA

View Full Version : Ibanez JEM77 BFP - blue floral



slayurrr
7 september 2003, 00:50
Iemand op marktplaats heeft deze gitaar te koop staan en ik ben wel geintresseerd in de gitaar omdat ik altijd al wel een JEM wou hebben.

Iemand handige informatie of eigen ervaringen met deze gitaar?

De man die hem verkoopt woont vlakbij mij dus dat komt goed uit 8-)

Plaatje:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/14486.jpg

JV
7 september 2003, 00:54
ik heb de normale floral pattern. topgitaar opzich, je moet er van houden, ik vind het persoonlijk een mooie gitaar.

alleen de PAF pro's hou ik niet zo van. maar verder is alles top, wel even letten op het fretwerk natuurlijk als je hem bekijkt

overige informatie bij anders destium, die heeft er 1.

wat is er trouwens met dat pooltje op de middenpickup?

slayurrr
7 september 2003, 00:55
Tnx voor de reactie,

Wat zijn volgens jou de negatieve punten van de PAF pro's dan?
Ik heb zelf nooit met PAF pro's gespeelt dus ik heb hier geen ervaringen mee.

Anders Destium
7 september 2003, 11:51
Ik heb zelf een Blue Floral pattern, en ik moet zeggen dat ik dat enkel op de looks heb gedaan (die van mij heb ik flink moeten oplappen, hij was niet echt in goede conditie toen ik hem kocht).

Grootste voordelen van deze gitaar:
- Hij ziet er echt super uit (ik ben al 10 jaar verliefd op dit model) :)
- Hij is zeldzaam (hij is geloof ik maar 2/3 jaar gemaakt en 4 jaar op de markt geweest). Je zult de gitaar altijd voor minstens even veel geld weer kunnen verkopen, dat is erg prettig :wink:

Grootste nadeel van deze gitaar:
- Hij klinkt ontzettend iel, maar dan echt HEEL ERG iel. Je moet een flink vette amp hebben om hier een beetje warm geluid uit te krijgen. Het kan er bij mij ook mee te maken hebben dat de elementen gewoon op zijn, ik vind net als JV de Paf pro's nogal zuigen
- Het is eigenlijk een gitaar die vooral voor in de verzameling is (tegenwoordig), dus als je hem wilt (de prijs is gangbaar) moet je er heel snel bij zijn...
- Een nieuwe prestige Ibanez van dit geld is een betere gitaar, je moet er dus echt verliefd op zijn anders is het een beetje zonde van het geld. Je moet niet vergeten dat deze gitaar 10 jaar oud is, en dus grote kans dat de meeste dingen niet meer 100% zijn.

Verdere mededelingen:
- Als je info enzo zoekt, check www.jemsite.com
- De polepieces van het middelste element zijn (ala strat) bij de middelste 2 snaren wat hoger


Als je eigenschappen zoekt:

Ibanez JEM77BFP

Body Basswood
Finish Blue Floral Pattern
Neck Type JEM maple
Neck Thickness 19 mm
Inlays Blue Tree of Life
Fingerboard Material Maple
Number of Frets 24
Frets
Bridge Type Lo-pro Edge
Tuners Gotoh
Pick-up configuration H-S-H
Pickups DiMarzio Paf Pro/ JEM single/ Paf Pro
Switch 5-way
Scratch Plate Transparent
Hardware Color Black

slayurrr
7 september 2003, 12:35
Tnx voor de reactie,

mmm ik zal er dan zeker nog heel goed over na gaan denken,want het gaat mij ook zeker om het geluid.
Ik heb nu eindelijk zoveel geld om besteden en ik zag deze advertentie en aangezien ik altijd al een JEM wilde was dit wel een grote kans.

Ik wist heel weinig van deze JEM, maar bij een JEM gaat het mij om de looks + sound dus dan word het deze denk ik niet.

@anders: welke JEM raad je mij dan aan? 8-)

Ibanez RuleZ
7 september 2003, 13:42
anders, kan dat ook niet gewoon aan waardeloze electronica liggen...? want volgens mij moet een paf pro juist heel dik klinken (zijn toch gewoon opgefokte paf's? nou, die klinken warm). Ik kan me ook moeilijk indenken dat het maple fretboard dat als effect heeft. Ik zou als ik jou was eens kijken naar de pots en de hele schakeling, want ik geloof er NIX van dat ie iel hoort te klinken!

harrald

Anders Destium
7 september 2003, 14:09
Dat iel klinken is een bekend probleem bij FP's en bij BFP's in het bijzonder. Bij mij zou het ook kunnen zijn dat de elementen gewoon op zijn, maar zelfs met een SD full-shred in de brug klonk hij niet vet (die had de vorige eigenaar er ingezet en heb ik er weer uitgehaald).

JV
7 september 2003, 14:39
zal ook wel een deel door de american basswood komen denk ik, de 77 is de enige met die houtsoort.

maar nu met SD's erin klinkt mijne wel een stuk feller al, hij heeft iig ballen gekregen, dat had hij met de PAF pro's absoluut niet

burt
7 september 2003, 14:49
Hey, Anders, ik ga er wel vanuit hoor, maar heb je al een beetje gekloot met de wiring van de humbuckers? Er gaan nogal verschillende verhalen rond over hoe die nou precies gewired moeten worden...

ff dubbelchecken of je wel zeker weet dat het daar niet aan ligt...

Je hebt wel gelijk hoor, die BFP's en FP's klinken niet al te denderend over het algemeen.

Ik heb het ook helemaal niet op maple fretboards. Als ze nieuw zijn zien ze er vet uit (zeker deze, met dat donker-blauw wat er zo mooi op afsteekt), maar als die lak begint te slijten, ziet het er niet uit, wordt 't ranzig en je kan het niet echt schoonmaken.

Ik vind de BFP echt te gek eruit zien, maar als speel gitaar is het een van m'n minst favoriete Jems. (Da's nog steeds niet slecht, want ik heb Jems errrug hoog. (-: )

Anders Destium
7 september 2003, 15:02
In mijn BFP is het nogal een brei, ook omdat er door de vorige eigenaar een push-pull gain booster in de Tone-pot is gezet. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik toen ik de Paf pro er weer heb ingezet ik hem single-coil geschakeld heb. Ik heb de gitaar niet echt om op te spelen ook trouwens, maar het is jammer dat hij niet echt lekker klinkt :wink:

Maiden Michiel
7 september 2003, 19:33
jammer van dat maple fingerboard

ruurd
8 september 2003, 10:01
het is een maple toets dat klinken over het algemeen wat scheller dan een palisander toets
voor de rest geen verkeerde gitaar alleen moet je goed kijken of alle imbus niet versleten zijn of dol gedraaid met name bij de imbussen op de trem. als dat zo is zou ik er nog eens 10 x over nadenken

Jemboy
8 september 2003, 17:11
Mijn FP klinkt nog wel aardig over het algemeen. Maar mijn BSB (met Evo's) klinkt gewoon veel mooier veel vetter!

Voor de rest ziet de FP er wel better uit dan de BSB. Die heeft geen lak laag maar een olie laagje. En heeft behoorlijk wat duidelijke gebruikerssporen!
Maar wel een dijk van een gitaar.

Negative K3 fan
8 september 2003, 17:27
Ik vind deeze gitaar er supergaaf uitzien, de enige gitaar waarop een maple fretboard kan!!11 Al kan ik me wel wat voorstellen bij de klank, het hout vcan de toets heeft toch best veel invloed op ded sound en die combinatie op de JEM is niet echt ideaal op dat gebied.