PDA

View Full Version : condensatoren voor Fender Tweeds



Toni
5 september 2003, 13:50
Hallo mede-versterker liefhebbers,
Heeft iemand enig idee hoe ik aan een paar originele Astron Blue Point condensatoren in de waarde's 0.022/400 en 0.1/400 en 200V kan komen? Ik struin al maanden tevergeefs de amerikaanse Ebay af en het handjevol dealers die ze verkopen hebben alleen andere waardes. Ik heb ook al diverse Nederlandse enthousiastelingen benaderd maar zonder resultaat tot nu toe. Ik weet dat dit niet mee zal vallen maar misschien heb ik hier geluk?

groeten,
Antoon

Dirtypool
5 september 2003, 14:02
Heb je van Weelden in Apeldoorn al geprobeerd?
En op het Fenderforum, www.fenderforum.com adverteert een bedrijf onder de naam Antique electronics, wellicht daar succes?
Hou ons op de hoogte.

Grtz Richard

SteavisSmokin
6 september 2003, 01:21
Pleun (peevee op het forum) heeft +/- 2 maanden geleden een bericht geplaatst met een link naar een site waar ze old stock condensatoren verkochten, het ging toen vooral over de hoge prijs die er voor 1 mallory blue molded moet worden betaald. Op die site verkopen ze ongetwijfeld ook oude astrons...probeer even de zoekmachine of misschien dat pleun dit nog leest en de site alsnog even kan posten.

jpb
6 september 2003, 09:48
Welkom op het forum Toni. Mooie verzameling!
Heb je al op http://www.webervst.com/vstbbs/bbs.html onder 'amps' geinformeerd? Ook op 'amp workshop' lopen kenners rond. Maar mischien is dit allemaal al bekend? succes

Al
6 september 2003, 16:22
Pleun (peevee op het forum) heeft +/- 2 maanden geleden een bericht geplaatst met een link

Dat was hier:

http://www.soundchamberrepairs.com/frames.htm

Regelmatig checken want er staan regelmatig nieuwe parts.

Al

PeeVee
6 september 2003, 22:36
Ik heb één .1 Astron 400V en één Mallory blue molded .1 200V, oh nee, nog eentje geloof ik (zat ik '68 Bandmaster reverb tussen de choc droppies), over die verzameling heb ik jaaaaaaren gedaan ;-)

Heb nog wel veel vintage CTS chocdrops ;-)

Zonder gein, ik heb nog wel mosterd Philips en ik geloof zelfs "paper in wax" en teercondensator (.01 400V) als ik ze in mijn onwetendheid als niet heb weggefleerd ;-)

Mr.Jay
6 september 2003, 23:21
[quote="PeeVee"]Ik heb één .1 Astron 400V en één Mallory blue molded .1 200V, oh nee, nog eentje geloof ik (zat ik '68 Bandmaster reverb tussen de choc droppies), over die verzameling heb ik jaaaaaaren gedaan ;-)


Ik ken iemand die heeft wel 300 ( ! ) blue moldeds, netjes ingepakt.
( in blackface versterkers :-D )

Jay

Toni
7 september 2003, 10:06
OK, dat valt nog niet tegen zeg.. Met Soundchambers heb ik inmiddels contact. Hij heeft er inderdaad 2 van 0.1! Nu heb ik er nog maar 1 (of 2)nodig van 0.1. Overige tips nog niet succesvol maar wie weet, ik blijf kijken. Peevee, ik heb een bedel e-mail aan je gestuurd via mijn werk email. Misschien dat er dus morgen een kleine verassing voor me ligt..
Dus: hartstikke bedankt guys!

groeten!

PeeVee
7 september 2003, 13:59
Peevee, ik heb een bedel e-mail aan je gestuurd via mijn werk email. Misschien dat er dus morgen een kleine verassing voor me ligt...

Hoi Toni, sorry kerel, maar ik vind het zelf veel te leuk om met dit soort cappies te experimenteren. Heb nu een .1 Astron 400V (bas) en een .047 Mallory molded (mid). Heb ook nog lichtblauwe molded caps van .022 dus ik moet qua Tweed Champie al wel een aardig eindje komen. Zoek zelf dus ook nog compleet setje maar niet "at all cost", het moet leuk blijven, qua originaliteit ben ik niet zo'n purist als Mr. "NOS" Jay maar zit ik meer in het kamp van Nico, sloop zonder enige schaamte buisvoeten en trafo's uit oude radio's (tip: versterkers van oude film projectors zijn vaak gewoon Tweed Champjes!!) en knutsel daar wat mee in elkaar, het resultaat is verrassed. Heb zelf nog maar één ampje in elkaar geknutseld (chassis was home-brew krijgertje), ook champig dingetje, resultaat was verrassend, aanzienlijk leuker / crunchier dan het "getweede Broncootje" (= Vibrochamp) dat ik ooit had. 8-)

Het gaat mij qua knutselprojecten voornamelijk om het spel, en niet altijd om de knikkers. Ik ben wel gek op knikkers hoor, maar in mijn knikkerzakje heb ik al een mooie originele '65 bf SR, een '69 "drip edge" sf SR en een opgevoerde '80 VR (Bassman OT en Weber C10Q speakers) en die doen het al jaren erg fijn dus mij hoor je niet klagen. :lol:

Mr. Jay's Bassman heb ik vrijdag gehoord (gelukkig had ie niet zo'n pin-twin bij zich) en klinkt errug lekker! (beetje zacht though) :razz: