PDA

View Full Version : gitarist limb bizkit op gitaar met 4 snare???



amon
7 september 2003, 00:24
ik zat net even te zappen en toen zag ik een optreden van LB in Londen (dacht ik).
maar ik zag de gitarist op een gitaar spelen met 4 snaren, deze waren normale dikte als op een 6/7 snarige gitaar en het was naar mijn idee geen bas... verder zag die gitaar er wel vet uit, maar waarom zou je 4 snaren nemen terwijl je er net zo goed een gitaar met 6 of 7 snaren kunt hebben :???:


ik heb verder niets met limb bizkit, live gaat het nog wel, maar verder vind ik het nou niet zo denderend...

-robbert-
7 september 2003, 00:29
heb het ook gezien, volgens mij zaten er 2 dikke en 2 dunne snaren op.... weet niet zeker

zZoRgO
7 september 2003, 00:31
het kwartiertje dat ik gekeken heb kwamen in ieder geval twee vette prs'en langs! :-D

Marshallover
7 september 2003, 00:38
Net afgelopen; Idd een paar mooie prs'en en zo'n raar 4 snarig ding die niet eens elementen leek te hebben.....mmmm :???: :-?


Maar wat een POWER !!!(ookal vindt ik LIMP Bizkit Afschuwelijk)

:razz: :wink: GRoeten,

slayurrr
7 september 2003, 00:51
kheb ook een stukkie gezien, dat stukkie wat hij alleen zong met een gitaar in zijn handen vond ik trouwens wel erg bagger, maarja sommige nummers beukten er best wel hard uit ook al vind ik limp bizkit niet bepaald cool.

Funkblaster
7 september 2003, 00:55
het is ook niet mijn favoriete band maar ik vond het niet slecht klinken, behalve dan dat stuk dat fred gitaar ging spelen. ik wou eigelijk net zelf een topic over die 4 snaren gitaar beginnen

Wouter J
7 september 2003, 01:28
Originele LB gitarist Wes Borland (die overigens NIET op dat optreden te zien was) kwam met dat concept om een picollo bas te gebruiken in "Nookie" een Picollo bas is een bas gitaar maar dan een volle octaaf omhoog gestemd. In de video van "Nookie" is hij te zijn met een gemodificeerde Ibanez Studio gitaar. Maar hij maakte later gebruik van custom viersnarige modellen. Onder andere door PRS and Jerry Macinturf gemaakt.

Het lijkt me logisch dat Borland's opvolger dus ook Picollo bassen gebruikt in de nummers waar Wes Borland ze bij gebruikte.

skabouter
7 september 2003, 02:28
dat optreden weet ik niets vanaf, maar ik weet wel dat in de clip "the nookie" WEs speelt op een 4 snarig ding ja, een beetje een naturel/beige kleur.

hier was al een keer iets over, en toen zei iemand dat het een 4-string baritone is. dus waarschijnlijk in B-E-A-D

Wouter J
7 september 2003, 04:45
dat optreden weet ik niets vanaf, maar ik weet wel dat in de clip "the nookie" WEs speelt op een 4 snarig ding ja, een beetje een naturel/beige kleur.

hier was al een keer iets over, en toen zei iemand dat het een 4-string baritone is. dus waarschijnlijk in B-E-A-D

Volgens de Limp Bizkit site staat de viersnaar lager dan dat. F#-F#-B-E eigenlijk als een basgitaar met een capo of the tweede fret. Als je goed luisterd naar wat Wes speelt of "Nookie" dan hoor je dat het veel lijkt op de baslijn van "Jerry was a racecar driver" van Primus.

Maar omdat Sam Rivers een hele octaaf lager speelt krijgt die plaat waarop eigenlijk twee basgitaren spelen dat verwoestende geluid.

gerrekat
7 september 2003, 09:40
Limp Bizkit zuigt daarom.............ongelofelijk dat mensen dat nog serieus nemen!

Hij heeft ze gewoon niet nodig, net als max cavelera die heeft er ook maar 4 op zijn gitaar, speelt tock alleen maar powerchords!

zium
7 september 2003, 11:37
misschien was het een banjo :roll:

BLOK182
7 september 2003, 13:38
Ik heb ook ff gekeken, enne, damn, ik heb nog nooit zo'n grote recto's gezien :D

Nevermore
7 september 2003, 13:56
Pftttt dat Limp Bizkit moet echt nodig kappen met muziek maken. Die Wes Borland was de enige in die band met wat talent in zijn donder. Kreeg van de week de nieuwe clip te zien van Durst en Co en ik heb zelden zo'nkinderachtige zielige tekst in een nummer gehoord. Ik ben het eens met G-kat, LB zuigt...... en op 4 snarige gitaren spelen nog meer:)

Akira
7 september 2003, 14:07
Hij heeft ze gewoon niet nodig, net als max cavelera die heeft er ook maar 4 op zijn gitaar, speelt tock alleen maar powerchords!

In mijn Sepultura tijd was ik nog niet zo met gitaar bezig, wat vind je eigenljk van Max Cavalera de gitarist?
Volgens mij kan hij best wel errrrrggg strak spelen..maarja, ritme gitarist pur sang volgens mij

Swan
7 september 2003, 14:08
dat nieuwe nr is zoooo triest...ook zo voorspelbaar opgebouwd, de eerste keer dat je em hoort weet je al precies wanneer ze overgaan naar n nieuwe riff, wanneer het zogenaamde rustige stukje komt etc...kutband

slayurrr
7 september 2003, 14:24
Die nieuwe gitarist straalt ook weinig uit vind ik, hij staat daar wel lekker ze best te doen om zich te vermaken, maar wes zag er altijd wel effe cooler uit en dat maakt het dan af en toe wel weer grappig.

Limp Bizkit was misschien alleen nog leuk in de tijd dat ze Nookie hadden uitgebracht, maar die stem van Fred durst heb ik altijd al zwaar irritant gevonden.
Als hij schreeuwt dan gaat het wel,maar als er rustige stukken zijn dan zingt die Durst echt net of hij net 5 seconden geleden in zijn ballen is getrapt ofzo :roll: .

Neals
7 september 2003, 20:43
Die nieuwe gitarist is zeker uit een band van freds label die het net niet gehaald heeft.

jaywalker
7 september 2003, 23:12
Ik zie de limb bizkid/t (whatever) nog altijd als een zwarte periode uit mijn leven.....gothic hippo figures die doelloes rondlopen op school/station/stad etc.....(alle ongure plekken)

Er was vroeger ook zo'n bassist ben de naam ff kwijt die speelde op 2 snaren....volgens mij waren dat de E en de G snaar.

Owja nog ff over die gitarist met 4 snaren: Dat vind ik echt diep triest... Dat er gitaristen bestaan die hun B en de E snaren er af halen omdat ze niet normaal een powerChorrrrdd kunnen aanslaan.....dat is gewoon heiligschennis van de gitaar

Swan
7 september 2003, 23:32
ach gelukkig zijn er nog van die overspannen types zoals jij die zich veel te druk over zoiets kunnen maken :D

Anders Destium
7 september 2003, 23:39
Maar ja dat heb je bij alle "hippe" bands :wink:

jaywalker
7 september 2003, 23:57
doet me denken aan een uitspraak van Mark Knopler :
"what if pop-musik actually becomes popular" kuch spelfouten

schaap
8 september 2003, 00:07
Als hij schreeuwt dan gaat het wel,maar als er rustige stukken zijn dan zingt die Durst echt net of hij net 5 seconden geleden in zijn ballen is getrapt ofzo :roll: .
Ik weet niet of je de metallica cover van Sanitarium hebt gehoord, maar daarin vind ik zijn stem nog best goed. Eigenlijk bijna het hele nummer is wel ok als die kutdj niet kirk zn solo zou verkloten :evil:

zjanke
8 september 2003, 00:30
Hij heeft ze gewoon niet nodig, net als max cavelera die heeft er ook maar 4 op zijn gitaar, speelt tock alleen maar powerchords!


Die Wes Borland was de enige in die band met wat talent in zijn donder

Het was een gratis :) optreden (ik moest voor de stones 90 eur aftikken en dan mag je achter aan de zijkant zitten :( ), de gitarist was er voor de eerste keer bij, speelt 1 nummer van de enige getalenteerde gast die ooit in de band heeft gezeten op een niet 6-snarige PRS en dan kan hij alleen maar powerchords spelen :???:

Dat het technisch niet erg goed was wil ik nog wel slikken, maar ik heb ze een keer op pinkpop gezien en die jongens zetten toch wel een show neer hoor. 8-)

En ja, Ik wil ook een Mesa met 4 x 32" :amp: :amp: :amp: :amp: :amp: :amp: :amp: :amp:

slayurrr
8 september 2003, 00:30
Ja ik heb een video van die cover, daar klinkt zijn stem altijd wel goed, zolang hij maar schreeuwt dan gaat het wel met zijn stem.
Maar in nummers van Limp Bizkit zitten wel is van die rustige stukken en dan zingt hij echt net als een kind, irritant iniedergeval.

Wouter J
8 september 2003, 00:51
Voor de duidelijkheid: Wes Borland speelde niet aleen powerchords op die viersnarige custom. Hij speelde primus achtig two hand tapping and dat is heel tricky.

dvmutzy
8 september 2003, 01:15
Ik heb dit niet allemaal heel zorgvuldig gelezen, maar hoe weten jullie dat het geen bas (of bassnaren) is?

IIG, ik vind dat LB (aan de hand van het nieuwe liedje bekeken) juist weer op de hoogte van Sygnificant Other zit.

skabouter
8 september 2003, 11:00
Voor de duidelijkheid: Wes Borland speelde niet aleen powerchords op die viersnarige custom. Hij speelde primus achtig two hand tapping and dat is heel tricky.

juist ja, dat intro bedoel je onderandere, he ? (daar is het goed te horen)
das best cool ja. lijkt idd wel een beetje op jerry was a race care driver

jorrit
8 september 2003, 12:50
die gozer van de stones (waarom vergeet ik altijd namen als ik ze nodig heb...) speelt met 5 snaren (geen lage e) is dat nou ook een slechte gitarist?

Ronald
8 september 2003, 17:45
ik heb nie het hele topic gelezen , maar ik weet dat de zanger/gitarist van soulfly ook maar 4 snaren heeft dwz de hoge e snaar en de b snaar ontbreken omdat hij die toch nooit gebruikt is dat uiteindelijk zn trademark geworden en hij heeft ze nie nodig omdat hij alleen ritme gitaar speelt , vandaar

Neals
8 september 2003, 18:48
die gozer van de stones (waarom vergeet ik altijd namen als ik ze nodig heb...) speelt met 5 snaren (geen lage e) is dat nou ook een slechte gitarist?

JA!!

Static-M
8 september 2003, 23:33
Het definitieve antwoord over de 4-snaar: (Uit de Total Guitar)


The two last tunes are the most unusual as Borland used his custom-built Cremona 4-string guitar, which uses a bass guitar A-strin (.085 gauge) on the bottom string, tuned down to a bowel-emptying low F#! The remaining three heavy gauged strings are tuned to F# (the higher octave), B and E.

Dus... Toch wel leuk bedacht. Op het eerste Limp Bizkit (zo spel je het) album gebruikt hij een paar erg gave two-hand tapping ideetjes en andere gare dingen. Ik heb LB wel een tijdje bewondert om Wes Borland, maar toen hun 3e album uitkwam hoefde het voor mij niet meer...

Wes z'n eigen bandje Eat The Day (voormalig Big Dumb Face) is ook erg gaar kwa klank.

Zo hehe...

dvmutzy
9 september 2003, 00:04
Is die gare gitaar dan gewoon bij Limp Bizkit gebleven toen Wes vertrok?

Static-M
9 september 2003, 00:21
Misschien heeft die nieuwe gitarist ook zo'n ding laten bouwen... Toch een beetje nep, het was Wes' z'n idee... :roll: :wink:

skabouter
9 september 2003, 00:25
tja, misschien moest ie wel, om dat nummer te kunnen blijven spelen, he. het zal wel heeel veel uitmaken.

en ik weet zeker dat ie die van Wes niet mocht lenen :D :D :D

Static-M
9 september 2003, 00:27
Ja voor bv. Nookie hebben ze em wel nodig, maar toch...... HIJ BLIJFT VAN WES DAMMIT!!!

Linchpin
9 september 2003, 14:29
Over Wes trouwens. Heeft iemand dat nieuwe nummer awakening van the damning well gehoord, waar Wes in speelt?
Best wel goed.

Ik heb toch wel respect voor Borland. Een band die bakken geld binnenbrengt verlaten omdat het niet meer strookt met je eigen smaak...moet je lef voor hebben.

En over die 4-snarige gitaar. Dat doet ie niet zomaar he :roll: . Die riff kun je niet spelen op een gewone. (ja, als je een bassnaar gebruikt)

Raffel
10 september 2003, 11:35
Ibanez had toentertijd toch voor Borland een 4 snaar gemaakt voor Nookie? Of niet? (ja excuses ik heb me er in mijn jonge onwetende jaren in verdiept)

iam
10 september 2003, 11:37
moest je het topic lezen, zou je weten dat dit al gezegd was :evil:

Raffel
10 september 2003, 12:00
ja had niet gezien dat het al 3 pagina's was. Ben net wakker :D