PDA

View Full Version : Hoe moet ik mijn pedalen-setup maken ?



Soulpower
6 september 2003, 20:04
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een GT-3 van Boss gekocht. Ik heb daarnaast nog een Dunlop Jimi Hendrix wah-wah en een Boss MT-2, en de switch van mijn versterker maar dies apart aangesloten.

Mijn vraag is, hoe kan ik het beste de setup doen?

En nog iets.. ik was aan het kloten met mijn GT-3, setup was: Gitaar - GT-3 - Amp. Ik speelde ermee.. en toen ging ik met dat switch-pedaal van Marshall switchen op Overdrive, maar het geluid was echt bagger. Ik wil toch gebruik maken van mijn overdrive op de versterker, en dat combineren met GT-3 effect.

Kan ik mijn switch alsnog gebruiken als ik mijn GT-3 ingeschakeld heb? En zo ja, is dat wel goed voor de apparaten en het geluid?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..ik heb er niet echt veel verstand van..ik wil de kwaliteit van de geluiden behouden.

Mitch
7 september 2003, 12:07
Ik heb er niet al te veel sjoege van, maar nisschien helpt dit je vast op weg...

Op de GT-3 kun je allerlei amp-simulaties kiezen. Als je die uitzet hou je dus min of meer het gewone versterker geluid over . . . . niet helemaal want er is een A/D/A conversie geweest, maar goed....

Pedaaltjes als een MT2 kun je volgens mij apart selecteren als "externe apparatuur" of zo ??
Je wah kan er gewoon voor.

De GT-3 kan ook in de effects loop als je de amp modelling helemaal niet wil gebruiken, al moet je dan wel het volume verschil compenseren (kun je aan de achterkant instellen met de gain knop geloof ik). Maar goed er zijn meer mogelijkheden. Zoek anders op GT3 of GT-3, dan vind je vast een hoop info.
Met zoeken op GT-6 vind je waarschijnlijk een hoop info die ook relevant is.

ReinoutV
7 september 2003, 17:26
Even zoeken op 4-cable method hier in dit forum.

Soulpower
8 september 2003, 00:37
hey bedankt..

Die wah he, moet die ook bij dat Exterene apparatuur ? met die metalzone samen? of moet ie Gitaar - Wah- GT-3 - amp?

Groetjes.. ik ga wel even zoeken op t net

Marco5150
9 september 2003, 10:12
kwestie van proberen. Ik zou de wah voor de gt-3 zetten. Wah's klinken in de effectloop meestal vreselijk. Mij crybaby in elk geval wel.