PDA

View Full Version : Ebay bedriegers



Josdevos
6 september 2003, 14:51
Wat een bedriegers...

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2556115197&category=621

Akira
6 september 2003, 14:58
Je zou bijna denken dat het een grap is, dit is toch een vrij bekende gitaar, waarvan algemeen bekend is dat ze ong 500 euro zijn?

Static-M
6 september 2003, 14:59
Wat is er bedriegerig aan dan? De prijs zeker? $1500 lijkt me een tikkie veel...

Edit: OK lamaar

Funkblaster
6 september 2003, 16:10
welke dombo zou hier nou op gaan bieden :???:

wietse
6 september 2003, 16:26
kan je ze niet aangeven bij ebay ofzo?
als iemand zoiets op marktplaats flikt hebben ze maar 1 berichtje nodig dat het duurder is dan precies dezelfde nieuw kost ,wordt de advertentie accuut verwijderd.
en flikt dezelfde zoiets vaker dan worden ze zelfs geband(kunnen wel kijken maar niet meer bieden of iets aanbieden).
en denk niet dat die gitaar in frankrijk zoveel duurder is dan hier ,zou niet leuk zijn voor alle franse gitaristen.

iam
6 september 2003, 16:33
kan idd gemeld worden aan de emailpolitie bijgenaamd 'the gestapo'

doen jos :wink:

JV
6 september 2003, 16:34
je kan em ook kopen en daarna aangeven, is misleidende reclame. dan moet die gast nog boete betalen ook :p

Dirk_Hendrik
6 september 2003, 17:30
Volgens mij is bieden op ebay eigen risico. Je mag toch aannemen dat je je huiswerk hebt gedaan voor je gaat bieden.

Ik zie het bedriegen ding niet in. Wat maakt iets aanbieden voor een te hoge prijs bedriegen? Als een sukkel bereid is het te betalen? Er staat nergens in de advertentie dat je deze gitaar nooit voor deze prijs ergens anders kan vinden, dat dit een gangbare prijs is etc etc. "Low reserve" prijs mag je zeggen. Het is aan de koper om in te schatten wat ze laag vinden.

Ebay is geen marktplaats. Ebay is een veilingsite. Marktplaats niet

bert k
6 september 2003, 17:37
Het klinkt lullig, maar het is geen bedriegen. Je mag alles wat je wil te koop aanbieden voor elk bedrag. Het is de verantwoordelijkheid van de koper dat hij niet te veel betaalt. Je kan zo de winkelprijs opzoeken, dus je ben dom als je er intrapt.
(Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik voor dit soort akties ben. Die verkoper heeft idd een gaatje in zijn hoofd.)

PS. te koop Epi Les Paul voor €6000,= :-D

BLOK182
6 september 2003, 17:44
Verrek, die precies die koffer zat bji mun PRS :-D

Negative K3 fan
6 september 2003, 18:25
net wat bert k zegt, die gitaar is van hem en het is een veiling, hij heeft het openingsbod zo ingesteld dan is iedereen vrij hem te kopen of niet. Ik vind het geen bedrog eigelijk, ik vraag me trtouwens weer af of mensen ebay wel een beetje begrijpen? Ebay is erg 'liberaal' enb werkt met alles wat maar een beetje geld naar binnen brengt en dmv veilen, en niet zoals de oernederlandse advertenties a la gitaarmarkt/marktplaats (<waar het bieden een grap is). Niks misleiding gewoon poging omt e verkopen voor die prijs.

zZoRgO
6 september 2003, 18:26
heb em een meeltje gestuurd:


how come you are selling a 500$ guitar for 1500$
> >
> >tsss, fraud...
> >
> >you oughta be banned

hier z'n antwoord:


If i am fraud i will sell the item cheaper so i can earn money
>
> Please don't judge some body before asking why he is doing something OK
> Thanks

waarop mijn antwoord:


If you're not a fraud than you're a moron if you don't know how much your item is worth
please don't sell an item before you know how much it's worth OK
SHMANKS :-D

vraag me af of hij nog iets terugstuurt :-D

sickpunk
6 september 2003, 18:53
laat die gozer toch, hij komt er vanzelf wel achter dat ie het nie kan verkopen!

