PDA

View Full Version : Clapton bij de Rolling Stones???



Antal
5 september 2003, 15:01
Stond vanmorgen in de krant. Vond ik wel een leuk berichtje om met jullie te delen:

Clapton wilde bij Rolling Stones

Gitarist Eric Clapton had dolgraag Mick Taylor willen opvolgen, toen die in 1974 uit de Rolling Stones stapte, maar in plaats van te solliciteren ging hij zitten wachten op een telefoontje, dat niet kwam. Volgens Keith Richards biechtte Clapton dat onlangs op. Hij vroeg waarom we hem niet hadden gebeld, zegt Richards.


Dat had wel een hele coole combi opgeleverd denk ik.... :)

bert k
5 september 2003, 15:59
Nee hoor, want dan was Clapton nooit van de dope afgekomen en dan was tie nu dus dood. (Wat dus qua gitaarspel niet eens veel uitmaakt.)

Antal
5 september 2003, 16:32
Nee hoor, want dan was Clapton nooit van de dope afgekomen en dan was tie nu dus dood. (Wat dus qua gitaarspel niet eens veel uitmaakt.)

Keith leeft toch ook nog steeds!!!

hoofd
5 september 2003, 17:28
Ja, maar das ook medisch gezien onmogelijk...en verder heeft Clapton veels te weinig ballen om bij de Stones te kunnen...en zijn gepiel is ronduit irritant.

Wilson
5 september 2003, 19:08
tegenwoordig wel ja, vroeger viel dat gepiel wel mee vind ik

bert k
5 september 2003, 19:20
Als Clapton tien minuten naast de open haard op zijn gitaar zit te pielen gaat het vuur uit... :o

delphiro
5 september 2003, 19:33
rolling stones unplugged met getokkelde slaapliedjes.. ik moet er niet aan denken!

guitartub
5 september 2003, 21:20
Clapton bij de STONES???

Dat is GEEN goede combinatie, maar dat wisten die oude rockers 30 jaar geleden al.

Groeten,
Bert.

Super Slinky
5 september 2003, 22:12
Volgens mij hebben na het vertrek van Mick Taylor (die een uitstekend gitarist was) de Stones verschillende mensen iets laten proberen , o.a. Harvey Mandel en Rory Gallagher. Er is ook iets van te horen op het album Black & Blue. Maar Mick had al eens aan Ron Wood gevraagd of hij erbij wilde en die had toen al ja gezegd. Hij moest alleen eerst nog bij de Faces weg kunnen. Eric Clapton is gelukkig nooit in beeld geweest. Die had er helemaal niet bijgepast of de Stones hadden weer blues moeten gaan spelen. Maar dat deden ze niet. Ze gingen juist funk en reggae enz. erbij halen. Later ook zogenaamde disco en zelfs punk.
Maar goed ook de Stones hebben een unplugged CD gedaan, dus daar had Clapton weer wel bijgepast.

Polytheme Pam
6 september 2003, 09:46
Ook Jeff Beck stond hoog op de nominatie maar was nogal gepikeerd omdat hij net als alle anderen gewoon auditie moest doen. Jeff had er qua uiterlijk perfect ingepast, qua gitaarspel heb ik mijn twijfels :roll:

Kitaarhiero
6 september 2003, 11:48
Clapton past totaal niet bij de stones. Slappe pingelaar.

Neals
6 september 2003, 12:57
Ron Woods vond ik ook een goede keuze, clapton had fysiek denk ik ook niet bijgehouden...

Als clapton de stones had gejoind, had hij nu dood geweest en werden we massaal opgezadeld met slappe slaapliedjes OVER clapton.... En dan meer dan clapton zelf had kunnen maken.

Mitch
6 september 2003, 18:11
Clapton afzeiken is the latest fashion ????

Oke, de in het verleden behaalde resultaten gaven geen garantie voor toekomst, maar een klein beetje respect is op zijn plaats.

En dat -ie in '74 zelfs bij the Stones wilde geeft wel aan wat alcohol met een menselijk brein doet . .. . .

Lucky
6 september 2003, 22:54
Clapton afzeiken is the latest fashion ????

Oke, de in het verleden behaalde resultaten gaven geen garantie voor toekomst, maar een klein beetje respect is op zijn plaats.



wilde ik net zeggen. kom op zeg!

taylor bleek al een te groot ego naast keef...laat staan iemand als Clapton of Beck

Kitaarhiero
7 september 2003, 16:26
Ron Wood is gewoon het verloren broertje van Keef. die 2 horen samen gitaar te spelen in de band :D

fenderfreak
10 september 2003, 12:36
Iemand die een gastrol heeft vervuld bij The Beatles heeft uiteraard niets bij de Stones te zoeken! :D

Aat
10 september 2003, 22:44
Wees eens eerlijk zo bar slecht is Clapton toch niet ?? Smaken verschillen nou eenmaal, maar dat neemt niet weg dat we toch een beetje respect moeten hebben voor iedereen die ook gitaar speelt, We weten toch zelf hoe moeilijk het soms kan zijn ???
En by the way, of Clapton, omdat ie een gastrol had bij de Beatles, dan niets te zoeken had bij de Stones ?? De Beatles hebben toch ook liedjes voor ze geschreven en voor zover ik weet zaten de heren regelmatig bij elkaar in de studio ! Ik dacht eigenlijk dat die tweestrijd gestorven was toen de Beatles er mee nokten !
Even voor alle duidelijkheid is hoor ze beide graag

fenderfreak
11 september 2003, 09:13
Beste AaT,

:D betekent :D!!!

Lucky
11 september 2003, 10:32
omdat ie een gastrol had bij de Beatles, dan niets te zoeken had bij de Stones ?? De Beatles hebben toch ook liedjes voor ze geschreven en voor zover ik weet zaten de heren regelmatig bij elkaar in de studio ! Ik dacht eigenlijk dat die tweestrijd gestorven was toen de Beatles er mee nokten !
Even voor alle duidelijkheid is hoor ze beide graag

was een pure mediahype.

Polytheme Pam
11 september 2003, 11:48
idd krantengelul...Lennon & McCartney schreven "I Wanna be your man" voor de Stones, Brian Jones en George Harrison waren de dikste vrienden (samen oefenden ze op de sitar), ze gingen naar dezelfde clubs, Mick Jagger zingt mee op "All You Need is Love" en ging mee naar de Maharishi, John en Paul zijn te horen in het achtergrondkoor van "We Love you", Brian Jones speel sax op het beatle-nummer "You know my name", McCartney is te zien op de "Stones in the park" video (een paar dagen na de dood van Brian Jones) en John Lennon in "Rock 'n Roll Circus" met o.a. een vertolking van "Yer Blues" met Keith op bas (!), Clapton, Lennon en de tenenkrommende "vocalen" van Yoko Ono, echt een MUST SEE!

fenderfreak
11 september 2003, 12:09
Toch leefden er weldegelijk gevoelens van wedijver en jaloezie bij de Stones en met name bij Mick Jagger.
Over het algemeen brachten de Beatles en de Stones hun paten en singles nooit tegelijkertijd uit om zo een optimale verkoop te garanderen. Maar in 1966 hadden de Stoens inmiddels zoveel zelfvertrouwen dat ze tegen het advies van Allen Klein in hun plaat Aftermath en singel Paint it Black ongeveer tegelijk uitbrachten met die van de Beatles (Revolver en Paperback Writer). Gevolg: een afgang voor de Stones. Toen de Beatles psychedelisch werden met 'Pepper', brachten de Stones ook een dergelijke plaat uit, gevolg: nog een afgang.
Toen de Stones (terecht) dachten met Honkey Tonk Women een superplaat te hebben, lieten ze die bij de opening van hun eigen discotheek in Londen aan het publiek horen. De aanwezige Beatles (McCartney) lieten daarop een proefpersing van hun laatste single horen (Hey Jude).
Gevolg: nog een (publieke) afgang voor de Stones en een sikkeneurige Jagger.

