PDA

View Full Version : Crafter gitaren!!!:)



Erik
1 februari 2002, 11:02
Ik heb gistere die crafter gitaren geprobeerd en vind ze erg lekker spelen en klinken!!!!
Wat vinden jullie van Crafter gitaren??

anoniem
1 februari 2002, 12:09
Nou ik weet van Crafter dat het belazers zijn! Zo is er een Crafter eens getest voor een nederlands blad. Die kwam er ranzig hoog uit, maar ja die was helemaal special made voor de test! DAN kan ik het ook! Als je dus een Crafter koopt van die test, zal hij dus niet zo zijn als bij de test!

Verder is het bekend, dat bij Crafter en dat soort goedkope merken het hout heel zwak is. Bij wijze van spreken, zal die gitaar kapot gaan als die nat wordt!!! Het is dus een gitaar van triplex!! weet waar je aan begint.

Koop wat anders zou ik zeggen.

Seagull ofzo?! GEEN CRAFTER!!!

henrih
3 februari 2002, 21:57
Kijk daar gaan we weer...van horen zeggen in een blaadje... Nou speel ik zelf een jaar op een Crafter gitaar en die bevalt mij zeer goed. Triplex? Dat zeg ik GAMMA... Laten we een beetje serieus blijven. Type J-24 (bijvoorbeeld) wordt door veel gitaristen en kenners gezien als een goede gitaar. Van de muziek hoef je niet te houden, maar de Nederlandse formatie Twarres speelt hoofdzakelijk op Crafter gitaren. Kijk eens op de website van Crafter, licht je voor bij een gitaarwinkel (meerdere dus) en speel vooral op de gitaren en vorm dan eens een nieuwe mening.
Onlangs heb ik een prof laten spelen op mijn gitaar en hij was verrast door het geluid. Nogmaals smaken verschillen, maar gitaren van triplex vind je waarschijnlijk eerder in de klasse tussen 150 en 400 euro.

BRiet
3 februari 2002, 22:13
Ik ken ook iemand met een Crafter, en heb er zelf wel op gespeeld. Zeker geen slechte gitaar hoor! Zit een goed geluid in, en speelde ook zeker niet belabberd. Ik denk dat de prijs-kwaliteit verhouding zeer gunstig is.

anoniem
6 februari 2002, 12:21
Wat je hebt bij die goedkope Koreanen is dat eenzelfde type gitaar zeer in kwaliteit kan varieren. Bekijk er maar eens enkele naast elkaar als je kans hebt, er zijn er goede bij maar ook minder goede.

anoniem
8 februari 2002, 12:34
Maak jezelf niets wijs, het zijn werkelijk niet alleen de lage uurlonen die de gitaren, made in Korea, goedkoper maken.

BRiet
8 februari 2002, 19:42
Op 2002-02-06 12:21, schreef anoniem:
Wat je hebt bij die goedkope Koreanen is dat eenzelfde type gitaar zeer in kwaliteit kan varieren. Bekijk er maar eens enkele naast elkaar als je kans hebt, er zijn er goede bij maar ook minder goede.


Denk niet dat dat alleen het geval is bij Koreanen. Heb ooit een Gibson LP Double Cut gezien in de winkel, en dat ding speelde waardeloos (vond ik). Tot ik ergens in een andere shop precies zo'n ding zag hangen. En dat ding was wel perfect. Dus, zelfs bij Gibsons kan daar een behoorlijk verschil in zitten. Geen gitaar is hetzelfde.

anoniem
12 februari 2002, 17:07
Ik heb onlangs een Crafter D 24 gekocht, na meerdere Crafters gehoord te hebben. Hoe zo triplex? De Crafters hebben massieve bovenbladen. Bekijk de afwerking eens even.
Voordat je een gitaar of merk afkraakt, zorg er dan wel voor dat je weet waarover je het hebt en dan niet uit een tijdschrift of van horen zeggen. Ik ben ontzettend in mijn nopjes met mijn D 24, subliem afgewerkt, hele mooie klank en dat voor 399 euro.

Geert
20 februari 2002, 16:17
Ik heb vorige week een crafter gae-8 gekocht. Het is een semi akoestische gitaar en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden erover ben. Het geluid is heel warm en ik ben er dan ook heel erg blij mee. Ik speel nog niet zo heel lang, maar denk wel dat ik er even mee vooruit kan.

dirkw83
22 februari 2002, 12:56
semi-akoestisch; da's toch zonder klankkast hoop ik dat je bedoelt?

Rectifier
22 februari 2002, 13:00
Hij bedoelt een normale acoestische waar een piezo onder de brug zit om hem ook uit te kunnen versterken!

dirkw83
22 februari 2002, 13:01
Maar da's toch niet semi-akoestisch.

Geert
22 februari 2002, 13:36
Het is toch echt een semi-akoestische gitaar. Er zit een pre-amplifier in en hij zowel akoestisch als met een versterker te bespelen.

Leen Kap
22 februari 2002, 16:40
Geloof mij: alle waar naar zijn geld! Voor het GELD zijn Crafters zeker niet slecht, maar zet 'm maar eens naast een goede Taylor dan begrijp je waarom een Taylor 5-8x zo duur is.
Aan de kant andere: doe die test maar niet. Slecht voor je banksaldo want je gaat zeker met die taylor de winkel uit.

doezelaarw
22 maart 2002, 13:36
Op 2002-02-03 21:57, schreef henrih:
Kijk daar gaan we weer...van horen zeggen in een blaadje... Nou speel ik zelf een jaar op een Crafter gitaar en die bevalt mij zeer goed. Triplex? Dat zeg ik GAMMA... Laten we een beetje serieus blijven. Type J-24 (bijvoorbeeld) wordt door veel gitaristen en kenners gezien als een goede gitaar. Van de muziek hoef je niet te houden, maar de Nederlandse formatie Twarres speelt hoofdzakelijk op Crafter gitaren. Kijk eens op de website van Crafter, licht je voor bij een gitaarwinkel (meerdere dus) en speel vooral op de gitaren en vorm dan eens een nieuwe mening.
Onlangs heb ik een prof laten spelen op mijn gitaar en hij was verrast door het geluid. Nogmaals smaken verschillen, maar gitaren van triplex vind je waarschijnlijk eerder in de klasse tussen 150 en 400 euro.

Ik heb ook een je-24 aangeschaft en mij door Kees Dee goed laten adviseren. Na 1x met de band te hebben gespeeld was iedereen vol van het geluid, zelfs over een gewone gitaarversterker met een zoom 1010 ertussen.Ik heb de gitaar iets bij laten stellen en ik kreeg voor alle zekerheid een afdekmob voor het klankgat mee ter voorkoming van het eventuele rondzingen en heb er voor de band een perfecte gitaar aan. GAMMA, laten wij daar niet over lullen het is een mooi stukje hout, iemand die mij gaat zeggen dat het materiaal shit is heeft er geen verstand van. En een auto moet je ook eerst inrijden voordat deze naar je wil luisteren. Crafter is mijn derde been en zonder hem kan ik niet lopen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: doezelaarw op 2002-03-25 10:07 ]</font>

Leen Kap
24 maart 2002, 16:05
Twarres speelt inderdaad Crafter. Zij zijn endorsers. Kenmerk van Crafter is dat als je tien exemplaren van hetzelfde model op een rij zet er zeker een stuk of vier bij zitten die je echt niet wilt hebben. Voor twarres wordt echt de juiste er wel uitgezocht. Dat lukt je in de winkel niet.
Maar goed: speel, hoor en vergelijk en je komt vanzelf tot datgene wat voor jou het beste is. Als ik niet teveel wilde uitgeven keek ik liever naar Seagull (ziet er wat sober uit maar voelt geweldig fijn en levert een fraaie klank), Furch of een Lakewood.

Dirk_Hendrik
24 maart 2002, 19:13
Persoonlijk kan ik Twarres nou niet echt als een argument voor of tegen een merk zien. Wat ik wil zien is wat in de studio gebruikt werd bij d plaatopname.

Ook Crafter is een typisch geval van een fabriek waar geautoatiseerd gebouwd wordt. Alles wat met een computer kan wordt door de computer geregeld. Het voordeel daarvan is dat de bouwkwaliteit veel en veel hoger ligt en consistenter dan wanneer voor dezelfde prijs zonder automatisering gebouwd moet worden. Het nadeel is dat een stuk van de ambacht, die uiteindelijk heel veel invloed kan geven. Daarmee is het eerder gezegde "van de 10 op een rij zijn er vier bagger (vier aardig en twee erg goed)" helemaal waar. Iets soortgelijks kun je zien met Yamaha vleugels (piano's dus). Daar zitte in dezelfde serie ook zulke verschillien.

