PDA

View Full Version : Evanascence (oid)



dvmutzy
5 september 2003, 21:39
Hi, aangezien ik graag vraag wat jullie van bepaalde bands vinden: Wat vinden jullie van Evanescene (oid)? Persoonlijk heb ik wat tegen die christelijke rock, maar hen vond ik wel cool.
Heeft iemand het album trouwens?

wietse
5 september 2003, 21:44
zijn ze christelijk dan?
vind ze wel leuk maar meer ook niet gewoon één van de vele gothicrock bandjes ,die er tegenwoordig zijn.
heb laatst iets van ze gezien speelden ze live de zang viel mij vies tegen toen het hele geluid vond ik rammelen.
mischien een slechte dag,maar kreeg het idee dat het meer een studio band was maar wie weet hoe goed ze over een paar jaar zijn is ook nog een jonge band.

dvmutzy
5 september 2003, 21:54
Ik vind ze idd wel een beetje Linking Park-achtig (of waarschijnlijk helemaaaaaal gee n Inderdaad). Persoonlijk vind ik ze geen Gothic-Rock band.

Negative K3 fan
5 september 2003, 22:09
ik vind evanescane kut en overhyped, een paar maanden terug was ik bij iemand thuis met muziekzenders (heb ze thuis niet) en ze waren altijd wel op een van dee drie, zo niet meer met of de reclame van het album of de clip van hun geweldige hit die me totaal niet aansprak.

dvmutzy
5 september 2003, 22:14
'Bring me to Life' vond ik (idd) behoorlijk commercieel, maar de nieuwe 'Going Under' is wel enigszsins mijn smaak.

Blijepanda
5 september 2003, 22:33
Ik vind er persoonlijk niet veel aan; het kan gewoon op de grote hoop gehypte gothic-'metal' bandjes :roll:

FNaRK
5 september 2003, 22:57
wel grappig, niet bijzonder...
mooi gitaargeluid :D

Swan
6 september 2003, 00:11
mooie jackson
wel mooi meisje
rest prut

Ditmar
6 september 2003, 13:47
Het heeft muzikaal bijzonder weinig met gothic te maken, maar het is meer een soort van mtv-metal (heerlijke term toch :razz:) maar dan toevallig met een zangeres erbij. Tekstueel en muzikaal is het verder niet gothic.

Maar ik vind het een errug lekkere combinatie hoor, tis waarschijnlijk niet de muziek met de meeste diepgang, maar net zoals Linkin Park, het luistert gewoon lekker weg. Ik heb ze trouwens op Rock Am Ring (van een afstandje) gezien, en dat vond ik wel zeker errug goed. Wel jammer dat de tweede stem enzo over een bandje meekwamen.....doe het dan echt live (maar dat geldt helaas voor heel veel bands)

En godver, die zangeres is knap ja...........

TuuP
6 september 2003, 15:58
Ik heb ze gezien op Pinkpop en die zangeres is heel mooi (ze had ook een t-shirt aan met don't touch me erop) en ze heeft wel een mooie zangstem. De muziek kan me niet zo veel boeien, al vind ik de Going Under al een stuk beter dan die eerste hit van ze.

Ronald
6 september 2003, 18:43
ik vind ze heel goed , ik luister er de laatste tijd veel naar

de zang is echt heel erg goed, en ook live hoor , ik heb een cocnert van hun gedownload en ze doen het opzich goed , alleen hebben ze ngoal wat technische problemen en dat is heel vervelend.

ik vind ze ook geen gothic band , en commercieel , tja helaas dat ze in de top 40 staan , vind ik kut , maar ze zijn niet overhyped want ze bestonden al eerder , dit album is alleen hun eerste officiele album , hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet

mn enige kritiek is dat het gitaarwerk nogal saai en fantasie loos is , alle nummers lijken op elkaar , vooral korte tonen met rusten er tussen.
bovendien is de distortion nogal lelijk , nogal fuzz achtig je hoort de noten gewoonweg nie meer , hierdoor lijkt alles dus nog meer op mekaar en das erg zonde

het lijkt gewoon teveel op de zang gebasseerd te zijn en das jammer

ozzy
6 september 2003, 20:12
ik heb ze op de tv gezien ,beelden van pinkpop,
was niet onder de indruk.

joeycape
7 september 2003, 14:00
kheb ook het idee dat die hele band een beetje om haar heengebouwd is. en die distortion vond ik op zich wel gaaf . in going under perst die gitarist er zo'n solotje uit, klinkt best wel goed vond ik. ze gebruiken line6 spul had ik op de site gezien. mjah de meningen zijn daar nogal verdeeld over geloof ik :)

Kitaarhiero
7 september 2003, 16:34
Ik vind het wel aardig.

