PDA

View Full Version : Verkopen jullie jullie eerste gitaar?



G2G
5 september 2003, 21:16
Of heeft het zo'n emotionele waarde dat je het niet over je hart krijgt om ze te verkopen.
Mijn Squier gaat toch wel de deur uit als ik een betere gitaar in huis heb.

-=Bo=-
5 september 2003, 21:38
Mijn eerste gitaar ,een pre-headstock-lawsuit Ibanez custom , heb ik jaren geleden gesloopt toen ik m opnieuw wou spuiten.
Ik dacht dat lak afbranden wel sneller zou zijn dan schuren , en dat klopte , de body en bindings vlogen in de fik en ik kon 'm dumpen ..

Als ik dan nu af en toe zie hoe veel ze tegenwoordig opbrengen ..... stom,stom,stom!!! :-(

wietse
5 september 2003, 21:39
heb hem nog wel een animal maar als ik een beter stratmodel of een echte tref op een rommelmarkt of erg goedkoop ,dan gaat ie wel weg.
het is nu gewoon een deel van m'n verzameling.
was m'n eerste en erg goedkoop 100 gulden maar heb niks met strats ben meer een lp man of ongewone modellen een strat is zo gewoontjes.

savecracker85
5 september 2003, 21:47
waarom zou je je eerste gitaar weg doen?? en dan denk ik het nog niet eens aan emotionele waarden... Ik bedoel het zijn meestal goedkope kut dingen, wat kan je daarnou aan verdienen?? :???: Voor die 50 euro kan je hem beter zelf houden

Negative K3 fan
5 september 2003, 22:05
Mijn eerste gitaar ,een pre-headstock-lawsuit Ibanez custom , heb ik jaren geleden gesloopt toen ik m opnieuw wou spuiten.
Ik dacht dat lak afbranden wel sneller zou zijn dan schuren , en dat klopte , de body en bindings vlogen in de fik en ik kon 'm dumpen ..

Als ik dan nu af en toe zie hoe veel ze tegenwoordig opbrengen ..... stom,stom,stom!!! :-(

hahaha afbranden! :D das een goeie!

piezo
6 september 2003, 09:28
waarom zou je je eerste gitaar weg doen?? en dan denk ik het nog niet eens aan emotionele waarden... Ik bedoel het zijn meestal goedkope kut dingen, wat kan je daarnou aan verdienen?? :???: Voor die 50 euro kan je hem beter zelf houden

Daarom heb ik hem dan ook weggegeven. Je kunt hem trouwens ook als hoer exploiteren, dus uitlenen aan mensen die met gitaarspelen willen beginnen.

NeeraDJ
6 september 2003, 10:41
Het is misschien dat ik op een dure gitaar ben begonnen (Fender Strat '60's!), maar ja dat ding heeft gewoon wel wat. Emotionele waarde zou ik het niet noemen, maar het hoort er gewoon bij. Kan ook zijn dat dat alleen bij mij het geval is hoor :???:

Bates15
6 september 2003, 10:45
Mijne werd gejat...... nadat ik m had verkocht hahaha....

hoofd
6 september 2003, 11:59
Mijn eerste gitaar had ik na een half jaar al omgeruild voor me huidige gitaar, en die gaat nooit weg.

Marshallover
6 september 2003, 12:36
Mijn Admira (Spaanse gitaar) gaat NOOIT weg; het ding is ondertussen 12 jaar en ziet er niet meer uit (kromme hals; deuken, krassen ..etc ..etc)

Het is gewoon mijn eerste gitaar waarop ik nog Janky Doodle en Old mc Donald op heb leren spelen, en daarom van zeer grote waarde is voor mij :roll:

Bovendien zou je het ding tegenwoordig al kunnen krijgen bij 2 zakken Croky Chips...

Groeten,

slayurrr
6 september 2003, 15:16
Ik heb me begin gitaar nog niet verkocht (ibanez rg270) , maar voor een leuk bot mag hij zo de deur uit, ik heb er meer ellende mee gehad dan plezier. De hals speelt wel lekker, maar daar is ook alles mee gezegd.

Dus, iemand intresse :lol: ? owja, mijn rg270 is wel heel speciaal hij ontstemt nooit en klinkt ontzettend goed :wink:

basswasp
6 september 2003, 19:34
M'n eerste bas is nog steeds m'n enige bas. Het is een prima bas dus waarom zou ik die weg doen?

Met m'n eerste versterker heb ik minder moeite...

dikkie dik
6 september 2003, 19:54
mijn eerste bass was een aria pro II. model leek op een ibanez sgr.

na de hand opzich ontiegelijk spijt gehad dat ik em ooit weg heb gedaan.
ik hoop dat diegene die em nog gekocht heeft er nog veel schik van heeft. mja, enigste wat ik nog van der heb is een foto :wink: .

maar ik ben ook heel tevreden met mn huidige bass. en binnekort een epi thunderbird erbij (maybe elite)

ozzy
7 september 2003, 12:00
Natuurlijk doe ik mijn eerste gitaar niet weg.
Wat ik nu heb is mijn eerste gitaar, dus als ik die weg doe
heb ik niks meer. :D

(V)etallica
7 september 2003, 12:39
Mijn eerste gitaar was een Ibanez RX voor 800 gulden ofzo... heb ik een behoorlijke tijd op gespeeld totdat ik een Gibson LP Studio Gothic kocht (kweet het... wat een mouthful) maar mijn RXje verkoop ik zeker niet! Als ik een derde gitaar aanschaf geef ik hem een ereplaats aan de muur, want dan weet ik zeker dat ik hem niet meer nodig heb

Beezzzt
8 september 2003, 19:55
Zoals hoger reeds geopperd. In negen van de tien gevallen zijn die gitaartjes geen fluit meer waard en zeg nu zelf : er is toch niks leuker om je muur mee op te fleuren dan een gitaar.
Bij mij hangt er een Rockson Stratocaster aan de muur.

NeeraDJ
8 september 2003, 20:22
Mijn Admira (Spaanse gitaar) gaat NOOIT weg; het ding is ondertussen 12 jaar en ziet er niet meer uit (kromme hals; deuken, krassen ..etc ..etc)


Groeten,

Ik heb precies hetzelfde ding in een hoekje in de woonkamer, speel er af en toe op, en zitten ook wel krasjes en deukjes, maar niet gek veel :)

hadv
8 september 2003, 22:47
Mijne was een spaanse gitaar van 100 gulden (33 jaar geleden), heb ik weggegeven aan een kind dat wilde leren spelen :cool:

Trocar
9 september 2003, 14:34
"Verkopen jullie jullie eerste gitaar?"

Nooit! NOOOOIT, hoor je? NOOOOIT!

bert k
9 september 2003, 15:23
Mijn eerste heb ik nog, spaans gitaartje met deuken en krassen, nix waard. Mijn eerste elektrische was een Godwin, een Italiaanse LP imitatie. Heb ik weggedaan...SPIJTSPIJT! Later een Gibson ES347 weggedaan...SPIJTSPIJT!!
Goeie les: ik doe nooit meer een gitaar weg!

Baco
9 september 2003, 16:41
Nope, die van mij gaat nooit weg. Mijn eerste gitaartje was een Vester Stage Serie (met snakeskin motief :D ). Een goedkoop gitaartje, maar speelt wel lekker (heeft zelfs actieve pickups). Nee, die zou ik echt niet weg kunnen doen. Geen enkele van mijn gitaren trouwens, ze hebben allemaal wel hun eigen verhaal te vertellen :wink:

ben79
9 september 2003, 17:08
Mijne was een Gibson SG.
De hals krimpte in breedte maar de fretboard niet en dat was wel erg lastig spelen , heb er wel spijt van gehad omdat die dingen nu zo duur zijn maar heb er indertijd een inruil meegedaan vor een ibanez SC420 en die gaat nooit weg!!

Dude
10 september 2003, 08:22
Mn eerste acoustische gitaar is een OC Smith. geile gitaartjes en inderdaad de 250 euro die hij nu nog op zou leveren vind ik het never niet waard om hem weg te doen...

Mn eerste electrische is een mexicaanse fender strat. Mooi gitaartje, paars en maple neck, ook nooit meer weg... speelt nu niet lekker meer, staat vreemd afgesteld en al een jaar niks mee gedaan.. effe service beurtje als ik weer geld heb, maar NOOOIT de deur uit

fenderfreak
10 september 2003, 08:40
Mijn eerste gitaar, een rood/gele Avora Les Paul-imitatie, staat alweer
veerten jaar lang te verstoffen op mijn moeders zolder. Het kreng is waarschijnlijk nog geen flippo waard. Maar weggooien, nee, dat kan ik niet... :cry:

sleep_to_saturate
10 september 2003, 11:16
De mijne heb ik nog, vantage 418bdt, inmiddels 10 jaar oud, wegdoen zal ik 'm nooit. Sterker nog ik gebruik 'm zelfs op optredens nog bij 1 nummertje, vanwege z'n specifieke geluidje bij een alternatieve stemming.

Mitch
11 september 2003, 13:57
Mijn eerste was een cheapo Ibanez en die mocht het veld ruimen voor een Epi LP Custom. Daar heb ik daarna tien jaar op gespeeld en beschouw ik eigenlijk als mijn 'eerste' gitaar.
Maar ik ben niet zodanig gehecht dat ik niet zonder kan, dus ik heb 'm pas de deur uitgezet. Als ik er op speelde had ik er gewoon niet zo veel lol in en haalde ik bij lange na niet het geluid eruit wat ik nu uit mijn Godins haal. Dan is er wat mij betreft geen emotie meer en dus ook geen reden om 'm te houden.

Stelletje nichten.... emotionele waarde.....

:D

Polytheme Pam
11 september 2003, 14:28
ik hecht totaal geen emotionele waarde aan welke gitaar (of andere materiële zaken) dan ook. Mijn eerste gitaar heeft dan ook zijn onontkoombaar lot gehad : de vuilnisman.

Het was trouwens een echte Yanaki Les Paul: Made in Hiroshima...

Javaca
14 september 2003, 19:26
Weggooien ????????



NEE !!!

Al is het een afgeragt blond mokkel toch hou ik van de oude suzuki.

Wicked Willy
15 september 2003, 16:21
Mijn eerste gitaar was een of ander goedkoop spaans ding......en dat heb ik nu al 14 jaar........hij ziet er nog redelijk uit en ik bewaar hem gewoon in de hoes.........wegdoen???? Dacht het niet!

Neals
15 september 2003, 19:15
Ik doe ook geen gitaren weg.... mijn eerste heb ik nog, mijn eerste elektrische ook... Alles heb ik nog, alleen versterkers komen en gaan.

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 14:29
Jammer dat ik de gitaar waarop ik het geleerd heb gehuurd had
een ibanez grx 70 je maar zoveel emotionele waarde hecht ik er niet aan hoor!!
als ik hem nog zou hebben zou ik alsnog alleeen maar op mijn nieuwe spelen dus ik heb er dan toch niets meer aan.

The Mule
18 oktober 2003, 16:24
Mijn eerste was een Fender Squier Bullet Strat met SSH en het was een best ding, maar moest wijken voor de glitter en glamour van een Epi LP Standard, die het net niet bleek te zijn en ik vervolgens voor een MIJ Jazzmaster heb ingeruild waar ik eigenlijk voor het eerst erg lekker op speelde, totdat ik erg veel zin kreeg in een echte Les Paul en ik de Jazzmaster voor veel te weinig partikulier verkocht heb om mijn prachtige Deluxe te financieren. Die Jazzmaster zie ik eigenlijk als mijn eerste ECHTE gitaar en ik heb best een beetje spijt dat ik hem weggedaan heb... :(

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet ZEER content ben met mijn huidige 'verzameling' natuurlijk... :wink:

Raffel
20 oktober 2003, 10:10
ik heb nog mijn eerste klassieke en mijn eerste elektrische. Ze klinken allebei bagger. En de stemmechanieken van de klassieke draaien er uit als je er aan draait, dus dat is ook nix. :)

Maar goed, als ik terugdenk, ben ik blij dat ik niet het stadium hard oefenen gepasseerd ben. En daar doen die bijltjes je dan toch aan herinneren...

urezna
20 oktober 2003, 12:04
mijn eerste gitaar heb ik al lang niet meer, die heb ik na 1 jaar ingeruild. Het was een Squier Bullet Strat, nix bijzonders, leuk om mee te beginnen. Ingeruild voor een Ibanez RG340, ergens in '88.
En ook die heb ik niet meer, ook na 1 jaar ingeruild voor een Ibanez RG560. dat was in '89, een 2e handsje uit '87. En die heb ik nog wel en bevalt me nog steeds erg goed!!!

en verer heb ik in mijn loopbaan alleen nog een Ibanz Jem7BSB ingeruild voor een RG2027... op zich jammer, maar hij leverde opeens wel errug veel geld op, omdat de cataloguswaarde achterlijk veel gestegen was in een paar jaar.... was dus een centenkwestie, maar als ik nog es echt geld over heb, komt er vast weer een jem... ;-)
die flower pattern vinnik wel errug fraai... maar heeft wel weer andere elementen... ach zover is het nog niet... droom droom droom....

Soppie300
5 februari 2004, 13:40
zonde.. ik hou dat ding zolang ik plaats heb! :lol: En zolang ik geen beter heb natuurlijk...

Nielsje
5 februari 2004, 13:47
mijn eerste was een squir sunburst strat..

niet weggedaan, sterker nog,

ander element in gedaan, hals afgeschuurd (geen lak meer) en fretjob laten doen...

klinkt geweldig voor een squir!!

Soppie300
5 februari 2004, 19:14

Soppie300
5 februari 2004, 19:15
mijn eerste was een squir sunburst strat..

niet weggedaan, sterker nog,

ander element in gedaan, hals afgeschuurd (geen lak meer) en fretjob laten doen...

klinkt geweldig voor een squir!!

