PDA

View Full Version : Mithrandir meets DJ Eelco



Mithrandir
5 september 2003, 21:36
Hallo vrolijke flierfluiters, muzikale vrienden en vriendinnen en anderen,

men neme, foute synths, een walgelijke beat en een ongetalenteerde pingelaar en voila een monsterproductie van het zuiverste water ligt klaar om uw tedere trommelvliezen te beroeren. Luister en lach lieve vrienden....

No fancy licks, no nifty tricks, no speedy bits just some basic shit.

Save as:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/palantir.mp3

Regards,

~Mithrandir~

Bosch
5 september 2003, 21:44
Nou meneer Duinsbergen, ik vind het leuk klinken. En slecht is het ook niet. Gaaf idee, deze combi. Doet me denken aan de clubmuziek die ze zaterdagnacht op de radio uitzenden. Die distortion aan het einde past qua geluid best goed bij de backing, beetje zelfde reverb/delay/room-geluid. Je speelt dan ook lekker losjes.

Kortom onder het motto "een keer wat anders", lekker experimenteel!

(Y)

Mithrandir
5 september 2003, 21:46
Dank u heer Bosch, je vond trouwens toch niet erg dat ik je manier van MP3's presenteren (de post zelf dus) heb gerecycled he :)

Bosch
5 september 2003, 22:07
:)
Haha nee man, ik doe dat veel beter :-D :-D :-D :wink: :wink: :wink:

Negative K3 fan
5 september 2003, 22:14
Mwah mith, je stelt me niet teleur, de clean gitaar vind ik duidelijk minder dan die met distortion.

Al met al vind ik het niet geweldig, maar dat wist je vast ook wel, niet slecht, ik doe het je niet na. Een tip van mij als echte grofzak: misschien moet je de gitaarpartijen in het vervolg iets anders aanpakken, nu is het vooral een beetje een 'solootje' als je begrijpt wat ik bedoel, als je nou ipv een solootje probeert te maken iets meer aansluiting zoekt op de synth in ded backing door wat meer met geluiden en monotomiteit (is dat wel een woord?) ipv noten te gaan werken op je gitaar zou er wat leuks uit voort kunnen komen denk ik...

just my 2 cents.

Mithrandir
5 september 2003, 22:28
Uh...ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Lennart. Je wilt wat meer herhaling erin zoals de backing tracks en die herhalingen langzaam laten morphen naar een ander thema. Dat is zeker iets voor de volgende keer, ik moet ook zeggen dat ik wat weinig tijd aan het gitaar stuk heb besteed en wat meer tijd aan de backing.

Gert-Jan
6 september 2003, 07:41
men neme, foute synths, een walgelijke beat en een ongetalenteerde pingelaar en voila een monsterproductie van het zuiverste water ligt klaar om uw tedere trommelvliezen te beroeren. Luister en lach lieve vrienden....



Kijk da's nou typisch een voorbeeld van misplaatste zelfonderschatting :evil: :evil:

Mithrandir
6 september 2003, 07:50
Onderbouwde kritiek van jou is ook meer dan welkom Gert-Jan, over 'misplaatste onderschatting' hebben we het later dan wel een keer.

FNaRK
6 september 2003, 10:56
wazig man .... teveel pilletjes geslikt :???:
Anyway...leuk gedaan, had van mij wel iets heftiger gemogen

ennuh.....backingtrack mag je altijd opsturen naar mij :D

moretel
6 september 2003, 12:19
Leuk hoor, het staat nu al ongemerkt 10 minuten in de loop.
Lekker ontspannen stukje.

Bosch
6 september 2003, 12:55
Ja tof he!? Ik heb ook al best vaak geluisterd 8) ... en dat voor een shredaap ... noem het xenoglossie :D

Gert-Jan
6 september 2003, 12:56
Onderbouwde kritiek van jou is ook meer dan welkom Gert-Jan, over 'misplaatste onderschatting' hebben we het later dan wel een keer.


Wat ik maar bedoel is, nog voor je de luisteraars de kans geeft heb je jezelf en je stuk al tot 0 gedegradeerd. Dat vind ik zonde want los van de vraag of mensen het mooi vinden (smaak blijft altijd persoonlijk) is het jouw stuk waar jij moeite voor hebt gedaan en wat jij de moeite waard vindt om te posten. You got my point :P

ps: en als het dan toch afgeschoten moer worden doen WIJ dat wel :razz: :razz: :razz:

en oh ja, ik vind het wel lekker klinken, relaxte track, rustige passende melodie, de scheur vond ik minder dan het cleane gedeelte. 8-)

Mithrandir
6 september 2003, 19:42
Ja, ik begrijp idd wat je bedoelt. Ik ben redelijk onzeker over mijn eigen capaciteiten etc.. daarom dek ik me meestal behoorlijk in door mezelf te kleineren. Best stom als ik er zo eens over nadenk, ik zal het niet meer doen :)

Verder bedankt voor alle commentaar en leuk om te horen dat mensen hem zelfs vaker luisteren, vet cool 8-)

MarshallSG
7 september 2003, 00:43
Leuk stukje. Lekker background track. Solo met distortion klon id het lekkerst.

