PDA

View Full Version : Vraagje aan Mesa Boogie .50 Caliber+ gebruikers



lagwagon_81
5 september 2003, 20:58
Ik zou graag willen weten hoe jullie je instellingen van je versterker hebben staan.
Alvast bedankt!

skanky
5 september 2003, 21:14
Is het geen beter en leuker idee om je eigen sound te creeren? :???:

lagwagon_81
5 september 2003, 22:07
Is het geen beter en leuker idee om je eigen sound te creeren? :???:

Das waar, maar bij deze versterker is het moeilijk om clean en overdrive goed en gelijk te krijgen en ik heb deze versterker nog niet zo lang dus ik zou het wel handig vinden om te weten hoe een ander zijn instellingen heeft staan.
Het is trouwens altijd wel handig, want ik heb dit ook bij m'n Metalzone gedaan en toen kwam ik er dus achter dat ik er een nog vetter geluid uit kon krijgen dan dat ik al had. :wink:

Nicci
6 september 2003, 08:44
Ga even naar de site van mesa. Daar staan allerlei handleidingen die je kan downloaden. Meestal staat daar wel een paar handige richtlijnen of settings in.

www.mesaboogie.com

Thijssie
7 september 2003, 07:39
Is het geen beter en leuker idee om je eigen sound te creeren? :???:

Das waar, maar bij deze versterker is het moeilijk om clean en overdrive goed en gelijk te krijgen en ik heb deze versterker nog niet zo lang dus ik zou het wel handig vinden om te weten hoe een ander zijn instellingen heeft staan.:wink:

Bij mesa's doen de instellingen ook echt wat met je geluid. Je kunt het beste ff naar de site gaan en de manual downloaden. Daar staan de default waarden in. Die zo instellen en dan op zoek naar je eigen sound. Opschrijven helpt.

Voor wat het waard is, ik heb een studio .22 en die heeft dacht ik hetzelfde pre-amp circuit (weet ik niet zeker) de instellingen heb ik als volgt.

volume 8.75
master zo hard als je wilt
lead master 4
treble 7
bass 8.5
mid 5
reverb 4.25
presence 9.

Succes....

Nocki
8 september 2003, 00:22
Hoi. tis een beetje moeilijke amp. ik heb m niet meer maar toen ik m ghad kwam ik erachter dat het mooiste effect gemaakt werd als ik naast de instellingen ook met mn gitaar potmeters speelde. hier komt het.

gain voor overdrive zo instellen dat je lekker overdrive geluid hebt zonder de 5 bands eq (als je die hebt) als dat goed is de 5 bands eq afstellen. liefst niet alles 100% aan of uit. maar op 70 % ofzo.
dan clean. waarschijnlijk heb je op je cleane geluid te veel gain waardoor die gauw opbreekt. neem je volume op je gitaar terug en gooi je clean volume een beetje open. je gitaar gaat geweldig spreken nu en je gain staat nu wat zachter. je kan dus ook met je solo's op het cleane een klein beetje je gitaar open draaien om net een randje te krijgen.

stel daarna gewoon je overdrive zo af dat je clean lekker gaat klinken. niet te veel draaien maar heele keine beetjes das het beste.

probeer te verterkken uit alles op 11 uur ofzo. en wees met de 5 bands eq voorzichtig. kijk eens op het net hoe anderen (john patitucci ofzo) hun eq hebben staan. das helemaal geen v maar meer gematigd. klinkt in de band geweldig en thuis als gort. doe je op het podium een v dan wordt je geluid ocmpressed en verzuip je. dat geaat heel snel bij deze amp.

succes,

Nocki