PDA

View Full Version : volume boost



maartenv
6 september 2003, 08:48
Ik wil graag mijn volume een boost geven (voor een solo bv) maar een volumepedaal is niets voor mij. Nu heb ik gehoord dat je dat ook kunt bereiken met een equilizer tussen de eff-loop ? Heeft iemand toevallig een tip over ? Alvast bedankt voor jullie reacties !!

zZoRgO
6 september 2003, 09:49
gewoon es gaan proberen in een winkel, beetje met de settings rommelen, kijken of het wat is, en eventueel kopen...


zijn heel goeie bakjes ook om je tone te veranderen, want bv met enkel de knopjes van een valvestate kun je niet veel doen....

Lucky
6 september 2003, 11:19
Boss ge-7 in de loop is een goedkope praktische oplossing
er staat er eentje te koop voor 40 pleuro op gitaarmarkt

snel !!!!!!!!

marc_o
8 september 2003, 19:46
wat voor versterker heb je?

marcowohlan
8 september 2003, 21:33
dat kan inderdaad.

stel je loopt een eq.

Van de eq stel je het volume iets harder dan standaard in. Evt kun je het geluid ook nog iets aanpassen (ronder bv)

ALs er dan een solo komt schakel je de eq iin.

maartenv
8 september 2003, 21:57
valvestate 100w halfstack

marc_o
8 september 2003, 22:04
dan weet ik het niet, je zou een carl martin boost-kick kunnen proberen natuurlijk, geeft tot 21 Db boost op je clean en uiteraard valt dit wat minder op bij oversturing, maar je weet maar nooit. Echter, je pedaaltje is dan bijna net zoveel waard als je top.

maartenv
8 september 2003, 22:15
thnx, ik ga eens wat uitproberen !!

Mitch
9 september 2003, 00:01
Voer anders bij de zoekfunctie eens in "solo" of "solo's boosten" want er zijn al best wat topics over geweest die allerlei mogelijkheden belichtten die je misschien nog niet had bedacht.

wanna1
10 september 2003, 23:43
Effe een boss ge-7 in je EFFECTLOOP doen, en dan het midden en een beetje treble boosten en gaan met die banaan yeah !!

deze werkt trouwens niet in elke effectloop lekker ik gebruik hem in mijn jcm800 2210 effectloop
bij mijn valvestate 8080 klonk ie niet mooi in de effectloop
en bij mijn jcm800 2203 kan ie perfect voor de input van de versterker

schwantz
11 september 2003, 11:32
mm, ik heb nog ergens een ds-1 liggen, die kan ik wel gebruiken als boost, maar dan kan ik deze het beste in de fx-loop zetten?

zjanke
14 september 2003, 13:00
Maarten,

Ik heb gisteren (13 sept) een wah en een chorus gekocht bij iemand in veldhoven, hij had nog een GE-7 te koop. Is niet al te ver bij je uit de buurt.

Hier de link naar zijn advertentie op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/17402.htm?zoek=GE

Nicci
15 september 2003, 17:23
mm, ik heb nog ergens een ds-1 liggen, die kan ik wel gebruiken als boost, maar dan kan ik deze het beste in de fx-loop zetten?

zou ik niet doen. ik zou hem gewoon tussen de gitaar en de versterker plaatsen.

jamar
26 september 2003, 08:22
Ik wil graag mijn volume een boost geven (voor een solo bv) maar een volumepedaal is niets voor mij. Nu heb ik gehoord dat je dat ook kunt bereiken met een equilizer tussen de eff-loop ? Heeft iemand toevallig een tip over ? Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Probeer eens een Ibanez TS9. Drive op nul, Level opendraaien. Zo wordt/werd ie door veel gitaristen (o.a. SRV) gebruikt.

dml
26 september 2003, 10:15
Nog beter: Een Fulltone Fat Boost. Ik heb 'm te koop voor 150 euro, paar maanden oud. Wie??

Ic3gl0vE
26 september 2003, 13:22
als je FX loop voetschakelbaar is, kun je ook gewoon een kabeltje van de FX send naar de FX return doen. geeft ook een leuke boost als je je versterker dan aan zet. Dat is mijn manier tenminste

dml
26 september 2003, 13:29
Maar dan is het wel handig als er ook een FX-mix knop op je amp zit.

roger
26 september 2003, 13:37
Ik heb een Lehle Ab switch op de effect loop zitten. Dmv een klein potmetertje kun je zo twee volumes instellen. Tevens heb je de mogelijkheid om stil te stemmen. Die Lehle is niet goedkoop, maar 't werkt wel. Kijk op www.rogerarts.nl voor de foto's

Roger