Goeie actie :wink: Ook een uitdaging, hoe laat ik een gitaar van een bepaald merk beter klinken dan dat ik een nieuwe van hetzelfde merk koop? :lol: Leuk om dat uit te proberen op een Squier :-D

abbys
24 maart 2004, 22:11
men allereerste gitaar was een akoestische ( vind het redelijk verbazingwekkend hoeveel mensen met een elektrische beginnen, omfg :p , iedereen zegt "begin met akoestische! is veel beter om te beginnen!" en niemand luistert! nouja, who cares anyway....), een dreadnought model sw203 van.......... . . stagg...........nouja, ik was een idioot met een kleine portefeuille en die verkoper ( was een freaking stagg winkel, hehehe ) duwde me een stagg starterpakket in men handen.
Ding was redelijk erg, bleef best ff in stem hoor, maar geluid was....welja....slecht, nek was......slecht, action was......slecht, alleen de stemknoppen waren goed, heb het ding toch nog voor 40€ kunnen verkopen aan een andere beginner toen ek een "ietsje" betere kocht
( lang geleden, heb nu door dat deze ook....niet zo goed is, maar ben nu al ff bezig op elektrische, dus no prob) Maar nu ik er over nadenk, op die verdomde stagg heb ik wel men hele gitaarbasis geleerd, open akkoorden, strumming, you know, basic noob stuff, weet zelfs nog eerste keer dat ik een snaar vervangde, toen ik ze voor het allerallereerst stemde sloeg ik een snaar aan en was met me domme kop aan een andere aan het draaien....paniek, wist niet hoe ik in godsnaam die pinnetjes uit de brug moest krijgen :roll: :-D hehe.....jaja, heeft toch wel wat emotionele waarde, maarja, persoon aan wie ik ze verkocht ken ik goed, dus zie men ouw bakje soms nog, speel er HEEEL af en toe nog zelfs op, is aangenaam, niet vanwege de kwaliteit ( want dat heeft ie niet, buiten de stemming ) maar omdat ie toch als een aangename oldtimer aanvoelt....

voor zover mijn emotioneel gezeur

BartL
24 maart 2004, 22:17
Mijn eerste gitaar was een Peavey Predator Plus...zie onderschrift :roll:
Ik hecht me niet aan gitaren / pedaaltjes / amps etc.

Blijepanda
26 maart 2004, 11:13
M'n squier doe ik niet weg :)

JV
26 maart 2004, 11:31
ik had mijn eerste el cheapo ibanez al na een half jaar ingeruild voor een JEM. kreeg er nog 250 gulden voor terug, kostte me 320

majestic_nico
2 april 2004, 14:15
verkoop uit principe gewoon niks, laat staan m'n eerste gitaartje. Tenminste dat zeg ik nu. Misschien als je een garagebox erbij moet gaan huren om je spul kwijt te kunnen.... maar die eerste gitaar die hou ik wel.

soup
7 april 2004, 23:24
mijn 1ste gitaar(en nu nog enigste :( ) is mijn epiphone g400, daar speel ik nu zo'n 1jaar en 7maand op ofzo en die ga ik zeker nooooooooooooooit maar dan oooooook noooooooooooooit wegdoen :D

off topic: eum 'The Mule' ik moet zeggen dat je een prachtige gitaar collectie hebt, echt mooi!!!! Speelt je jazzmaster lekker want die zou ik later ook wel willen hebben zo ene jazzmaster 3colour sunburst :)

BartL
8 april 2004, 00:01
Mijn eerste gitaar was een Peavey Predator Plus...zie onderschrift :roll:
Ik hecht me niet aan gitaren / pedaaltjes / amps etc.
...ik ga hem toch niet verkopen. Hij is nu mijn backup :-D naast mijn Fender.

The Mule
8 april 2004, 17:54
off topic: eum 'The Mule' ik moet zeggen dat je een prachtige gitaar collectie hebt, echt mooi!!!! Speelt je jazzmaster lekker want die zou ik later ook wel willen hebben zo ene jazzmaster 3colour sunburst :)

Hij speelDE inderdaad erg lekker, maar hij begon net een beetje te ruisen en te kraken op het moment dat ik in m'n "ik wil een Les Paul" periode terechtkwam. Daar is 'ie slachtoffer van geworden. Zoals ik al zei heb ik nog steeds een beetje spijt van die inruil...