Oordeel niet te vlug over het wel of niet goed zijn va automtisering in instrumentenbouw. Taylor doet het ook en daar zijn we allemaal enthousiast over.... toch

doezelaarw
25 maart 2002, 09:58
Op 2002-03-22 13:36, schreef doezelaarw:


Op 2002-02-03 21:57, schreef henrih:
Kijk daar gaan we weer...van horen zeggen in een blaadje... Nou speel ik zelf een jaar op een Crafter gitaar en die bevalt mij zeer goed. Triplex? Dat zeg ik GAMMA... Laten we een beetje serieus blijven. Type J-24 (bijvoorbeeld) wordt door veel gitaristen en kenners gezien als een goede gitaar. Van de muziek hoef je niet te houden, maar de Nederlandse formatie Twarres speelt hoofdzakelijk op Crafter gitaren. Kijk eens op de website van Crafter, licht je voor bij een gitaarwinkel (meerdere dus) en speel vooral op de gitaren en vorm dan eens een nieuwe mening.
Onlangs heb ik een prof laten spelen op mijn gitaar en hij was verrast door het geluid. Nogmaals smaken verschillen, maar gitaren van triplex vind je waarschijnlijk eerder in de klasse tussen 150 en 400 euro.

Ik heb nu ook de je-24 en als je bij een goede zaak zoal Kees Dee koopt krijg je eerlijk en goed advies, Na 1x met de band te hebben gespeeld was iedereen helemaal vol van het geluid, ik heb hem na een optreden iets laten bijstellen omdat de snaren voor mij iets te hoog lagen en heb een afdekplaat voor het klankgat gekregen om zo het eventuele rondzingen helemaal te reduseren en inderdaad perfekt hoor, en dat gelul over de gamma,,,,het is gewoon een goede gitaar, een auto moet je ook inrijden voordat hij helemaal naar jou wil luisteren.

fakruis
25 maart 2002, 11:57
Als we het erover eens zijn dat zowel Taylor als ook Crafter beschikken over een produktielijn die voor een groot stuk geautomatiseerd is, waar zit dan het prijsverschil. Niet in de man-uren alleen dus, maar misschien dan toch ook een beetje in de gebruikte materialen en in de zorg waarmee een en ander gemaakt wordt?

Leen Kap
25 maart 2002, 19:31
Ik geloof best dat die Crafter versterkt in een band wel fijn klinkt maar dan gebruik je 'm natuurlijk heel anders dan solo als fingerpicker! Dan ga je de echte verschillen in kwaliteit horen. Versterkt in een band met een plaat in het klankgat is het natuurlijk niet echt een akoestische gitaar meer en de kwaliteit van element, versterker en boxen zijn dan eigenlijk meer bepalend dan de kwaliteit van de gitaar sec.

Leen Kap
25 maart 2002, 19:33
Het verschil in kwaliteit tussen Taylor en Crafter zit inderdaad ook in de gebruikte materialen maar ook in en vooral in de bouw van het instrument. Bob Taylor heeft eens een gitaar gebouwd uit het hout van een palet en die klonk verrassend goed en werd door kenners herkend als een Taylorsound,zij het natuurlijk niet helemaal zoals een instrument gebouwd van dure houtsoorten, maar toch! Ik heb er een foto van gezien: grappig ding met een vorkheftruck als inlay op het fretboard.



Op 2002-03-25 11:57, schreef fakruis:
Als we het erover eens zijn dat zowel Taylor als ook Crafter beschikken over een produktielijn die voor een groot stuk geautomatiseerd is, waar zit dan het prijsverschil. Niet in de man-uren alleen dus, maar misschien dan toch ook een beetje in de gebruikte materialen en in de zorg waarmee een en ander gemaakt wordt?

Neophyte
1 april 2002, 16:41
kheb de SE-15, n wereldgitaar. Alleen de balans is niet zo goed, maar dat boeit me niet zoveel, op die gitaar speel ik rustige muziek en dat doe ik zittend :smile:

xouwum kopen als ik jou was, echt heerlijke gitaar

(vooral met .011 snaren :grin: )

christian
1 april 2002, 16:50
ik heb ook een crafter SE15 en wat voor een element heb je er in zitten?

Leen Kap
1 april 2002, 16:52
Wereldgitaar, maar de balans is niet zo goed???? Contradictio in terminus heet dat geloof ik...........
Ik heb ook een wereldgitaar maar daar is alles goed aan, anders zou ik 'm dat predicaat niet geven. Maar goed: als-ie voor jou goed is dan is dat prima.

christian
1 april 2002, 16:55
ja voor mij is ie ook heel erg goed maar ik heb nog nooit op betere gitaren als crafter SE15 gespeeld dus ik zou ook niet weten hoe een betere klinkt maar hoeveel heb jij er voor betaald?

mario
12 april 2002, 13:53
Ik heb eergisteren een Crafter J-24 gekocht na hem ook te hebben vergeleken met andere duurdere merken. Uiteindelijk toch gevallen voor de rijke gebalanceerde klankkleur, zowel met als zonder versterking. Overigens is hij perfect afgewerkt. Kortom ik ben zeer tevreden. Misschien een goed exemplaar getroffen, maar dat heb je ook bij hand gemaakte exemplaren. Iedere gitaar is nou eenmaal anders.

John P
17 april 2002, 14:27
Alle meningen over Crafters gelezen! De je24, die ik heb gekocht, heb ik eerst, zoals ik altijd doe, laten zien aan onze lokale gitaarbouwer, Hans Geerdink,niet de eerste de beste. Weet veel van hout, lak, bouwwijzen etc. Als hij een gitaar zou moeten bouwen van dezelfde materialen, zou de je24 minstens 2x zo duur worden. Hij vroeg zich af, hoe zo'n gitaar zo goedkoop gebouwd kan worden. Waarschijnlijk, inderdaad, door veel machinale bewerkingen.
Nee, hoor, prima gitaar, in ieder geval die van mij: aaa Engelman spruce bovenblad, India palisander achterkant en zijkanten, prachtige inlays etc. Wat wil je nog meer voor dat geld!

Ic3gl0vE
18 april 2002, 20:40
Op 2002-04-01 16:52, schreef Leen Kap:
Ik heb ook een wereldgitaar maar daar is alles goed aan, anders zou ik 'm dat predicaat niet geven. Maar goed: als-ie voor jou goed is dan is dat prima.


ja maar jouw wereldgitaar was waarschijnlijk meer dan €2000,- en een crafter is nie zo duur :smile:

je moet een een Lada ook niet met een Bentley vergelijken (om maar ff Xtreem te doen :smile:)

Ik heb vandaag ook op een paar akoestische gitaren gespeeld; een Takamine G series, een Fender DG4, Crafter DG7 en een Taylor.

die Taylor klonk echt superwarm enzo en dat zal wel een perfecte gitaar zijn maar dat mag ook wel voor €2575,-
Die Takamine viel voor mij meteen af omdat 'ie in vergelijking tot de rest van de gitaren wel zwaar speelde, de Fender klonk ook wel leuk en speelde lekker maar de Crafter kwam er toch het beste uit (nu tel ik de Taylor niet mee hè want als gemiddelde folderbezorger die een akoestische gitaar'erbij' wil kan/wil je niet zoveel geld uitgeven aan een akoestische gitaar :smile:)

de takamine was €216
de fender was €198
de crafter was €290

wel wat duurder dus maar hij klonk veel warmer dan de andere 2 gitaren en speelde ook veel beter... misschien ga ik er zo een kopen (of een DG6 van crafter maar die hadden ze ff niet, volgens de verkoper was 'ie ong. hetzelfde alleen wat goedkoper)


Alleen die inlays en versieringen op die crafter gitaren vind ik wel erg overdreven

freddynl
18 april 2002, 23:54
Omdat ik voor wat acoustische sessies geen geschikte acoustische bezat heb ik recentelijk ook een crafter gekocht.
(model TC 035) en ik kan niet anders zeggen dat dit een uitstekende guitaar is.