PS. John Lennon ergerde zich op een bepaald moment zo aan de niet aflatende opschepperij van Jagger en dan met name over diens vriendin Marianne Faithfull, dat hij daarover het nummer 'And your Bird can sing' schreef.

Verder ben ik het met iedereen eens dat die wedijver-hype in de praktijk alleen onder de fans leefde.
Ook ik ben van beide fan.

hadv
12 september 2003, 22:21
ik heb onlangs een filmpje uit 1968 opgevist
introductie Mick Jagger
gelegenheidsband:
John Lennon (gitaar en zang)
Eric Clapton (gitaar)
Keith Richards (BAS :-D )
Mitch Mitchell (drums)

een gelegenheidsbandje is ook goed

imlikeajungle
21 januari 2004, 01:05
Ik ben blij dat tenminste niet iedereen Clapton de grond inboort zonder enige normale reden. Ik heb hem nu al ettelijke keren live gezien (zelfs op The Concert For George) en volgens mij is ie één van de grootsten.
En zelfs al hou je niet van z'n muziek moet je hem niet zo afzeiken. Het is niet omdat ik niet hou van de muziek van McLaughlin of Reinhardt dat ik ga lopen lullen dat ie geen gitaar kan spelen! Damn, I hope this hype ends soon...

Harry
21 januari 2004, 14:49
ik heb ook gehoord dat begin jaren '80 een reserve-gitarist stand-by stond voor het (toen niet ondenkbeeldige) geval dat Ron Wood aan de drank zou bezwijken. En dat was niemand minder dan mijn grote vriend George Thorogood!!

hoofd
21 januari 2004, 16:33
Oeh, dat zou ik wel willen horen George Thorogood met de Stones...hebben ze ooit iets opgenomen samen?

Harry
21 januari 2004, 16:44
weet ik eigenlijk niet, zou ik ook wel eens willen horen. In die tijd speelde hij wel in hun voorprogramma. Als het door was gegaan was het een ruig bandje geworden!!

Pete Townshend
21 januari 2004, 20:15
Ron Wood denkt tegenwoordig dat als hij rondhuppelt en wat grimassen trekt, dat hij dan een gitaarsolo speelt... :roll:

Maurice_732
8 april 2007, 18:15
De rolling stones hadden eric clapton al eerder gevraagd voor de stones toen brian jones ermee kapte maar eric clapton was met een andere band bezig dus die wou toen niet. :hippie:
Heb net een boek over de rolling stones gelezen stond het in :)
Rolling stones door tony sanchez goed boek trouwen

arjanb01
8 april 2007, 19:04
Clapton in de Stones was geen goeie combi geworden inderdaad. Hij mist toch de rouwe rock n' roll manier van spelen die Keef en Woodie wel hebben.
En dat veel mensen Clapton afzeiken, tsja... Ik ben zelf ook geen fan van hem, en velen vinden het de beste blanke bluesgitarist okeej, is een mening.
Wat wel waar is is dat het gitaarspel geevolueerd is t.o.v. 30-40 jaar geleden en dat Clapton misschien de beste WAS. Maar nu zijn er technisch betere gitaristen en gitaristen die qua notenkeuze gewaagder en boeiender zijn naar mijn mening.

axis303
8 april 2007, 20:30
Zoals ze op het forum van RYM al zeiden: "one subtle stroke from EC on the chords silences all the douchebag shredders".

Dat het je stijl je niet is, prima. Maar de techniek die EC beheerst is fenomenaal, het is idd niet gebaseerd op snelheid maar op gevoel. En als je een beetje kenner bent dan doe je bepaalde uitspraken niet zoals in het begin van dit topic. Schijnbaar zitten hier toch veel kantje boord kenners in dat geval.

Hier trouwens een filmpje waarin Ronnie Wood EC aankondigt, precies zoals het hoort. Check ook meteen wat Ronnie allemaal bazelt btw, zouden de stones hem echt missen in geval van:

http://www.youtube.com/watch?v=GrTTbB0f3k0

repelsteeltje
8 april 2007, 23:03
Maar goed dat Clapton niet bij de stones is gegaan want hij heeft een eigen unieke sound die ik niet had willen missen.
Vele vinden hem matig maar hij is gewoon een goeie muziekant die meer dan behoorlijk op de gitaar kan rammelen en ik kan me herineren dat hij meespeelde met litle red rooster samen met de stone en geloof me de spetters vlogen er van af zoals alleen Clapton dat kan en op dat moment was hij weer groots.
Het gevoel wint het wat mij betreft vaker van techniek als het om muziek gaat en clapton kan dat goed uiten.

Bruce
9 april 2007, 13:05
Het gevoel wint het wat mij betreft vaker van techniek als het om muziek gaat en clapton kan dat goed uiten.
Helemaal mee eens!

Mitch
11 april 2007, 14:22
Geweldig hoe een topic uit 2003 achtereenvolgens in 2004 én 2007 wordt gebumpt :D

Kris Haex
11 april 2007, 22:11
Ik luister meer hard rock, heavy metal, speed metal. Jazz vind ik ook wel goed, blues ook. Eric Clapton vind ik eigenlijk zeer zuiver spelen, speelt geen één fout. Hij is technisch erg goed. Er zijn er die technisch beter zijn, maar hij heeft zeker een heel goede techniek. Hij mag zeker niet onderschat worden. Elke stijl is anders en heeft z'n moeilijke punten. Country kan bijv. ook moeilijk zijn.

Kaboemba
12 april 2007, 19:52
Clapton ? hmm laat ik die nu net in het andere topic genoemd hebben :)


Sorry maar die wordt echt eerder overschat dan onderschat.

repelsteeltje
12 april 2007, 23:40
Clapton ? hmm laat ik die nu net in het andere topic genoemd hebben :)


Sorry maar die wordt echt eerder overschat dan onderschat.

Yep, maar desondanks vindt ik het een goede gitarist met een goed gevoel voor muziek en heb eigenlijk wel respect voor hetgeen hij doet.
Werelds beste gitarist is tie niet maar qua muziek weet hij vaak de juiste snaar wel te raken.

Oude Drummer
13 april 2007, 00:07
Na de Cream heb ik niet veel spannends van heer Klapton gehoord. En ook daar denk ik dat denk dat de inbreng van Jack Bruce en Ginger Baker aanzienlijk was. Hij figureert altijd als gitaarheld/invaller bij de acts en nummers van anderen.

Kaboemba
14 april 2007, 20:31
Na de Cream heb ik niet veel spannends van heer Klapton gehoord. En ook daar denk ik dat denk dat de inbreng van Jack Bruce en Ginger Baker aanzienlijk was. Hij figureert altijd als gitaarheld/invaller bij de acts en nummers van anderen.

Precies mijn idee. Dat wil niet zeggen dat hij toen niet aanwezig was, helaas heeft dat er wel toegeleid dat hij nu nog steeds aanwezig is.

repelsteeltje
7 mei 2007, 09:50
toch nog even posten Clapton bij de stones had er dus ongeveer zo uitgezien.http://www.youtube.com/watch?v=9hYlWNfhhBw&mode=related&search=

kassie
7 mei 2007, 13:17
iedereen maar afgeven op EC, alsof die keith richards zo'n fabelachtige gitarist is :sneaky:, maar hij is wel zo gek als een cent, beetje uit palmbomen springen enzo. moet ook wel denk ik om je te onderwerpen aan het gezag van zo'n arrogante mick jagger, daar was eric zowiezo te zacht voor geweest.

BeeJee
10 mei 2007, 23:49
EC is gewoon een zeer goede gitarist. Ik raad iedereen 'Derek and the Domino's Live at the Fillmore' aan. Zeer vette live dubbelaar.