Chezzy
6 september 2003, 19:03
heb em een meeltje gestuurd:


how come you are selling a 500$ guitar for 1500$
> >
> >tsss, fraud...
> >
> >you oughta be banned

hier z'n antwoord:


If i am fraud i will sell the item cheaper so i can earn money
>
> Please don't judge some body before asking why he is doing something OK
> Thanks

waarop mijn antwoord:


If you're not a fraud than you're a moron if you don't know how much your item is worth
please don't sell an item before you know how much it's worth OK
SHMANKS :-D

vraag me af of hij nog iets terugstuurt :-D
Wat hij doet is geen fraude, dus doe niet zo zielig. Hij verkoopt een gitaar voor meer dan de ADVIESprijs. Hij zegt nergens dat deze gitaar het waard is of dat de advies prijs meer dan zijn prijs is.
Je moet wel een behoorlijke sukkel zijn als je hier op biedt, maar natuurlijk mag het. Net zo goed als ik mijn plectrum voor €500 mag proberen te verkopen.

zZoRgO
6 september 2003, 19:06
dus jij vindt dat iets (proberen te) verkopen aan 1000€ (1000€ aub) meer dan de verkoopprijs geen poging tot fraude is?

damn

Chezzy
6 september 2003, 19:07
dus jij vindt dat iets (proberen te) verkopen aan 1000€ (1000€ aub) meer dan de verkoopprijs geen poging tot fraude is?

damn
Correct.
Zodra er leugens in zijn auction zouden staan zou het wel imho fraude zijn, maar nu niet...

Negative K3 fan
6 september 2003, 19:09
dus jij vindt dat iets (proberen te) verkopen aan 1000€ (1000€ aub) meer dan de verkoopprijs geen poging tot fraude is?

damn

JA, waarschijnlijk ben je daarin de enige die dat niet vindt, ik wil nu ook mijn E snaar op gitaarmarkt zetten voor 1001 euro, is geen fraude, gewoon een vraagprijs.

zZoRgO
6 september 2003, 19:10
dus jij hebt hier helemaal geen problemen mee dat die kerel iets probeert te verkopen voor 1000 € meer aan eerlijke, weliswaar ignorante personen...

Negative K3 fan
6 september 2003, 19:10
helemaal geen problemen nee...

zZoRgO
6 september 2003, 19:12
ok, dan moet ik blijkbaar een raar iemand zijn...

Akira
6 september 2003, 19:14
Nee hoor, ik vind het ook niet correct,ik noem het geen fraude, het is OPLICHTERIJ...iets voor veel meer verkopen dan dat het waard is aan mensen die dat niet weten, heet volgens mij oplichterij.
BANNEN DIE KLOOTZAK.

Chezzy
6 september 2003, 19:14
dus jij hebt hier helemaal geen problemen mee dat die kerel iets probeert te verkopen voor 1000 € meer aan eerlijke, weliswaar ignorante personen...
Iemand die zomaar €1200 aan een of andere kut gitaar op Ebay uitgeeft zonder eens uit te zoeken wat de gitaar normaal kost is compleet gestoord.

Akira
6 september 2003, 19:15
Dat is waar, maar het is nog steeds oplichterij.

zZoRgO
6 september 2003, 19:18
"met you're a fraud" bedoelde ik dan ook letterlijk: je bent een oplichter,
en niet je begaat fraude...

Negative K3 fan
6 september 2003, 19:21
Nee hoor, ik vind het ook niet correct,ik noem het geen fraude, het is OPLICHTERIJ...iets voor veel meer verkopen dan dat het waard is aan mensen die dat niet weten, heet volgens mij oplichterij.
BANNEN DIE KLOOTZAK.

aan mensen die dat niet weten?? Jij schat anderen werkelijk te laag in, denk je dat mensen op ebay een gitaar zien met een openingsbod van 1200 dollar en die daar meteen even fijn on de fly op gaan bieden? Sorry hoor, g een oplichterij, nogmaal ik kan mn hoge e snaar ook v oor 1001 euro op marktplaats zetten, heb ik het volste recht toe en het is in de verste verte geen oplichterij of fraude aangezien er nergens valse informatie wordt gegeven.

Akira
6 september 2003, 19:24
Zal best, ik weet ook wel dat het niet lukt.
Maar voor mij ben je nog steeds een klootzak.
Of het nou voldoet aan woordenboek definities van vertoond gedrag of niet, voor mij klopt het dan niet wat je doet.
Noem het geweten, noem het overdreven, whatever.
Ik vind je SNEU dan.

zZoRgO
6 september 2003, 19:25
tja sorry hoor, maar hij probeert het toch
en er hoeft maar één persoon in de hele wereld zo dom te zijn ...

renier
6 september 2003, 21:22
mensen mensen, waar maken we ons druk om?... alsof iemand daarop gaat bieden?..

de straf voor mensen die een te hoge prijs vragen is dat ze hun product niet verkopen. marktwerking heet dat.

maar goed, netjes is het natuurlijk niet.

Sj03rd
7 september 2003, 00:39
Nee hoor, ik vind het ook niet correct,ik noem het geen fraude, het is OPLICHTERIJ...iets voor veel meer verkopen dan dat het waard is aan mensen die dat niet weten, heet volgens mij oplichterij.
BANNEN DIE KLOOTZAK.

Dus alle muziekwinkels zijn oplichters aangezien ze spullen voor veel meer verkopen dan dat ze waard zijn....???

echt, er worden elke dag MILJOENEN mensen opgelicht!

The Mule
7 september 2003, 09:11
Zoals op elke eBay-pagina staat:

These items are not verified by eBay; caveat emptor

Klikkend op de link kom je hier terecht...

http://pages.ebay.com/help/confidence/overview.html

Het betekent, en daar ben ik het helemaal mee eens, dat iedereen in de eerste plaats zelf verantwoordelijk is voor wat ie uitvoert op eBay.

In het land waar McDonalds wordt aangeklaagd door vette tieners en magnetronfabrikanten in handleidingen schijnen te moeten aangeven dat hun product niet geschikt is voor het drogen van je frisgewassen huisdier, is dat blijkbaar heel erg nodig.

Iedereen KAN weten hoe het werkt op de veiling. Iets veel duurder aanbieden dan wat het waard is, is pas oplichterij of fraude als de aanbieder doet alsof het iets anders is (een Epi met een Gibson decal zie je bv. nog wel eens langskomen).

zZoRgO
7 september 2003, 09:43
en toch blijft er iets knagen... anyway, discussion closed!!

sickpunk
7 september 2003, 11:00
Nee hoor, ik vind het ook niet correct,ik noem het geen fraude, het is OPLICHTERIJ...iets voor veel meer verkopen dan dat het waard is aan mensen die dat niet weten, heet volgens mij oplichterij.
BANNEN DIE KLOOTZAK. hij verkoopt het niet, ik snap dat hele gezeik over fraude en oplichterij niet, hij laat iedereen vrij om te kiezen, hij zegd nergens dat die gitaar zoveel waard is of iets in die zin!! dus hij doet nix verkeerds!!! stop is met zeiken stelletje mafkezen!!

zZoRgO
7 september 2003, 11:01
ok, maar één ding kan je toch niet ontkennen: HET IS TOCH GEWOON EEN KLOOTZAK DAT HIJ HET PROBEERT!

sickpunk
7 september 2003, 11:02
ok, maar één ding kan je toch niet ontkennen: HET IS TOCH GEWOON EEN KLOOTZAK DAT HIJ HET PROBEERT!
nee zoiets heet SLIM!! waarom zou het nou weer meteen een klootzak zijn?? ik wist niet dat er hier zoveel zeikerds rondliepen zeg!!

Robbert
7 september 2003, 11:04
nee zoiets heet SLIM!! waarom zou het nou weer meteen een klootzak zijn?? ik wist niet dat er hier zoveel zeikerds rondliepen zeg!!

Dan weet je dat nu :D

zZoRgO
7 september 2003, 11:06
idd... dat wist ik ook niet


vind zoiets helemaal niet slim, vind zoiets klootzakkerij

sickpunk
7 september 2003, 11:08
waarom? hij dwingt niemand hij laat iedereen vrij en als je een malloot hebt, dan heeft ie weer wat geld erbij!! heeft nix met fraude, oplichterij, of klootzakkerij te maken hoor! geen idee hoe je er eigenlijk bij zou komen dat het fraude of oplichterij is....

Mithrandir
7 september 2003, 11:11
uh....dude......iets proberen te verkopen voor een bedrag wat vele malen hoger is dan het waard is, heet in de volksmond gewoon oplichterij. Een marktverkoper die op de markt wonderdoekjes van 1.00 euro bij de zeeman staat de verkopen voor 15 euro laat ook iedereen vrij om iets te kopen, maar is toch ook gewoon een bedrieger. Veel mensen weten niet eens dat je iets koopt wat veel minder waard is en dan ben je toch echt bedrogen.

zZoRgO
7 september 2003, 11:13
thank you! en kunnen we die discussie nu gewoon stoppen! jezus