Veel guitaar voor een meer dan redelijke prijs.
(althans bovenstaand model daar ik nog geen ervaring heb met andere modellen van Crafter)

De TC 035 bevat overigens tevens een "shadow" pickup,met ingebouwde equalizer welke een verbazingwekkend goed acoustisch geluid houdt.
Dit is beduidend beter dan de piezo's!

Kortom een absolute aanrader.

note;
Ik hoop een dezer dagen een ES imitatie van crafter uit te kunnen proberen , dus zal mij benieuwen.

Lendert
7 januari 2007, 18:16
Twarres speelt inderdaad Crafter. Zij zijn endorsers. Kenmerk van Crafter is dat als je tien exemplaren van hetzelfde model op een rij zet er zeker een stuk of vier bij zitten die je echt niet wilt hebben. Voor twarres wordt echt de juiste er wel uitgezocht. Dat lukt je in de winkel niet.
Maar goed: speel, hoor en vergelijk en je komt vanzelf tot datgene wat voor jou het beste is. Als ik niet teveel wilde uitgeven keek ik liever naar Seagull (ziet er wat sober uit maar voelt geweldig fijn en levert een fraaie klank), Furch of een Lakewood.

dat lukt je hoogst waarschijnlijk wel bij de winkel waar twarres die gitaar vandaan heeft, waar ik mijn gitaren koop dus

H.Manback
7 januari 2007, 19:17
Holy shit, ouwe koeien uit de sloot halen is een ding, maar deze is al compleet ontbonden. Topic is meer dan 4 1/2 jaar oud! :satisfie:

Dat gezegd hebbende, ik heb een paar maanden een tweedehands crafter 12 snaar gekocht. Het is opzich een goede gitaar, klank is goed en zo, maar de topkam moet ik nog in orde maken. De hoge snaar op de lage E is zo laag dat hij op de 1e fret rust. Heb het voorlopig opgelost met een stukje metaal er onder, maar die topkam moet nog vervangen worden. Het is de D24-12.

Picker
7 januari 2007, 21:40
Holy shit, ouwe koeien uit de sloot halen is een ding, maar deze is al compleet ontbonden. Topic is meer dan 4 1/2 jaar oud! :satisfie:

Dat gezegd hebbende, ik heb een paar maanden een tweedehands crafter 12 snaar gekocht. Het is opzich een goede gitaar, klank is goed en zo, maar de topkam moet ik nog in orde maken. De hoge snaar op de lage E is zo laag dat hij op de 1e fret rust. Heb het voorlopig opgelost met een stukje metaal er onder, maar die topkam moet nog vervangen worden. Het is de D24-12.Laat die topkam lekker zitten en doe een druppeltje superlijm (secondlijm) in het gleufje. Het beste kun je een druppel op een papiertje doen, en met een snaar daar een beetje uitplukken en de lijm dan met de snaar in de gleuf van de topkam leggen. Je hebt n.l. maar een heel klein beetje lijm nodig en je wilt niet je hele gitaar onder de superlijm smeren. Even drogen en klaar is Kees!

H.Manback
8 januari 2007, 20:14
Hmm, het is natuurlijk het proberen waard :)

Ik heb dat trucje wel gelezen in een boek over gitaar onderhoud en afstelling, alleen gebruiken ze dan secondelijm met wat vijlsel van een topkam. Zou dat beter werken, of is jouw ervaring dat alleen secondelijm al genoeg is? Ik dacht dat het niet de moeite zou zijn om dat te doen aangezien dat een tijdelijke oplossing is (volgens dat boek).

MonkeyFace
13 januari 2007, 01:34
Ik heb 3 Crafters hier, en ben een tevreden gebruiker :)

D6-N: het simpelste dreadnought model van Crafter. De eerste Crafter die ik kocht, en hij dient mij nog altijd trouw als mijn vaste kampvuurgitaar. En kampvuurgitaren krijgen heel wat te verduren (warmte, kou, vocht, vieze handen, etc). Het geluid is zeker in orde voor de prijs, volume is goed, spreiding iets minder (maar het is een dreadnought ;) )

GA8-BK: heerlijk ding. Extra laag afgesteld voor het fingerpickwerk, maar misschien nu iets TE laag, dus binnenkort even bijstellen. Mooie afwerking, goede tuners, fijne hals, goed geluid. Wederom niet duur

GAE36-N: heerlijke gitaar, en tevens patsobject met alle inleg :) Met deze gitaar ben ik HEEL tevreden.

