PDA

View Full Version : Probleem met cool edit pro..



Swan
6 september 2003, 13:25
Heb dit probleem al enige tijd met t resultaat dat cool edit nutteloos is geworden voor mij:
bij meerdere sporen opnemen: bijv op spoor 1 n drumpartij en dan neem ik op spoor 2 er gitaar overheen....dan loopt dus als ik het afspeel (gitaar+drums) de gitaar niet meer synchroon met de drums :-(
nogal erg irritant......wat kan ik hier aan doen?

ps: ja ik weet zeker dat ik het goed inspeel...de gitaar loopt gewoon n halve sec. oid. achter

bert k
6 september 2003, 14:12
Das een probleem. Het heet latency, en het ontstaat door de rekentijd die de computer nodig heeft om het geluid weer te geven.
Komt door je geluidskaart. Maar het kan ook komen doordat je de verkeerde driver gebruikt.
Ga in Cool Edit naar Options>Settings>Devices en kijk daar eens rond. Bij Waveform Record en Waveform Playback heb je waarschijnlijk wel keuze uit twee of drie drivers. Probeer eens een andere, liefst die bij je geluidskaart hoort.

Swan
6 september 2003, 15:07
ok tnx, hopelijk werkt t nu beter

Kjiratsiekoedel
20 september 2003, 17:32
je kan ook on cool edit gewoon je hele ingespeelde partij achteraf een halve seconde naar voren schuiven. dan loopt hij weer synchroon.

een halve seconde is wel veel aan latency

SiNiSTRaL
23 september 2003, 20:37
pc te langzaam misschien?

Swan
23 september 2003, 21:03
je kan ook on cool edit gewoon je hele ingespeelde partij achteraf een halve seconde naar voren schuiven. dan loopt hij weer synchroon.

een halve seconde is wel veel aan latency

nee das niet echt te doen...t is ook geen halve sec....dunno hoeveel... achteruit zetten is niet te doen....


en nee geen langzame pc....met andere progs geen probleem

MikeDirnt
30 januari 2004, 16:34
heel erg inzoomen op de drumbeat gitaar partij op het kanaal eronder. en dan op de beats die je in de waveform ziet de cursor klikken. dan komt die gele lijn er. dan op het kanaal eronder je aanslag precies ook op de gele lijn slepen. en perfect is ie

timlawson
8 februari 2004, 01:09
ja in principe is het synchroon krijgen niet zo'n ramp :)

JV
11 februari 2004, 00:01
behalve als je een slechte drummer hebt (wat een oud topic trouwens)

Swan
14 februari 2004, 19:58
ja erg oud topic
t probleem is verholpen door de settings in cool edit goed te zetten