PDA

View Full Version : 63 fender jaguar



Dude
6 september 2003, 12:32
Hey, effe een vraagje. Ik heb een optie op een Fender Jaguar uit 63. volgens de verkoper geheel orgineel.

Heb alleen geen idee waar ze voor gaan... iemand ?

The Mule
6 september 2003, 13:32
Ik ben zelf nogal Jaguar en Jazzmaster fanaat geweest, dus een redelijk goede inschatting mijnerzijds is:

Normale finishes (met name Sunburst) + origineel + goede en/of mooi 'geagede' staat = tegen/rond €2000

Custom colour + origineel + goede en/of mooi 'geagede' staat = €2000 tot €2500+

Het zijn gitaren die wegens mindere populariteit in prijs lager zitten dan strats en teles uit dezelfde periode.

Succes, en als je toehapt........ foto's graag!!

jpb
6 september 2003, 15:56
Ik vind de pprijzen voor pre-CBS jaguar/jazzmaster verrassend laag ivm de tele/strats. Er hoeft maar een bekende gek (zoals vroeger Elvis Costello) op te gaan spelen en de prijzen vliegen omhoog; lijkt mij dus best de investering waard. De jaguar heeft wel een wat kortere scale (Ik dacht 24,75" ipv 25,5"), dan de jazzm/tele/strat etc. succes

Dude
6 september 2003, 17:29
wat kost een strat of tele uit die tijd dan ?

iam
6 september 2003, 17:34
gaat het over die jag die op marktplaats stond voor 750?
heb je hem binnengehaald dude???? :o

Negative K3 fan
6 september 2003, 18:26
Ik vind de pprijzen voor pre-CBS jaguar/jazzmaster verrassend laag ivm de tele/strats. Er hoeft maar een bekende gek (zoals vroeger Elvis Costello) op te gaan spelen en de prijzen vliegen omhoog; lijkt mij dus best de investering waard. De jaguar heeft wel een wat kortere scale (Ik dacht 24,75" ipv 25,5"), dan de jazzm/tele/strat etc. succes

24" dus behoorlijk kort.

Dude
6 september 2003, 20:51
gaat het over die jag die op marktplaats stond voor 750?
heb je hem binnengehaald dude???? :o

nop... niet die...

jpb
7 september 2003, 09:13
wat kost een strat of tele uit die tijd dan ?

Originele pre-CBS strats (dus voor 1965) gaan soms voor $10.000 weg. Hele goeie gitaren uit de legendarische periode, dat wel , maar natuurlijk veeeel te duur.

Idd is de scale (mesure heet dat geloof ik, ofwel de lengte v/d snaren van brug tot nut) 24" (dank voor de correctie NK3). Dat is best klein dus kijk eerst of je dat wel prettig vindt.

Dude
7 september 2003, 10:58
wat kost een strat of tele uit die tijd dan ?

Originele pre-CBS strats (dus voor 1965) gaan soms voor $10.000 weg. Hele goeie gitaren uit de legendarische periode, dat wel , maar natuurlijk veeeel te duur.

Idd is de scale (mesure heet dat geloof ik, ofwel de lengte v/d snaren van brug tot nut) 24" (dank voor de correctie NK3). Dat is best klein dus kijk eerst of je dat wel prettig vindt.

wat ik me afvraag is of zon oude gitaar nog lang meegaat enzo, geen idee namelijk. ik ga hem toch vrij frequent gebruiken en het zou zonde zijn als hij over 5 jaar totaal versleten is... (ik ben ook maar een leek als het om hout en halzen enzo gaat)

ik heb foto's gehad en zo te zien was hij echt in zeer goede staat, mooie slijtplekken van je arm en slecht een paar kleine beschadigingen op de body.... weer een nacht slecht geslapen van spanning haha

De Teng
7 september 2003, 12:15
Euhm.. nu moet ik echt ff zeggen dat ik op CBS gebied een nitwit ben. Wat is dat en wat betekent pre-CBS?

:oops:

Wilson
7 september 2003, 12:19
pre cbs gitaren komen uit de tijd voordat het bedrijf cbs, een grote mutinational, fender kocht. in 1964 dacht ik. Het schijnt dat toen de kwaliteit van d egitaren omlaag ging.

jpb
7 september 2003, 12:30
Die gitaar gaat nog echt wel tig jaar mee. Het enige is dat de magneten v/d pickups iets zwakker worden. maar dat is juist een v/d redenen dat die oude gitaren zo mooi klinken. Lakschade is normaal, slijtplekjes en butsjes ook; natuurlijk niet te veel maar dat kan weer een reden zijn om te onderhandelen over de prijs.
Wat wel belangrijk is dat de nek goed is. Beetje hol of bol is niet erg maar er mag geen 'warp' in zitten. Verder natuurlijk of 'ie origineel is (bv geen refinish van de body).
Neem iemand mee die er verstand van heeft. Een beetje kenner zit al op 10m afstand of het iets is.

Pre-CBS betekent dat de gitaar nog uit de periode is van Leo Fender. Na 1/1/1965 was CBS eigenaar, en heeft de productie opgeschroefd wat iha mindere kwaliteit tot gevolg had. Zo erg was dat allemaal niet met de gitaren (versterkers wel), maar een pre-CBS fender heeft gewoon meer waarde voor verzamelaars.

Dude
7 september 2003, 12:44
dank je jan peter balkenende, denk dat ik effe zo snel geen kenner mee kan nemen maar durf de gok wel aan. hij lijkt me zeer betrouwbaar...

jpb
7 september 2003, 13:42
dank je jan peter balkenende, [...]


Wil je dat NOOOOOOOOOOIT meer zeggen!!!!!!!!!!!! :wink:

Dude
7 september 2003, 15:56
sorry dude, dacht echt dat dat er voor stond.... :razz:

Dude
8 september 2003, 00:06
dr zit geen koffer bij ... wel jammer.. toch interessant...

jaywalker
8 september 2003, 16:20
Ik zit nu over te denken om een japanse fender van 2003 +/- 800 euro
Jaguar natuurlijk surf green..... Is dit een beetje redelijk
Ik hoor wel van mensen dat het een betere is dan die mexicaanse

ieme
8 september 2003, 22:02
Jazzmasters en Jaguars zijn heel gaaf!!!!!!

ieme
8 september 2003, 22:03
weet iemand nog een goede te koop? USA sunburstje/surfgreen/daphne blue voor €1000 ofzo? hoeft geen collectable te zijn als ie maar lekker speelt!

Dude
9 september 2003, 17:07
als ik het al wist zou ik hem zelf kopen :razz:

maar ik zal het in de gaten houden, ik heb een bod gedaan op deze 63er...

Fluffy
9 september 2003, 19:55
als die in goede staat is en orgineel gaat die zeker minimaal 1800 kosten mits je een slimme verkoper hebt ;)

iam
9 september 2003, 20:55
Ik zit nu over te denken om een japanse fender van 2003 +/- 800 euro
Jaguar natuurlijk surf green..... Is dit een beetje redelijk
Ik hoor wel van mensen dat het een betere is dan die mexicaanse

kost nieuw idd rond de 800 al zie je ze soms voor minder...

ik geloof dat die in de guitarshop in gent 700€ was... maar schiet me niet dood als ik me vergis :razz:

Nemesis
10 september 2003, 21:45
beter dan mexicaanse lijkt me sterk:D