Dat de band om de zangeres heen gebouwd lijkt te zijn is een veel voorkomende gedachte. Bij No Doubt denkt iedereen ook meteen aan Gwen Stefani, Bij Krezip gaat meteen alle aandacht naar Jaqueline Govaerts en ga zo maar door.
Bij mannelijke zangers heb je het ook wel eens, Als je de Police opzet zegt bijna iedereen: "hé, Sting!"

Dat een zanger(es) veel in beeld is in clips en liveregistraties komt omdat ze toch wel de "belangrijkste" parij hebben, de zang. En vaak hebben zanger(esen)s als enige een microfoon zodat alleen zij tegen het publiek lullen.
De zanger(es) is ook een beetje de hoofdpersoon in het nummer en in het arrangement dominant aanwezig.

Evanescence is in principe wél om de gitarist+zangeres heen gebouwd omdat zij alle nummers geschreven hebben. ze zijn het brein van de band.

dvmutzy
8 september 2003, 00:06
bestonden al eerder , dit album is alleen hun eerste officiele album , hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet

is er in nederland soms nog een album te krijgen. of is dit dus alles wat je weet?

Kitaarhiero
8 september 2003, 10:24
Elke band bestaat al voor hun eerste officiele release gekkerds.

iig hebben de zangeres en de gitarist alleen maar wat demootjes gemaakt met z'n 2en dacht ik.

Neals
8 september 2003, 13:28
Niet elke band/artiest heeft een release voor hun officiele release (wijzende naar jim/jamai)

Er is geloof ik nog een in eigen beheer opgenomen plaat, weet zo snel niet hoe die heet..

Ronald
8 september 2003, 17:43
evanescene had al een album ( schijnbaar nie officieel maar ook geen demo ) en da zijn gewoon volledige nummers , maar er staan 3 nummers op die ook op fallen staan , maar het zijn allemaal volledige nummers

maar het klopt dat het allemaal wel om de zangeres + gitarist gaat , ik heb 2 interviews gezien van evanescene en allebei de keren spraken ze alleen met hun 2 , waar de andere 2 waren da weet niemand :-?

dvmutzy
8 september 2003, 23:07
die waren onder in het water :D .

Ronald
9 september 2003, 11:20
of ze moesten nog tot leven gebracht worden

Kitaarhiero
9 september 2003, 21:59
evanescene had al een album ( schijnbaar nie officieel maar ook geen demo ) en da zijn gewoon volledige nummers , maar er staan 3 nummers op die ook op fallen staan , maar het zijn allemaal volledige nummers

maar het klopt dat het allemaal wel om de zangeres + gitarist gaat , ik heb 2 interviews gezien van evanescene en allebei de keren spraken ze alleen met hun 2 , waar de andere 2 waren da weet niemand :-?

Ach, aan de ene kant is het op te vatten als egotripperij van de frontlieden, aan de andere kant heeft het misschien gewoon andere redenen. Wat je vaak ziet bij veel bands die met z'n allen in een interview ruimte zitten, dat alleen de "leiders" het (hoogste)woord voeren, kijk maar naar bv. Aerosmith (Tyler en Perry), Bon Jovi (Bon en Sambora) en Metallica (Ulrich en Hetfield).
De rest zit een beetje uit z'n neus te vreten... Die hadden ook thuis kunnen blijven.

Ronald
10 september 2003, 11:28
ja vink echt onzin , een band bestata uit al zn leden , niet meer en niet minder

Kitaarhiero
10 september 2003, 12:38
Een band bestaat op plaat, op het podium en financieel uit de leden. zolang je op die punten een eerlijke verdeling hebt is "wie de interviews doet" bijzaak. Meestal kunnen ze toch maar 1 of 2 mensen tegelijk spreken (met meer mensen is gewoon moeilijker voor bv. een tijdschrift) dus dan kun je beter gewoon de belangrijkste schrijver of de zanger er op af sturen. de zanger is toch al het gezicht van de band, voor het publiek. Ik denk dat je daar als medebandlid/muzikant niet al te moeilijk over moet doen.
Het kan misschien lijken op egotripperij en arrogantie van de zanger, maar een medebandlid dat zeurt omdat hij of zijzelf niet wordt geïnterviewd is net zo'n egotripper of belust op roem.