PDA

View Full Version : verschil tussen hoog en laag volume...



renier
5 september 2003, 19:14
wat een verschil in geluid kan dat geven zeg!

voorbeeld: laatst een JB junior in de halspositie van mijn rg gezet. toen ik het thuisprobeerde dacht ik: mwah, leuk, maar wat dof.

een dagje later in de repetitieruimte op flink volume: super geluid!
op laag volume lijkt er altijd meer body in het geluid te zitten, terwijl het juist wat scheller en minder compact wordt bij een hoger volume.

in dit geval kwam het dus toevallig goed uit, maar ik heb nu wel geleerd dat je al je spullen op een stevig volume moet testen...

jaywalker
5 september 2003, 19:24
Wat ik ook zo vaag vind.......tone knope.....
Ik gebruik hem nooit. Tenzij ik eens een fout gothic, metaal, (all the same) nummer probeer te immiteren.... Tone: uit Trebel: uit: Bass: op 10
gain: op 10 reverb: uit :dance:

Negative K3 fan
5 september 2003, 19:25
je gehoor hoort lage en hoge tonen extra goed op hogere volumes, ook ja apparatuur reageert anders op verschillende volumes (buizen helemaal). Dus op zich meer dan logisch. Met mijn agile elementen is het eigelijk opgekeerd, op hogere volumes gaan ze enorm piepen en met distrtion erbij klinken ze op hoger volume ook minder gedefinieerd.

Wilson
5 september 2003, 19:56
Wat ik ook zo vaag vind.......tone knope.....
Ik gebruik hem nooit. Tenzij ik eens een fout gothic, metaal, (all the same) nummer probeer te immiteren.... Tone: uit Trebel: uit: Bass: op 10
gain: op 10 reverb: uit :dance:

ik gebruik mn toneknop op mn strat zeker wel, alsie helemaal open staat heb je een lekker helder geluidje, maar maar soms is het ook wat fel, erg leuk voor funky slagje, maar niet altijd handig, ene toneknop bied dan uitkomst. Maar op een gitaar met een humbucker zie ik het nut er ook niet van in. Op mn epi LP gebruikte ik de toneknop ook nooit

iam
5 september 2003, 20:01
Wat ik ook zo vaag vind.......tone knope.....
Ik gebruik hem nooit. Tenzij ik eens een fout gothic, metaal, (all the same) nummer probeer te immiteren.... Tone: uit Trebel: uit: Bass: op 10
gain: op 10 reverb: uit :dance:

ik gebruik mn toneknop op mn strat zeker wel, alsie helemaal open staat heb je een lekker helder geluidje, maar maar soms is het ook wat fel, erg leuk voor funky slagje, maar niet altijd handig, ene toneknop bied dan uitkomst. Maar op een gitaar met een humbucker zie ik het nut er ook niet van in. Op mn epi LP gebruikte ik de toneknop ook nooit

op de 72 thinline tele (met 2hums) kon je met de toneknop veel bereiken hoor ! :)

Wilson
5 september 2003, 20:10
ja mischien was het ook wel omdat de tone knop op die epi gewoon kut was, hij had een omslagtraject van 1 mm, dus het was of helemaal open, of het was tone knop helemaal dicht

Nicci
5 september 2003, 21:07
. Maar op een gitaar met een humbucker zie ik het nut er ook niet van in. Op mn epi LP gebruikte ik de toneknop ook nooit

daar werkt hij net zo als op een strat. . . . . :???:

Wilson
5 september 2003, 21:18
ja, maar een epi klinkt al dof van zichzelf en hoef je dus niet met de tonknop nog erger te maken, bij strat is dit wel handig omdat het anders te fel klinkt

Ic3gl0vE
5 september 2003, 21:25
WaTone: uit Trebel: uit: Bass: op 10
gain: op 10 reverb: uit :dance:

lekker geluidje zal dat zijn :S

Negative K3 fan
5 september 2003, 22:06
haha dat dacht ik ook al, voor een goed metal geluid zet ik mn tone op de gitaar altijd voluit... maarja, misschien wel een crappy amp+single coils ofzo.

Swan
6 september 2003, 00:07
hmm ik besef me nu pas dat ik geen gitaren met toonknoppen meer heb :oops:

Soulflyhigh
6 september 2003, 00:58
haha dat dacht ik ook al, voor een goed metal geluid zet ik mn tone op de gitaar altijd voluit... maarja, misschien wel een crappy amp+single coils ofzo.
Nee hoor. Bij metal heb ik mijn tone ook altijd vol open. Dan snijdt die distortion toch net wat meer :-D

iam
6 september 2003, 16:17
haha dat dacht ik ook al, voor een goed metal geluid zet ik mn tone op de gitaar altijd voluit... maarja, misschien wel een crappy amp+single coils ofzo.
Nee hoor. Bij metal heb ik mijn tone ook altijd vol open. Dan snijdt die distortion toch net wat meer :-D

als je goed had gelezen dan had je gezien dat negk3fan juist hetzelfde heeft getypt :???:

renier
6 september 2003, 21:16
heb de tone pot op mijn rg gewoon gebypasst. gebruik het toch nooit.

maar ben net terug van een repetitie, en voor iedereen die op een buizenbak speelt met een ibanez-achtige en zijn geluid te schel vindt: SD JEFF BECK JUNIOR!!

echt helemaal geniaal, met mijn ME50 over een laney vc50 haal ik nu echt alle geluiden eruit! van een ronkende money for nothing les paul tot en met een "purple rain" strat.

aankoop van de eeuw voor mij!

Nicci
6 september 2003, 22:15
en voor iedereen die op een buizenbak speelt met een ibanez-achtige en zijn geluid te schel vindt: SD JEFF BECK JUNIOR!!



maar je kan natuurlijk ook de tone-pot op je gitaar laten zitten. dan kan je hem een beetje terug draaien . . . . .

renier
7 september 2003, 20:10
maar je kan natuurlijk ook de tone-pot op je gitaar laten zitten. dan kan je hem een beetje terug draaien . . . . .


haha... ja, maar das toch anders, als je die dichtdraaid is het gewoon meteen modder.

Nicci
7 september 2003, 21:38
Mmmm. Die ervaring deel ik niet. Ik gebruik de toneknop vrij veel. Hij draait de treble vrij gelijkmatig weg. Zowel bij mijn huidige als vorige gitaren.

hadv
8 september 2003, 18:17
kwestie van smaak en gitaar en versterker
met mijn lp custom, nek-element, volume op 10, toon ergens tussen 0 en 3, vette vervorming en een beetje erg hard (marshall jcm 900 stack, engl screamer) krijg je een fluitend geluid als een binnenkomende 747 (en ik woon vlak bij de buitenveldertbaan, dus ik ken het geluid)

kiku :razz: