PDA

View Full Version : Pleasurable Sensation of shred: Source_of_Puzzlement.mp3



Bosch
6 september 2003, 15:59
Hail to all Fifteen French Frogs,

Grasp this new groovy frog and achieve an almost inconceivable freedom! Or, … live your life in a state of deepest psychological dishonesty. :wink:

Source_of_Puzzlement.mp3

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/PLAATJESMAP/Source_of_Puzzlement.mp3

Recorded using:
CWPA9,
Charvel 750SL with Evolutions, 8-)
Shure SM57,
Tube Works MosValve MV-962 poweramp,
4 x 12" ENGL Cabinet with Vintage 30 speakers.

Drums = Bernard Purdie (no loops this time!). 8)
Bass = mr. Will (insane loops).

Those who know that they are profound strive for clarity. Those who would like to seem profound to the crowd strive for obscurity. For the crowd believes that if it cannot see to the bottom of something it must be profound. It is so timid and dislikes going into the water.

GruBe,

~Bosch~

Gert-Jan
6 september 2003, 18:04
Yep, dit is 't.

Helemaal compleet.

Van begin tot eind een kwalitatief hoog niveau. Bosch, je hebt jezelf overtroffen.

- Goed thema
- Heerlijke groove
- prachtige arpeggios
- top sweeps
- en natuurlijk een paar kilo shred, maar wel goed hoor

I'm impressed 8-) 8-) 8-) 8-)

JV
6 september 2003, 18:06
mooi gespeeld. alleen de gitaarsound ligt mij niet.

maar zeer zeker heel mooi gespeeld

Negative K3 fan
6 september 2003, 19:08
Echt gaaf nummer, ik kan er niks op aanmerken, behalve dat het niet mn favoriete soort muziek is :)

Bosch
6 september 2003, 19:44
Hey Gert-Jan, JV en Negative K3 fan,

8-)

Tja, ik had na al die experimentele shit en brave penta-loopjes bij De Teng zin in 100 % s h r e d :razz: . In tegenstelling tot veel andere mp3's heb ik hier veel tijd in gestoken en ik moet zeggen een goede backing inspireert! Het is te erg maar ik ben al weer bezig met de volgende :-? :lol: . Hopelijk heeft Barret dan een amp zodat ie weer gaat recorden :wink: . (Inmiddels al weer 774 mb aan wav/nrs van 2003 :-D ).

Ik denk dat als ik er een week over zou doen ipv een dag (gitaar inspelen bedoel ik dan), dat het veel foutlozer/perfecter zou kunnen, maar, ik denk dat die foutjes het natuurlijk maken zodat je het vaker kan horen en dat die dingen dan opeens een soort toegevoegde waarde krijgen, (beetje filisofie van Gambale).

(Eindstukje is trouwens tweestemmig: engl + direct in).

Anyway, Big Thanx!

Wouter

Mithrandir
6 september 2003, 19:56
Caramba, dit is te gek hoor. Dit nummer is gewoon helemaal goed, het klopt van het begin tot het eind en hangt eens niet met los zand aan elkaar zoals een paar andere van je nummers. Cool whammy bar gebruik ook, zoals vanaf 1:00 bijvoorbeeld.

Bosch
6 september 2003, 20:35
Hey Mith,

Thanx! Dit is trouwens het nummer met die echte drumtrack zoals ik had aangekondigd, Laat maar weten of je wat vind ... of ga aan de slag met DC ++ daar kom je echt om in de loops. Ben nu ook weer mega vette funk loops aan het laden :D . Het houdt niet :razz: .

Swan
6 september 2003, 20:41
vind dit een van je beste nrs tot nu toe...t best te beluisteren voor mij tenminste ;)
echte drumtrack geeft ook wat extra's

Negative K3 fan
6 september 2003, 22:48
kijk bosch nu zijnd e replys al een stuk beter, als je nu echt eens flink veel moeite gaat doen voor je nummers dan kan er misschien iets ECHT goeds (professioneels) uitkomen (niet dat dit niet goed is maar ik bedoel dan ECHT goed als je begrijpt wat ik bedoel), denk ik wel bijna zeker te weten!

alhambra
6 september 2003, 23:34
He wouter goed werk man maare ik zou nu ook wel is iets rustigs (echt rustig ja), iets zeg maar alleen gebouwd op sfeer, van je willen horen of wordt jij daar nu zenuwachtig van :-D

Vooral een erg lekkere groove.

Uiteraard zou het met een hamer nog mooier klinken :wink:


Trouwens die tubeworks amp dat is toch zo'n amp die op buizen lijkt zonder buizen :???:
ja ja vaag ik weet het.

Bosch
7 september 2003, 10:49
Hey Swan,

Thanx! Drumtrack is idd wat bijzonders, dan krijg je tenminste echte variatie in de accenten.

Hey Negative K3 fan,

Idd, alleen voor is de verleiding vaak te groot om het snel af te maken, maar goed dit is wel een stuk beter ja en elke week twee/drie prutdingen posten is ook niks :razz: . Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat als ik echt een maand voor een nr zou uittrekken, het net zzo clinisch zou moeten kunnen klinken als Vai en dat zou ook wel een keer leuk zijn. Maar zoals gezegd, already working on another track :wink: .