Enne, die foto's zijn dus niet allemaal instrumenten die ik nog steeds heb! Er zou zelfs een moment kunnen komen dat ik helemaal geen gitaren meer heb, maar alleen basgitaren...

andy
8 april 2004, 23:41
Mijn eerste gitaar is gejat. :-(
Ik speel nou zo"n 20 jaar gitaar en in die tijd heb ik nog maar 1 gitaar verkocht. Dat was een fender Lead 1. Ik had het geld nodig om een Stratocaster te kopen, die overigens bij die inbraak ook gejat is. :angry:
Vandaar de titel van onze CD (zie onderschrift).

t0n3h^
10 mei 2004, 22:55
Ik heb er ook een tijdje over gedacht om mijn eerste gitaar weg te doen....maar ja inderdaad wat iedereen hier ook ongeveer zegt...hij brengt bijna niks op en heeft voor mij nog emotionele waarden...ik leen dat ding vaak aan mensen uit om die ook verslaafd te late raken aan gitaar....tot nu toe lukt dat behoorlijk goed :)...en voor de rest....ik ben van een chester..(denk aan 80 euri) naar fender strat usa over gegaan wat wil je nog meer :lol: dus die eerst blijft altijd nog wel in mijn collectie....en ik ben er heel trots op....op mn fender ook hoor daar niet van. Het is een echte aanrader....hij speelt heeeheerlijk 8-)

Luca P
10 mei 2004, 23:08
Mijn eerste gitaar ging na een jaar weg!
Nu 25 jaar later heb ik er spijt van.
:-( :-(

John P
4 juni 2004, 00:34
Gek, he. Versterkers,dat doet me niks. Weg die dingen, jammer dan. Maar gitaren?? Ho!!!!!!!!!!! Nee, maar da's wat anders. Daar zit ik met m'n vingers aan en wordt een stukje van mezelf. Alleen als ik geen band met een gitaar kan krijgen gaat hij weg. En dan heb ik het erg lang geprobeerd, want sommige instrumenten hebben gewoon de tijd nodig om gewaardeerd te worden. Het is gewoon een soort van huwelijk!! :razz:

defecto
4 juni 2004, 01:29
Een huur gitaar en wel een klassieke gitaar. Geen idee wat voor ding het was. Ik was negen toen en ging voor het eerst naar gitaarles na eerst 4 jaar ofzoiets blokfluit te hebben gespeeld.. 8)

Stratman70
6 juni 2004, 16:49
Mijn eerste gitaar was een akoestische western gitaar, met een Gibson-vormige kop, van een onbekend Japans merk. Ik heb m nogsteeds en zal nooit weggaan. Hij is praktisch onbespeelbaar geworden, maar er zitten zoveel herinneringen aan. Mijn eerste electr. gitaar was een Morris strat copie. een geweldig ding. Hij ligt nu in verschillende onderdelen door het huis heen hier. De hals heeft geen toets meer en de meeste onderdelen zijn zwaar gehavend.

G2G
7 juni 2004, 18:51
We zijn nu een paar maanden verder van de dag dat ik het topic opstarte. Ik heb nu een american strat en jaja, nog steeds men squier. Onbesnaard welsiswaar, maar als ik voor een nieuw setje snaren ga voor men american dan koop ik ook een goedkoop setje voor men squier die ik dan in D tune, handig lijkt me.

Struik
7 juni 2004, 20:53
Mijn eerste heb ik nog steeds, een yamaha akoestische met nylon snaren.

Mijn eerste electrische ehb ik ooit ingeruild en dar heb veel spijt van.

Was eigelijk wel een erg fijne gitaar, een "the kasuga" van kasuga. Neck through, blank gelakt. Je ziet ze helaas zelden.

MazeMouse
7 juni 2004, 21:01
Mijn eerste gitaar is bagger (Fender DG-4. Uit startpakket) staat nu in een hoekje stof te verzamelen.
Ik zou hem willen verkopen maar zolang ik nog in dit huis wil blijven wonen doe ik dat maar niet :P (gekregen van mijn ouders dus die wurgen me zodra ik em weg doe)

Mijn eerste basgitaar blijft wel gewoon omdat Samick niet echt doorverkoop waarde heeft en om em nu voor 50 euro ofzo weg te doen zie ik ook niet zitten dus als ik die helemaal niet meer nodig heb issie altijd nog leuk voor aan de muur. (of lekker ver achteraf op het podium als 'backup' voor de bling bling van "Zie mij veel basgitaren hebben" :P)

treblemaster
8 juni 2004, 09:33
M'n eerste gitaar was zo'n strat copy met een puntige headstock (ooit tweedehands gekocht). Ik heb 'm weggeven aan een beginner....Vergeleken met m'n Epi LP klonk die gitaar verschrikkelijk en ik vond 'm ook lelijk...Die LP heb ik trouwens ook weer verkocht. "k heb nu een Telecaster en raakte die LP eigenlijk nooit meer aan. Ik kon het geld goed gebruiken, dus heb de LP toen verkocht. De Tele zal ik echter nooit verkopen! :D