The_Cure
7 september 2003, 12:45
Leuk om naar te luisteren, goede opname en misschien is het niet het moeilijkste stuk wat je uit een gitaar kan persen maar het klinkt lekker en dat is veel en veel belangrijker! 8) 8)

ps; zou je de backing track kunnen posten? Hij klinkt tof!

De Teng
7 september 2003, 14:01
Klinkt muzikaal hoor! Goed gedaan. Ik vind beide stukken wel wat moois hebben. 't Is ook gedurfd om hier te plaatsen vanwege het feit dat je totale 'snelheidscapaciteit' niet naar voren komt, maar je muzikale begrip wel. Smaakt naar meer. ;)

Bosch
7 september 2003, 19:56
Hoe dan ook het is echt een mooi stuk. Als ik er weer naar luister; het heeft het gewoon een gaaf sfeertje. Ik weet niet hoelang je al speelt, maar het klinkt zoals toen ik nog niet zo heel lang speelde (maar wel opnam). Dat is geen kritiek want ik wat ik daarmee wil zeggen, is dat het PUUR klinkt. Veel dingen die je doet zijn elementair. Ik kan het niet goed verwoorden maar hoe meer je kan, hoeveel beter je wordt, "puurder" wordt het niet. Die elementaire die je veel aan het begin van je "gitaarleerschool" speelt, treffen gewoon doel! ... blablabla daarom vind ik het erg goed aan te horen. 8-)

Barret Wallace
7 september 2003, 19:59
Hey Mith je bent echt veel beter geworden dan de laatste opname die ik van je hoorde. Keep it up en hopelijk ga je nog een beetjer de shred richting uit ;)

delphiro
7 september 2003, 21:04
yes... eindelijk weer wat origineels! :dance:

Doet me een beetje aan Pink Floyd denken. Ik vind het knap dat je de aandacht over zo'n lange track weet vast te houden. De solo en je techniek is totaal niet baanbrekend maar wordt volkomen gecompenseerd door de sfeer en muzikaliteit. Met alle respect, maar blijf ver weg van shred en hou deze stijl aan! Shred is technisch veel knapper maar zou hier de sfeer compleet verzieken (juist die af en toe 'rare' timing en rare eindnoot klinken hier perfect en niet geforceerd..) Dit is het mooie `geklooi' waar geen gelikte solo tegen op kan.. keep it up!!

En (een beetje) zelfonderschatting vind ik best een waardevolle eigenschap. Dan sta je toch vaak eerder open voor opbouwende kritiek.

ps. dit zou perfect passen in een soort musical ala Tommy van The Who!

Mithrandir
7 september 2003, 23:04
Wow, wederom bedankt voor jullie commentaar. Ik zal proberen om nog eens zoiets als dit te maken, al hoop ik niet in herhalingen te gaan vallen want dat is wel altijd een beetje het gevaar als je iets gemaakt hebt wat aanslaat.

Wat betreft de backing track, die zal ik zo ff online zetten op:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/palantir_backing.mp3 (als ik nog genoeg ruimt heb :-? )

Ik heb hem eventueel ook beschikbaar als cubase project als iemand daar interesse in heeft. Dan heb je echter wel de absynth plugin en de battery plugin nodig + een drumkit die ik zelf heb samengesteld. De kit + het project kan ik wel in een zipje zetten, alleen die plugins ga ik zelf niet beschikbaar stellen want dan krij ik Native Instruments op mijn dak, die zijn wel op andere manieren te vinden :)

En dan nog wat over mijn spel, ik speel al behoorlijk lang, maar ben werkelijk waar niet super getalenteerd op de gitaar en heb heel lang maar wat geklungeld (6 jaar ongeveer), pas het laatste jaar heb ik het idee dat ik echt vooruit ga. Uiteindelijk wil ook wel shred-technieken beheersen, maar niet shred tot mijn stijl verheffen, ik ben geen shredder en het past ook niet bij me. Maar dat neemt niet weg dat je het af en toe in je stijl zou kunnen toepassen en dat een goedgevulde gereedschapskist altijd handig is.

De Teng
9 september 2003, 19:59
Ik heb hem alweer opstaan... begin het steeds meer te waarderen. Goed gedaan man!

Bosch
9 september 2003, 20:04
Me too!!! 8-)

Maiden Michiel
9 september 2003, 20:16
Pink Floyd inderdaad ja, erg lekker stukkie!

Bosch
15 september 2003, 21:10
Qua luistermuziek scoort ie inmiddels een 9+.

Zelden dat een mp3 zolang bij mij op het bureaublad mag blijven staan :D . En het is niet eens shred :-( :razz: .




uiteraard vond ik dat deze topic weer ff bovenaan moest staan :-O

Bins
22 september 2003, 22:49
Hey man,

Relaxt gitaar geluid heb je.... 1. Is dat sg-->Engl thunder? 2. Is de reverb uit je versterker of later toegevoegd?

Mithrandir
22 september 2003, 22:54
Het SG gedeelte klopt :D

Ik heb het opgenomen met de guitarport, ik heb niet de juiste buren en niet het juiste gereedschap om met mijn versterker op te nemen. Reverb is ook van de guitarport.