PDA

View Full Version : cab is 2x30 watt en top 100!shit!zie nogmaals onderaan aub



zZoRgO
5 september 2003, 14:37
hey,

ben aan het twijfelen tussen deze twee cabs...

Marshall : Celestion speakers 31,0 cm x 75,0 cm x 60,0 cm
Peavey : Jensen speakers 36,5 cm x 76,5 cm x 65,5 cm

De Peavey is dus blijkbaar nog iets groter...

zijn die jensen speakers een beetje goed? weet dat ze ook in Behringer Cabs zitten...

Thijssie
5 september 2003, 15:37
zijn die jensen speakers een beetje goed?

Welke jensens?

zZoRgO
5 september 2003, 15:43
"2 x 12" Jensen drivers "

Dit is alles wat ik kan vinden...


kan btw ook nog aan een marshall 1936 uit begin jaren 80 geraken met
Rola-Celestion G12H... gemod om te kunnen kiezen tussen mono en stereo...

Rola Celestion nog nooit van gehoord...?? Is DAT wat? :???:

Josdevos
5 september 2003, 15:46
Ik dacht dat net de Pre-Rola's erg goed waren...
Volgens mij zaten die rola's ook in m'n JCM800 combo's. Klonk wel lekker...

zZoRgO
5 september 2003, 23:24
ok zit nu in groot dilemma:

kerel in duitsland 250€ begin jaren 80 marshall 1936 250€ + 20 € verzendingskosten
kerel uit nedeland Peavey: 250€ all in


Peavey heeft jensens wieletjes, is iets groter
Marshall heft celestions

zZoRgO
6 september 2003, 11:33
OK

de gast uit Duitsland wil zelf de verzendingskosten betalen
dus 250 voor een marshall 1936 cab uit begin de jaren 80
met twee Rola Celestion speakers!!!

doen? of niet?

Dit is 'em

http://users.pandora.be/zzorgo/Foto's/1936/IMG_0559box_fron%5b1%5d.jpg

twee minpuntjes, er zit zo een combo handvat aan de bovenkant, waardoor m'n top niet stevig zou staan, en er zijn geen wieletjes....

help mij!! wat moet ik doen? de peavey (jensens, wieletjes)
of de marshall (jaren 80, perfecte staat, maar geen wieletjes en handvat....)

Marshallover
6 september 2003, 12:16
Wieletjes op de 1936 zijn totaal NIET nodig; ik heb er ook 1 en ik pak 'm op bij de handvaten aan de zijkant van het cabinet (in jouw geval dus het handvat bovenaan)

Wieletjes heb je normaal gesproken ook pas bij de 1960 a/b cabinets (die zijn ook bijna niet te tillen)

De 1936 van Marshall bevalt echt heel erg goed; kan een boel aan, goed gebouwd (lekker stevig) en is makkelijk in het gebruik (omdat hij niet zo lomp is)

Ik heb geen celestions, kzou dus niet weten of het beter klinkt dan die van mij, maar ik zou voor de Marshall gaan !

GRoeten,

zZoRgO
6 september 2003, 13:03
't zijn wel rola celestions... weet niet of dat een verschil geeft??

iemand? lordriff misschien?

Josdevos
6 september 2003, 13:04
Ik zou die Marshall nemen, behoud toch min of meer z'n waarde dan een Peavey, als ie in goede staat is en Peavey staat ook niet echt bekent voor z'n goede cabs...

zZoRgO
6 september 2003, 13:05
ok dan de marshall it is!!

thx

Josdevos
6 september 2003, 13:08
Kijk wel even of hij nog in redelijke staat is hé...

zZoRgO
6 september 2003, 13:43
check maar es op http://users.pandora.be/zzorgo/Foto's/1936

volgens mij ziet dat er goed uit...

Josdevos
6 september 2003, 13:45
Valt heel goed mee...

Matje
6 september 2003, 14:41
twee minpuntjes, er zit zo een combo handvat aan de bovenkant, waardoor m'n top niet stevig zou staan, en er zijn geen wieletjes....


als het goed is zitten er toch pootjes onder je top.

zZoRgO
6 september 2003, 14:43
jep, maar, toen ik m'n top es uitprobeerde op m'n kamer, op de speaker van m'n valvestate (die ook zo'n handvat heeft) en ik m'n top dus op die VS zette, toen stond hij ook niet stevig, maar soit, daarvoor laat ik het niet, desnoods maak ik een plankje met een uitsparing die ik op de speaker leg, en daarop m'n top zet...