Bassbitch
17 juni 2004, 20:27
nee! er zit toch een bepaalde emotionele waarde aan... echt... je hebt van die mensen (onder jullie vast ook wel) die hun gitaren "schatje" noemen etc. nou, mijn bas is een vriend :) en vrienden geef je niet weg!
als ik een nieuwe koop hou ik em zeker weten, ook als back-up voor bij optredens... tot ik een hele familie gitaren heb :P

harrievandenberg
22 juni 2004, 20:17
mijn klassieke gitaar die ik kreeg op 10 jarige leeftijd is echt mooi, die is echt gebruikt. Er zit een scheur in het bovenblad en daardoor vond ik hem ineens een stuk mooier gaan klinken, veel voller hoe dit kan mag joost weten??? Die gitaar wil ik nooit weg doen omdat het een prima ding is en omdat het voor mij een monumentje is. Mijn tweede gitaar een elctro-acoustische gitaar van Yamaha kreeg ik ook van mijn ouders omdat ik geslaagd was voor mijn examen in 2002, die ben ik nu eigenlijk beu en ik wil een betere, maar toch sta ik in dubio.

harrievandenberg
22 juni 2004, 20:20
mijn klassieke gitaar die ik kreeg op 10 jarige leeftijd is echt mooi, die is echt gebruikt. Er zit een scheur in het bovenblad en daardoor vond ik hem ineens een stuk mooier gaan klinken, veel voller hoe dit kan mag joost weten??? Die gitaar wil ik nooit weg doen omdat het een prima ding is en omdat het voor mij een monumentje is. Mijn tweede gitaar een elctro-acoustische gitaar van Yamaha kreeg ik ook van mijn ouders omdat ik geslaagd was voor mijn examen in 2002, die ben ik nu eigenlijk beu en ik wil een betere, maar toch sta ik in dubio.

AlterEgo
22 juni 2004, 21:38
Ik heb pas net een gitaartje (Ibanez GSA 60), vind em erg fijn spelen (mjaa, ik ben nog onwetend). Maar ik denk niet dat ik die ooit weg wil doen. :)

MazeMouse
23 juni 2004, 05:25
nee! er zit toch een bepaalde emotionele waarde aan... echt... je hebt van die mensen (onder jullie vast ook wel) die hun gitaren "schatje" noemen etc. nou, mijn bas is een vriend :) en vrienden geef je niet weg!
als ik een nieuwe koop hou ik em zeker weten, ook als back-up voor bij optredens... tot ik een hele familie gitaren heb :P
Ghe, mijn eerste bas was mannelijk.
(goedkoop en toch prima)

Mijn 2e was serieus waar echt wel vrouwelijk.
(een enorme aanslag op mijn portemonee :razz: )
Als mensen vragen naar een foto van mij en mijn vriendin krijgen ze ook altijd een 'actiefoto' :D

Anavrin
23 juni 2004, 11:49
nee, ik verbouw 'm wel flink, maar verkopen, nee.

Ic3gl0vE
23 juni 2004, 14:12
Mijn El Cheapo Probe stratocaster is toch geen hol waard dus die mag aan de muur, mooie decoratie

Kjiratsiekoedel
23 juni 2004, 15:29
nee, mijn eerste gitaar is een eko ranger 6 van mijn moeder. ding is nu ouder dan 25 jaar!!! en bijna niets waard

wel een niet kapot te krijgen gitaar. dus gaat iedere vakantie mee.

verder ben ik zelfs ook al emotioneel gehecht aan mijn flextone....

maar als iemand hem wil ruilen tegen een vetta2 laat ik die emotie snel varen

willem1940
1 juli 2004, 16:25
Mijn eerste gitaartje heb ik nog steeds; "klassiek-spaans" merkloos dingetje uit Italië, zowaar met massief fichten bovenblad 3-delig, kostte in 1959 NLG 45.- in de muziekwinkel in Delft waar ik werkte en kreeg daar 10% personeels-korting op.

Het dingetje heeft wat geleden onder mijn geknutsel om er "iets electrisch" mee te proberen (paar gaten in geboord, mooi stom), heeft samen met mij 2 valpartijen op de brommer overleefd en is in 1961 met me meegeweest op mijn eerste solo-brom-zwerf/kampeertocht vanuit Rotterdam, waarbij ik als verste punt Bois de Boulogne in Parijs haalde.

Af en toe pak ik het beestje nog wel even op. Het ligt nog steeds lekker in de hand en de toon is beter dan je van zo'n kleintje zou verwachten.

Ik denk niet dat ik het ooit zal wegdoen.

Wickeh
1 juli 2004, 20:08
M'n eerste gitaar is een Yamaha G-60A en zal niet weggaan, ding is ongeveer 35 jaar oud maar idd vanwege emotionele waarde zal ik 'm gewoon houden tot in de eeuwigheid :D. Nu m'n eerste electrische is een Ibanez Noodles en die zal ook nooit weggaan :D.