Hey Alhambra,

Iets gebouwd op sfeer komt vanzelf, daar krijg ik vanzelf wel behoefte aan omdat dit soort muziek alleen mij ook zou gaan vervelen (vandaar ook die experimenten van de laatste tijd).

De groove komt er vooral in het laatste refrein goed uit.

Hahaha, Hamer ja das mooi spul (vroeger ook een USA gehad, maar ja, ... 22 frets :-? ).

Tubeworks maken buizen(pre)amps, maar hebben met dat ding van mij een (goede) poging gedaan om transistor als buizen te laten klinken. Ben er met veel geluk aan gekomen. Ik heb echt veel spul gehad (ART SGX2000, Digitech GSP2101, Mesa 19" 50/50, PEavy 5150, Mesa 22+, Fender 185, Marshall :-? :cry: ), maar dit slaat alles! 8-) Uiteraard krijg ik het op mp3 niet zo mooi als het echt klinkt.

Adios

Predator
7 september 2003, 11:51
:o WAT EEN LELIJKE SONG MAN!!! NIET OM AAN TE HOREN, IK WORD ER NIET GOED VAN.. AL DAT GESHRED ALTIJD!!!

Nee hoor, dit klink wel leuk, goed ingespeeld, ik luister straks verder.. Nu eerst ontbijten.

De Teng
7 september 2003, 12:21
Vette backing track zeg, tering... alleen wat spat dat bass effect eruit... alsof de speakers clippen, had dat niet wat minder gekund? Dit kost me geld. ;)

Leuk toonladdertje bij het 'iets tragere melodische stuk' oftewel het thema. Beetje oosters, cool. Bij de momenten dat er een coole solo moet komen, houd ik niet zo van dat gefreak, maar dat wist je al. Als je idd echt veel tijd aan zoiets dergelijks gaat besteden, dan kun je een aardig eind komen!

backing track available?

Barret Wallace
7 september 2003, 19:51
DAMNIT deze track is echt goed dude ook eens met andere MODES ;) :D !!!!!!

This track is a treasure of inspiration

ik ga meteen men gitaar pakken :D

Bosch
9 september 2003, 11:33
Hey Predator,

Heb je nu al verder geluisterd?!!!!!!!!
(En zet deze link ook ff bij die waanzinnige site van u!

Hey De Teng,

Ja die bass doet het vet :D . En, als je speakers nu al clippen: je wilt niet weten waar Shak en ik nu aan werken. Combinatie van Cannibal Corpse drums en Jason Becker op de pamfluit 8) .

HeyBarret Wallace,

Thanx ouwe Suri :D . Hoe staat het met je cursus Java voor Surinamers deel Twee? :razz:

Wouter~1

Barret Wallace
9 september 2003, 12:09
:D

Predator
9 september 2003, 14:30
Yesh Bosch, ik heb verder geluisterd en dit nummer gisteren op mijn site gezet. Misschien handig als alle Future G members voortaan bij het uitbrengen van een nummer de link naar mij opsturen met de naam en artiest erbij enzo. Maar daar krijgt iedere member binnenkort nog wel een mail over, de site gaat een giant leap nemen de volgende grote update.

Je song is tof man, die bass doet het inderdaad goed en de flinke doses shred ook. Ik vind de basislijn erg leuk verzonnen, klinkt raar evenals goed boven op deze basslijn. Wel jammer dat ik een paar kleine oefeningen in het nummer terughoor, ik hou daar zelf niet zo van. Dus erg jammer van die diminished lick maar goed. De legato licks daarvoor maken ervoor op en je spel met de trem is ook goed gedaan.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de backingtrack ook ERG goed is, de drums klinken vrij realistisch man. Gewoon het gebruikelijke recept maar dan met betere samples/VST's?

Bosch
9 september 2003, 15:29
Haha eindelijk 8-) .

Drums is ECHTE drummer, en wel Bernard Purdie!!! Je weet wel die van :-? :???: Niet super technisch maar wel groovy en iig human!

Die diminished is wel gealtereerd ja :evil: :razz: ! Ik vond zelf die speedlick in het midden (na de eerste toonladder stringskip lick) redelijk richting de snelheid van Shawn Lane gaan 8) . (Die op de onderste twee snaren).

Ik heb me behoorlijk uitgesloofd op deze backing; de drums was dus makkelijk (een simpele wav-file van 32 mb) maar een aantal bass-samples zijn gemuteerd van 102 naar 105 bpm, dat was heel wat knip en plakwerk. Verder heb ik er ook voor gezorgd dat het een echte compositie werd :wink: .

You will be amazed by our next track :D !

Predator
9 september 2003, 15:56
Aight man, ik hoop het ook. Die drummer klinkt goed!

delphiro
9 september 2003, 16:15
zeer cool.. niks op aan te merken en lekker om te luisteren :dance:

Ibanez
9 september 2003, 21:15
Errug vet nummer. Vette groove, perfect gespeeld, coole licks...

sunday violence
10 september 2003, 15:15
hmmmz ben ik de enige die 'm niet zo vind? Ik vind die basislick nogal saai en ik vind eigenlijk weinig mooie melodieen terug. wel weer supersnel en technisch. Dat nummer die je een hele tijd geleden poste die probatio diabolica ofzoiets :???: die was wreed!!