Overigens hebben al deze gitaren een massieve top, dus geen triplex doosjes.

Picker
13 januari 2007, 22:37
Bob Taylor heeft eens een gitaar gebouwd uit het hout van een palet en die klonk verrassend goed en werd door kenners herkend als een Taylorsound,zij het natuurlijk niet helemaal zoals een instrument gebouwd van dure houtsoorten, maar toch! Ik heb er een foto van gezien: grappig ding met een vorkheftruck als inlay op het fretboard.Ik heb erop gespeeld! Een krankzinnige gitaar, met de spijkers nog in het hout! Gewoon overheen gelakt. En hij klonk helemaal niet verkeerd nee...!

Flipkoos
13 januari 2007, 23:34
Zijn er ergens foto's van op het net?

bert
14 januari 2007, 11:52
In het mooie Taylorboek : Taylor Guitars - 30 Years of a New American Classic
staan diverse foto's van deze gitaar ( Blz 196 en 197 ).
Ik wil best een foto uit dit boek hier laten zien, maar dan krijg ik een hele lading van . . . . mag niet, geen permission etc. etc. van sommige over me heen. ( zie vorige topic over mp3'tjes, Youtube, illigaal downloaden/kopietjes )

ISBN nr. : 3-932275-44-6 kopen dus maar. ( de prijs is wel even slikken . . . . )

rudmerbruinsma
5 februari 2007, 12:00
Ik heb gistere die crafter gitaren geprobeerd en vind ze erg lekker spelen en klinken!!!!
Wat vinden jullie van Crafter gitaren??

Hoi Erik, Op zich is Crafter een goed merk. Ik heb zelf afgelopen weekend in de muziekwinkel op een paar Crafters gespeeld (prijsklasse 300/400 Euro). Toch ben ik de winkel uitgelopen met een Ibanez. Deze speelde en klonk naar mijn idee vele malen beter.
Groet Rudmer

LaurentB
5 februari 2007, 12:07
Hoi Erik, Op zich is Crafter een goed merk. Ik heb zelf afgelopen weekend in de muziekwinkel op een paar Crafters gespeeld (prijsklasse 300/400 Euro). Toch ben ik de winkel uitgelopen met een Ibanez. Deze speelde en klonk naar mijn idee vele malen beter.
Groet Rudmer

Hallo Rudmer,
Het is mij ook wel eens gebeurd hoor, maar kijk even naar de oorspronkelijke datum van die post van Erik; dat is vier jaar geleden...

Wokkie
13 april 2007, 01:53
Heb vandaag een crafter aangeschaft deze

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Komt een geweldig geluid uit. Ik merkte wel veel geluidsverschillen in hetzelfde merk gitaar, maar deze vind ik het mooist klinken :)


lekker warm en vol geluid en daar houd ik van

gr wokkie

LaurentB
13 april 2007, 08:18
Heb vandaag een crafter aangeschaft deze

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/TC035_N.jpg

Komt een geweldig geluid uit. Ik merkte wel veel geluidsverschillen in hetzelfde merk gitaar, maar deze vind ik het mooist klinken :)


lekker warm en vol geluid en daar houd ik van

gr wokkie

In de winkels zie je ze momenteel wat minder dan enkele jaren geleden, klopt die indruk van mij?

Picker
13 april 2007, 09:00
Ik speelde laatst op een Crafter. Een soort mini-jumbo model. Zag er netjes uit, met houten bindingen en zo, en mooi versierd. Het was een Custom Shop model, en duidelijk één van de duurdere.

Klonk helemaal niet verkeerd, maar wel wat ingetogen. Waarschijnlijk omdat de gitaar ook vrij zwaar was. Zoveel massa zet je niet zomaar even in beweging. Niet te vergelijken met een Taylor, maar ja, voor een Taylor kregen ze dan ook een heleboel extra geld om er wat moois van te maken.