BLOK182
6 september 2003, 18:00
Ja of je schroeft langere rubberpootjes onder je top ofzo, of je sloopt het handvat eraf ;-)

josh.vandenberg
7 september 2003, 17:30
tegenwoordig is de 1936 volgens mij dieper,maar weet het niet helemaal zeker

zZoRgO
7 september 2003, 18:49
misschien wel, maar zal volgens mij niet zo heel veel schelen

hij is btw besteld... :D

Dude
8 september 2003, 00:04
hoe klinkt die dude ? ziet er erg netjes uit hoor... is dat de standaard 1936 maat ? ik dacht dat de nieuwere 1936 s wat dieper waren, deze is net zo diep als de standaard marshall top toch ??

zZoRgO
8 september 2003, 21:18
heb em nog niet, wordt normaal gezien morgen verzonden! :-D

qua diepte komt hij volgens mij wel overeen met een standaard top...

maar vanaf ik hem in m'n handen heb, komen er misschien nog wat foto's die ik zelf zal trekken met m'n powerball erop...
en uiteraard zal ik hem dan beoordelen 8-)

zZoRgO
9 september 2003, 19:00
OK die gast heeft 'm vandaag verzonden...

en NU merk ik dat het 2 30watt speakers zijn...
uiteraard nogal klote omdat ik een 100 watt head heb...
I know vrij dom van mezelf... :oops:

er zijn nu verschillende mogelijkheden:

-ofwel speel ik er gewoon op, met de kans dat ik de speakers doorblaas (bad solution!).
-ofwel steek ik er andere speakers in (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb (€€€))
- ofwel maak ik van m'n Powerball 50watt...(kan dit gewoon door buizen uit te trekken, moet ik verder nergens rekening mee houden???!!) wat ik eigenlijk al van plan was,...
- ofwel verkoop ik 'm door....
-iemand nog een andere oplossing??

iam
9 september 2003, 21:10
kan dat echt zoveel kwaad dan?
anders gewoon speakers verkopen en andere inzetten?

lijkt mij de beste/leukste maar mss ook duurste oplossing :-?

josh.vandenberg
9 september 2003, 21:34
dat kan best hoor 100 watt top met 60 watt aan speakers.zo'n 100 watt buizen top levert nooit echt 100 watt .Ik heb een 9005 ,die is doorgemeten .ja, 2 x 30 watt dus.is trouwens echt al heel veel

Thijssie
9 september 2003, 23:08
dat kan best hoor 100 watt top met 60 watt aan speakers.zo'n 100 watt buizen top levert nooit echt 100 watt .Ik heb een 9005 ,die is doorgemeten .ja, 2 x 30 watt dus.is trouwens echt al heel veel

Oppassen dat hoeft niet zo te zijn, er zijn ook 100w buizentops die 150w rms of zelfs nog meer gemeten zijn....

Aan de andere kant zou ik het risico van spelen ook nemen, je hoort immers wanneer die speaker op het randje zit....

zZoRgO
10 september 2003, 10:57
maar kan je daar dan mee op bandniveau scheuren?

zZoRgO
10 september 2003, 18:07
ok heb wat rondgevraagd, en uit zeer betrouwbare bron heb ik gehoord dat 30watt rms speakers een 60watt audio leveren...

die man zei iets van pieken van 60watt... dat het dus normaal geen kwaad kan....


iemand die dit kan ondersteunen???

Soulman
10 september 2003, 18:45
Een kleine onderpowering is niet zo'n probleem, hangt er ook van af hoe luid je gaat spelen. Toch geven buizen amp behoorlijke piekvermogens af. Een 100 watt kan bij flink volume wel tot 150 watt piek vermogen hebben.
Een 4x12 greenbacks is 100 watt en kan prima met een 100 watt amp, maar 60 watt bij een 100 watter :???: zeker als je luid speelt zou ik het niet durven wagen.

=Aan de andere kant zou ik het risico van spelen ook nemen, je hoort immers wanneer die speaker op het randje zit....

Dat denk ik niet, je krijgt speaker distortion en dat voegt juist iets toe aan het geluid, maar teveel :???:

zZoRgO
13 september 2003, 02:45
de cab is ondertussen gearriveerd!

één woord MEGA!!!

de speakers zijn Rola Celestion G12 30watt Greenbacks en ze klinken SUPERMEGADEMAXKEINEIGCOOL!!!!!!!!!!!!

heb een mailtje naar Celestion zelf gestuurd, en die melden dat het geen kwaad kan een 100watt top op m'n cab aan te sluiten, zolang ik hem niet volle kracht openzet... Duh!

gaat ideaal zijn voor repetities! ben supertevreden!!!

slaapwel :D

zZoRgO
23 september 2003, 01:52
ben intussen terug van 5 daagjes ardennen en heb de cab kunnen testen in de repetitieruimte!!

geen gekraak niemendal!! werkt perfect!!

josh.vandenberg
23 september 2003, 16:43
Ja,transistorversterkers zijn veel meer speakerslopers.Mijn tweeter van m'n ns 10 monitor is net verrot gegaan door zo'n tiransistor amp.Ik had nog een stereo buizen amp,gelijk aangesloten.

buizen geven geen dc af,en daar gaat een tiransistor amp door kapot ,volgens een reperateur die ik ken.