PDA

View Full Version : ZOEM KRAAK



Raffel
6 september 2003, 13:31
Ik zet net mijn powerball effetjes aan, en ik krijg sinds vandaag een kraak te horen om de 5 a 10 seconden. Het ligt niet aan de kabels want die heb ik allemaal gecheckt. Mijn stopcontacten zijn nog niet geaard helaas. (dom, maar ja, zou het daar aan liggen?) Paar keer aan en uit gezet maar het mocht niet baten. Het is in ieder geval op alle kanalen, en ook als ik er geen gitaar aan heb hangen. Alhoewel het de kraak wel zachter is als er geen gitaar aan hangt, of als ik het volume daarvan dicht draai. Wat kan het zijn? Hopelijk niet toch nu al een trafo stuk of zo he? Help!

Het lijkt me in ieder geval sterk dat het de buizen zijn, die zitten er net in, bovendien zou dan bij de tube monitors wel een lampje gaan branden maar dat is niet zo. Het geluid komt trouwens uit de speaker-kast, niet uit de top zelf. Ik heb verder alle randapparatuur er vanaf gehaald, maar het gekraak houdt aan. Help!


Hier nog even het fenomeen op audio vastgelegd:

http://www.vanthuijl.demon.nl/kraak.wav

Swan
6 september 2003, 14:43
:o dat klinkt niet gezond...
kan je helaas niet helpen

Raffel
6 september 2003, 18:03
het klinkt inderdaad niet gezond. Het lijkt trouwens vals alarm te zijn.

Ik zet net de TV aan en er zit storing in het beeld met dezelfde interval. Dus volgens mij zit er iemand al de hele middag met z'n hilti te boren of zo. Of het is de buurman met z'n cheape radio. Ik denk dat ik de versterker vandaag dus maar ff uitlaat, aangezien dat er vast niet goed voor is.