PDA

View Full Version : Signaalverlies, wie herkent dit??



Aurijn
1 februari 2002, 01:59
Probleem, regelmatig optredend signaalverlies, wat ook resulteerd in zachter worden van het geluid (ligt absoluut niet aan de gitaar!) Setup is Buizen voorversterker (Rover Ernst Fliek), Intellifex, Mesa Boogie 50/50 eindtrap, Mesa Thielekast.
Waarschijnlijk ligt het probleem in de voorverterker, want het signaalverlies is ook te zien op de led's v/d intellifex, of kan er dan ook wat mis zijn met de eintrap?? Snoeren pedalen gitaren zijn allemaal in orde...
Ik heb de buizen ven de preamp recent vervangen.. Wie o wie kan me met dit probleem helpen?

SteavisSmokin
1 februari 2002, 02:57
Klinkt als een los contactje. Weet je zeker dat je snoeren in orde zijn? Anders moet je het ergens zoeken in het gedeelte vóór de intellifex omdat die al aangeeft dat er signaal verlies is.

heavy
1 februari 2002, 10:04
ik weet het niet zeker met een voorversterker maar als je buizen vervangd dan moeten ze gebiasd worden (afgesteld zullen we maar zeggen)
als je nieuwe buizen zo in een eindversterker zet klinken ze ook niet als ze niet gebiasd zijn maar een voorversterker weet ik niet zeker

succes,
p.s. ik zie dat je een fliek hebt
waarom bel je hem niet ff
of maillen

Aurijn
1 februari 2002, 12:35
Ernst Fliek kan het probleem ook niet vinden..

SteavisSmokin
1 februari 2002, 14:46
Voorversterkerbuizen hoeven niet gebiasd te worden, alleen eindversterker buizen en als je een nieuwe rectifier buis erin zet moet je de bias ook aanpassen

Rectifier
1 februari 2002, 17:59
Heb je een actieve gitaar??? Batterij leeg???
Had ik met m'n EMG's en Boogie combo, telkens viel m'n signaal weg. Ik dacht ook dat het iets met de amp was, niet dus.
Battery leeg terwijl hij er net in zat.
Maar kan gebeuren. Ik zou anders niet weten wat het was, dat is het enigste wat mij binnenschiet. Verder heb ik nog nooit van dit probleem gehoord.
En idd. voorversterker buizen hoeven niet gebiast te worden.
Moet je je gitaar aansluiten op je intellifex en die op je eindtrap.
Als het signaal dan constant blijft ligt het idd. aan je Pre-amp.

Aurijn
2 februari 2002, 02:03
Hoi, Bedankt voor jullie berichten!
Ik heb inderdaad begrepen dat de voorversterkerbuizen niet gebiast hoeven te worden..
'k Heb geen actieve gitaar, het signaalverlies komt voor bij al mijn gitaren, dus dat is uitgesloten.
Verder heb ik de intellifex in de de send return van de preamp, en loopt de voeding van m'n footswitch via de intellifex, zou het misschien hiermee te maken hebben? Ik heb werkelijk alles uitgeprobeerd, snoeren, buizen, uit de send/return gehaald, andere positie in m'n rack, het blijft..

Rectifier
2 februari 2002, 13:02
Je moet em eens uitproberen zonder intellifex. Dus kabels eruit en gewoon:
gitaar->ernst->mesa en dan kijken of ie het nog doet.

Misschien moet je pa wat harder trappen op die hometrainer die bij jullie thuis voor de stroomtoevoer zorgt :wink:

Aurijn
3 februari 2002, 01:53
heb het ook zonder intellifex geprobeerd, zonder resultaat, t blijft dus..
Maar wat je zei over de stroomtoevoer, misschien kan ie de pieken en dalen van de stroomtoevoer niet goed hebben, er blijft weinig anders over, lijkt wel..

Slowhand41
4 februari 2002, 17:32
Hoi,

Heb een soortgelijk probleem gehad met m'n Koch versterker waarbij het probleem lag aan de 'fase-draaier' buis welke in de eindtrap zit. Ik had net al m'n buizen vervangen en dacht dus wat kan mij gebeuren, bij een optreden ging het geluid steeds zachter, na ongeveer half uur tot een uur. En ik maar aan de knoppen draaien maar er kwam bijna niks meer uit. Na een tijdje afkoelen deed ie het wel weer tot het probleem weer begon.
Bleek dus een nieuwe buis met kuren te zijn.
Om erachter te komen welke buis je probleem veroorzaakt moet je maar eens proberen om de buizen (van de preamp of de fasedraaier-buis in je poweramp) één voor één te vervangen door een oude buis die je nog hebt liggen. Hopelijk kom je er zo achter of het aan één van de buizen ligt.

Succes, Hans

Aurijn
6 februari 2002, 23:29
Ok, maar mijn ledmeter op de intellifex geeft het signaalverlies al aan, dus kan het volgens mij niet aan de eindtrap liggen...of wel?

Slowhand41
7 februari 2002, 16:45
Dan zou het volgens mij één van de buizen van de Rover Ernst Fliek kunnen zijn, je zou het even kunnen proberen op de manier welke ik hierboven heb beschreven.

kpost
12 september 2006, 11:48
Dit is wel een oud onderwerp, maar ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn Rover, ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak.

groeten, Klaas