PDA

View Full Version : versterker gezicht



Joe_scumbag
1 februari 2002, 00:21
Ik bezit momenteel een Fender Performer 1000 amp en ben over het cleane geluid érg tevreden. Het enige probleem is dat het een 100Watt'er is en eigenlijk te krachtig om thuis te gebruiken. Zelfs op stand 2 maakt hij echt een tering herrie, daaronder is het geluid te flauw. Nu vraag ik jullie advies voor een versterker die minder krachtig is, maar erg zuiver klinkt. Het mag tot en met +- 1000 euro gaan. Mijn stijl is nogal bluesy dus de vereisten zijn dus een erg zuiver clean geluid mét ballen en een warme, zingende overdrive. Enige suggesties?

xystus
1 februari 2002, 00:55
Ik heb een ander ideetje;

waarom kijk je niet es voor een powersoak, zoals je 'loadbox' van KOCH. Kan je je amp voluit zetten, terwijl je het volume apart kan regelen -zodat je bijv. 25% van het eigenlijke volume hoort-.

Joe_scumbag
1 februari 2002, 01:01
nog nooit van gehoord, verklaar u nader?

SteavisSmokin
1 februari 2002, 02:54
De vesterker die Dhr. Scumbag bezit is een transistorbak, een powersoak heeft dan dus totaal geen zin. 'k zou als scumbag zijnde het eens in de buizenversterkers gaan zoeken, daar moet je 2e hands voor 1000 euro toch wel een leuke voor kunnen vinden.

Joe_scumbag
7 februari 2002, 14:45
Ik had zelf ook al een beetje plannen in die richting. Aangezien ik een absoluut zwak heb voor Fender versterkers en gitaren, zal ik het warschijnlijk ook in die richting zoeken. Enige suggesties?

SteavisSmokin
7 februari 2002, 18:51
Omschrijf eerst eens wat voor geluid je zoekt dan kan ik je wel verder helpen zolang het om Fender gaat! :wink:
Steven

Joe_scumbag
7 februari 2002, 20:27
Zoals ik hierboven schreef, vooral het cleane geluid is erg belangrijk: moet loepzuiver zijn, warm, dynamisch en ballen hebben (ik hou wel van een 'petserig' geluid tijdens het solo'en). Met 'petserig' bedoel ik dat ik op mijn huidige amp mijn mids goed hoog zet waardoor mijn cleangeluid erg veel ballen krijgt als ik een noot iets harder aansla. Petserig dus... :smile:

Een warme overdrive (geen rommelige brij zoals op mijn huidige amp) is ook mooi meegenomen.

Over het algemeen zou ik graag klinken als bijvoorbeeld Robert Cray :wink: Die heeft echt een sound om je vingers bij af te likken.

SteavisSmokin
8 februari 2002, 03:00
Oh sorry was effe vergeten om je eerste bericht weer te lezen betreft het geluid dat je zoekt!

Ik denk dat je het moet zoeken in een Fender Pro Reverb, Super Reverb, Deluxe Reverb, Vibrolux Reverb...etc. Ben nu effe te lui om de specificaties van die amps te vertellen, check daarvoor http://www.ampwares.com/ffg maar even. Gooi er een goed overdrive pedaal voor en je bent in toneheaven. Check eens op http://www.stratmarket.net, daar staan altijd wel goede fender amps te koop en daar kan je er vast ook wel wat uitproberen zodat je een beter idee krijgt hoe ze klinken.

Steven

Joe_scumbag
8 februari 2002, 13:17
bedankt voor de tips!