Jollert
2 juli 2004, 11:31
Mn Squier en mn Garrison zal ik echt nooit weg doen. Squier heeft sentimentele waarde en de garrison is gewoon een relaxte gitaar

slayurrr
2 juli 2004, 12:45
Tuurlijk verkoop ik mijn eerste gitaar, het is toch een verrot stinkding die ik nooit meer zal gebruiken... Hecht ik er dan echt geen waarde aan!?.. NEE, want de gitaar heeft me meer geirriteerd dan plezier opgeleverd (ik weet het nog wel met die stink tremelo, 1 keer diven en me gitaar klonk zoals werdup.mp3)

Wormaap
11 juli 2004, 23:46
Ik speel momenteel nog steeds op m'n eerste gitaar (Epiphone Goth LP Studio) en ook als ik'n nieuwe koop zal dat nog zo blijven. Dan gaat deze lekker in C gestemd zijn voor zwaarder werk :)

AART
12 juli 2004, 19:25
Ik heb me begin gitaar nog niet verkocht (ibanez rg270) , maar voor een leuk bot mag hij zo de deur uit, ik heb er meer ellende mee gehad dan plezier. De hals speelt wel lekker, maar daar is ook alles mee gezegd.

Dus, iemand intresse :lol: ? owja, mijn rg270 is wel heel speciaal hij ontstemt nooit en klinkt ontzettend goed :wink:


doe je hem weg voor een sleutelbeen? :-D

Bobbel
20 juli 2004, 01:26
Mijn eerste gitaar was een Squier Strat... zo'n standaard ding zwart met witte slapplaat... Ik was er heel blij mee tot dat we op de terug weg van frankrijk een auto ongeluk kregen en de auto door de midden brak en ik met gitaar en al uit de auto werd geslingerd... en het eerste wat ik deed daarna was mijn gitaar bekijken en de body lag in 2 stukken en noem maar op... ik was er erg verdrietig om... :cry:

MazeMouse
20 juli 2004, 18:20
Mijn Fender DG-4 is sinds een paar dagen terug de deur uit :p

(maar goed, die was gekregen. Mijn eerste basgitaar is zelfgekocht en dat is toch anders :))

Globetrotter
6 augustus 2004, 21:49
Nee hoor... Mijn Sunn (by Fender) Stratocaster blijft... Heb onlangs alle zelfklevers eraf getrokken en hem terug wat laten afstellen, en speelt nog altijd even goed (niet dat ik hem nog veel vastneem nu ik een stratje heb...)
Cheers!

Svenson
8 augustus 2004, 17:16
Mijn eerste gitaar (zelf gekocht trouwens als 15jarig manneke) is een Fender dg20ce, en dat is een hele relaxte gitaar, en die gaat niet weg, of iemand moet al een belachelijk goed bod doen. Nee dat is geen hint :)

Dweezman
10 augustus 2004, 09:04
Heb hem nog, 12 jaar geleden 2de hands gekocht. 't Is een jap strat uit de jaren 80, met een soort Floyd Rose (maar dan anders) en humbuckers.
Tof ding!

jerox
14 augustus 2004, 18:53
Mijn eerste gitaar werd geleend door iemand die daarna verhuisde, nooit meer teruggezien. mijn tweede gitaar een squier strat rood/wit mis ik nog. ik heb 'm ooit ingeruild voor een keyboard. moet toch een vlaag van verstandsverbijstering zijn geweest. mijn huidige gitaren zijn: gregg bennet/samick gekregen van mijn vrouw( en dus heilig) en een Jim Harley SG. De laatste is kennelijk zo uniek dat nog niemand me kan vertellen wat dit merk voorsteld....... Heerlijk stuk hout en fantastisch om de buren mee te wekken... :cool:

prs
15 augustus 2004, 21:24
Ik heb altijd gezegd dat al mijn spullen voor een bepaalde prijs te koop zijn.
Maar of ik mijn eerste gitaar weg doe.....ik weet het niet.
Sowieso bewaar ik iedere gitaar die ik koop (nou ja, ooit een keer een epiphone les paul verkocht).
Mijn eerste gitaar is gewoon een stukje nostalgie geworden, en nog steeds lacht zij me aan als ik haar uit de tas haal. :razz:
Mijn eerste gitaar, daar is het mee begonnen, dus ik denk niet dat ik hem ooit weg zal doen. Bovendien denk ik dat er niemand op een echte squier stratocaster zit te wachten.. :D

theo!
6 september 2004, 19:00
mijn eerste was een standaard zwart/witte squier....na 2 jaar eindelijk genoeg geld voor n fender, en die gaat nooit meer weg:)

de squier redelijk snel ingeruild tegen wat effect apparatuur:)