(En overigens zijn gitaren van triplex juist erg sterk!)

jorrit
13 april 2007, 17:32
Nou ik weet van Crafter dat het belazers zijn! Zo is er een Crafter eens getest voor een nederlands blad. Die kwam er ranzig hoog uit, maar ja die was helemaal special made voor de test! DAN kan ik het ook! Als je dus een Crafter koopt van die test, zal hij dus niet zo zijn als bij de test!

Verder is het bekend, dat bij Crafter en dat soort goedkope merken het hout heel zwak is. Bij wijze van spreken, zal die gitaar kapot gaan als die nat wordt!!! Het is dus een gitaar van triplex!! weet waar je aan begint.

Koop wat anders zou ik zeggen.

Seagull ofzo?! GEEN CRAFTER!!!

bla bla bloe bloe wat een hoop onzin bij elkaar, heb al een hele boel verschillende crafters bespeeld en voor het geld zijn het hele goede gitaren. klinken naar mijn smaak in elke prijsklasse beter dan de meeste anderen..
(let wel, bij een crafter uit bijv. 500 euro serie en een andere gitaar van ong. het zelfde bedrag...)

MonkeyFace
13 april 2007, 20:57
De meningen over de kwaliteit van Crafter zijn nog altijd verdeeld, en ik vermoed dat dat ook wel zo gaat blijven. Ik heb er zelf 3, en zeker als je de prijs in gedachten houdt zijn het fantastisch leuke gitaren. Toegegeven, je kan beter krijgen, maar in de meeste gevallen kost dat dan ook meer.

Maar ik ben nog altijd tevreden met mijn D6/N, GA8/BK, en GAE36/N :)

LaurentB
14 april 2007, 17:18
De meningen over de kwaliteit van Crafter zijn nog altijd verdeeld, en ik vermoed dat dat ook wel zo gaat blijven. Ik heb er zelf 3, en zeker als je de prijs in gedachten houdt zijn het fantastisch leuke gitaren. Toegegeven, je kan beter krijgen, maar in de meeste gevallen kost dat dan ook meer.

Maar ik ben nog altijd tevreden met mijn D6/N, GA8/BK, en GAE36/N :)

Het viel mij laatst in de muziekwinkel op dat de kwaliteit van gitaren in de prijsklasse 400-500 euro sowieso enorm uiteen loopt. Echt van bijzonder matig tot behoorlijk goed. Crafters kunnen goed zijn maar je moet ze, net als eigenlijk alle gitaren, wel even zelf getest hebben. Wat Picker zegt merk ik ook, het is wat zwaar geconstrueerd. De 013-snaren maakten dan ook veel verschil met 012 op mijn GAE-30.

Ed deijkers
14 april 2007, 20:55
Ik speelde laatst op een Crafter. Een soort mini-jumbo model. Zag er netjes uit, met houten bindingen en zo, en mooi versierd. Het was een Custom Shop model, en duidelijk één van de duurdere.

Klonk helemaal niet verkeerd, maar wel wat ingetogen. Waarschijnlijk omdat de gitaar ook vrij zwaar was. Zoveel massa zet je niet zomaar even in beweging. Niet te vergelijken met een Taylor, maar ja, voor een Taylor kregen ze dan ook een heleboel extra geld om er wat moois van te maken.

(En overigens zijn gitaren van triplex juist erg sterk!)

Hallo Eltjo,

Was het geen Cort?

Ed deijkers
28 april 2007, 01:44
Ik speelde laatst op een Crafter. Een soort mini-jumbo model. Zag er netjes uit, met houten bindingen en zo, en mooi versierd. Het was een Custom Shop model, en duidelijk één van de duurdere.

Klonk helemaal niet verkeerd, maar wel wat ingetogen. Waarschijnlijk omdat de gitaar ook vrij zwaar was. Zoveel massa zet je niet zomaar even in beweging. Niet te vergelijken met een Taylor, maar ja, voor een Taylor kregen ze dan ook een heleboel extra geld om er wat moois van te maken.

(En overigens zijn gitaren van triplex juist erg sterk!)

Ik heb mijn cort ntlce custom te koop, Eltjo heeft hem gezien, is 900 en raar bedrag?, in mint staat

Ed

Flipkoos
28 april 2007, 02:55
Het lijkt me niet dat dit hier mag idd. Daar hebben we speurders, ebay en marktplaats voor. En natuurlijk de gitaarmarkt op deze site