PDA

View Full Version : beste afstelling distorsionpedaal



closure
6 september 2003, 18:23
ik heb net een boss power drive pw-2 GEKREGEN van iemand maar


ik krijg het geluid nooit goed
ik bekom nooit het geluid van de gitaar die rechtstreeks naar de versterker gaat
wie helpt mij

er staat op : level,fat,muscle,drive

Antal
6 september 2003, 19:05
De beste afstelling bestaat niet. Die is namelijk afhankelijk van wat jij mooi vindt. Misschien vind de meerderheid van de mensen wat jij niet mooi vind juist mooi, en dan kan dat wel de 'ideale' afstelling zijn, maar jij hebt er niets aan. Gewoon wat tijd in het pedaal stoppen en expirimenteren dus. Ik vraag me trouwens wel af of je het juiste pedaal hebt gekocht als het zo moeilijk is er iets moois uit te krijgen. Heb je het pedaal niet geprobeerd voor je het kocht?

closure
6 september 2003, 19:06
ik heb hem gratis gekregen ...

Diedo
6 september 2003, 21:31
uit je verhaal maak ik op dat je alleen maar distortion krijgt, en niet het clean("gitaar rechtstreeks in versterker")

1) je moet ook de schakelaar met je voet indrukken--> rubberen stukje waar boss op staat(dit is trouwens wel het eerste wat je met een STOMPbox zou doen... msschien dat je nog nooit zoŽn ding hebt gezien...)

2) mocht dat niet werken: de schakelaar is kapot--> ik verwijs je door naar mensen die er meer van weten...


Diedo

closure
7 september 2003, 07:49
hij werkt perfect , hij schakelt over ,.. maar ik ben niet tevreden over de klank :-?

Lucky
7 september 2003, 08:08
vijf opties:

1. of je bent een oentje dat niet niet weet hoe een lekkere gitaar moet klinken.....

2. of je bent dialobeet (iemand die niet met knoppen om kan gaan)....



3. Je hebt een smek pedaal gekregen

4. Je hebt een pedaal gekregen dat niet iets voor jouw is

5. all of the above

Robbert
7 september 2003, 10:52
Hmm.. de PW-2 is een van de meest waardeloze Boss pedalen ooit. Ze gaan voor erg weinig geld op Ebay, ook op Marktplaats.
De PW-2 is een soort volume boost, met flinke distortion ingebouwd.

Zoals Boss het zelf zegt: het is om je geluid te boosten, alsof het door een 4x12" cab gaat.

Daar hebben ze wel gelijk in gehad: ik had de level een keer te hoog staan, en trapte het pedaal aan. Ben nu nog op zoek naar mijn trommelvliezen.. :lol:

Al met al, met flink tweaken kan je er wel een aardig geluid uit halen. Maar je bent zeker niet de enige, die hem in een hoek van de kamer laat liggen.

closure
7 september 2003, 19:23
hoeveel zou ik hiervoor ongeveer nog kunnen krijgen?

Bassie79
7 september 2003, 19:47
waarom denk je dat je m gratis hebt gekregen




i rest my case

Neals
15 september 2003, 20:53
Boss pedalen zijn alleen maar goed als een boost pedaal... gebruik de DS2 tegenwoordig half open, of als boost op de lead kanaal van em amp (waarvan de gain ook half open staat), en dan is het nog te doen ook

Robbert
15 september 2003, 21:52
In goeie conditie, 40-50, misschien 55 Euro. Ik heb er 50 voor betaald iedergeval.