Wormaap
6 september 2004, 20:35
Mijn Epi Goth LP gaat dus echt nooit weg :) Nu ik m'n Charvel Model 6 heb wordt ze niet zo veel meer gebruikt, maar wegdoen nooit...

theo!
7 september 2004, 00:52
ghe, bij mij was het dus liefde op het 2e gezicht:P , maar het was mijn eerste gitaar met n echt karakter zeg maar...kblijf er toch verliefd op:)

fördärvad
7 september 2004, 01:32
Bij mijn eerste gitaar (een eenvoudige motion jumbo) heb ik mijn twijfels .. nu zeg ik dat ik 'm wil houden, maar ik weet niet of die mening overeind blijft staan zodra er een nieuwe (betere (goede)) acoustische gitaar in huis gehaald wordt.

Mijn eerste electrische gitaar (een 80's aria pro II RS, cadeau gekregen van een collega van mij) gaat absoluut niet weg. Niet alleen vanwege de emotionele waarde, maar ook vanwege het feit dat het gewoon een hele lekkere gitaar is.

duut
7 september 2004, 15:42
mijn eerste gitaar is wel weg.. :)..

het was een spaanse.. goedkoop en flut..
logisch dus dat hij weg is :wink:

phantom666
7 september 2004, 22:04
Eerste versterker zou ik zo de deur uit flikkeren (heb ik nog niet want ik speel akoestisch)
Maar op mijn eerste gitaar speel ik nu nog (Yamaha APX-5A), mag ook wel voor de prijs.
Doe ik nooit weg

H.Manback
25 september 2004, 23:10
Mijn eerste gitaar is verworden tot brandhout...

Hij is roemloos ten onder gegaan in een grote afvalcontainer van de vuilstort hier.

En hier is een leuke foto van de gitaar :)
http://www.cs.vu.nl/~fsahmad/gitaarcaput.jpg

(Zet nooit je gitaar op een onstabiele ondergrond rechtop :D)

Funkblaster
26 september 2004, 23:13
mijn eerste gitaar was een vanderson electro-akoestische VS250, wel een fijn ding vind ik. ik ben niet van plan om hem weg te doen, ook klinkt ie versterkt best goed

fransman37
25 oktober 2004, 15:54
men yamaha zal ik nooit wegdoen

stel je voor je wordt beroemdn.

Ook al is het een yamaha bass, je kan hem dan wel voor veel verkopen :wink:

patricia
25 oktober 2004, 19:07
mijn eerste gitaar was een epiphone acoustische gitaar.
daar heb ik vele liedjes op geleerd,nummers van de golden earring enzo,
ik heb hem nog steeds,is inmiddels 15jaar oud,en nog in dienst.

doe ik nooit meer weg. :wink:

groetzz,

patricia

matto
9 november 2004, 19:01
Het is misschien dat ik op een dure gitaar ben begonnen (Fender Strat '60's!), maar ja dat ding heeft gewoon wel wat. Emotionele waarde zou ik het niet noemen, maar het hoort er gewoon bij. Kan ook zijn dat dat alleen bij mij het geval is hoor :???:

opscheppper :wink:

Quadrifoglio
9 november 2004, 19:15
Nee, nee,neeee

Mijn eerste gitaar is een imitatie Stratocaster die helemaal verbouwd is en ik speel er, bijna 20 jaar later, nog steeds met veel plezier op. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om gitaren te verkopen. Gitaren die bij mij komen, blijven waarschijnlijk ook bij mij :D

Ritch
21 november 2004, 22:13
ik heb mijntes omgeruild voor een dunlop cry baby en een korg stemapparaat :-D :razz:

Javaca
21 november 2004, 22:52
Hij is roemloos ten onder gegaan in een grote afvalcontainer van de vuilstort hier.


NOOIT MEER DOEN

leuk schilderingetje er op en aan de muur hangen.

Deze was ook nog wel te lijmen. en te gebruiken.

Andere optie:
Stemmechanieken, topkam, brug en frets er af en gebruiken voor zelfbouwprojectje.

Lord Abortion
22 november 2004, 08:29
Mijn eerste was een Stagg Warlock, en ik denk er niet aan om hem weg te doen. Die staat nu wel ergens in een hoekje zonder snaren, maar ik mag er niet aan denken dat die er niet staat. Het heeft gewoon iets, een eerste gitaar, en de vorm is ook wel mooi.

AcousticFreak
22 november 2004, 10:20
Dat eerste akoestische gitaartje vamme was echt een goedkoop stuk hout dat naar plastic klonk :razz: Kon um een jaar later inruilen en een betere voor 100 gulden minder kopen.. nou doen toch!?

Tegenwoordig ben ik trots op m'n Bernabé en hangt m'n oude ernaast voor als ik uitgenodigd word bij een kampvuurtje :wink: