PDA

View Full Version : ik wil humbucker vervangen op epi custom. Iemand advies?



Rupke_rocks
5 september 2003, 10:51
Hoi allemaal

ik wil het humbucker brug-element vervangen door wat er nu standaard in zit. ik speel voornamlijk rock met een uitschieter af en toe richting metal. ik zoek een goede vervanging. kan iemand mij vertellen wat een goed humbucker element zou zijn om in de brug te zetten

ik hoor graag van jullie

Groetjes

Rupke

Lacrymosa
5 september 2003, 11:12
Ik heb nog een Bill lawrence 500XL en een Jackson humbucker voor je

allebei super geschikt...........vooral de 500XL

CheerS!!

gerrekat
5 september 2003, 11:39
ja is afgezaagd maar ik raad iedereen die rock/metal speelt van harte een Bill Lawrence L 500 L of XL aan, ik vind dat persoonlijk de beste PU's waar ik ooit mee in aanraking ben geweest!
De L versie is meer geschik voor classic rock en de XL is meer metal met zeer hoge output!

maar ook de XL kan rock aan, maar clean klnikt ie minder dan de L versie, maar nog steeds heel acceptabel vergeleken bij echte high output monsters als de Invader en de X2N!

Rupke_rocks
5 september 2003, 11:47
Hoi

ik heb pas geleden een high output element uitgeprobeerd in die epi, de mighty mite megazone. maar dat is voor mij te veel van het goede. geen mooi clean geluid en het piept aan alle kanten.

ik heb nog een andere gitaar met joe barden HB. daar ben ik zeer tevreden over. ik zoek zoiets gelijkwaardig.

groetjes Rupke

Ibanez RuleZ
5 september 2003, 12:09
dan zou ik er NOOIT iets als een X2N of een L500XL instoppen ;) veel te veel output (als ik gerrekat mag geloven over die lawrence).

kijk dan eens naar de medium high output dingen van DiMarzio. of iets als een steve's special eveneens van DiMarzio

Harrald

gerrekat
5 september 2003, 12:28
Nou er zit nog wel een behoorlijk verschil tussen de L 500 XL en de X2N.

de L 500 XL heeft zeker niet zoveel output als de X2N en klinkt clean veel beter, zeker als je het Q-filter installeerd dan schijn je het beste van beide werelden te hebben, ik gebruikt echter geen Q0-filter daar ik niet zoveel geef om clean sounds!

De X2N zou ik iig zeker niet aanraden dan nee, maar de L 500 L lijkt me een goede optie!

Die Mighty Mite dingen HAHAHA, nee die zitten toch in de goedkopere Ibanez gitaren ik heb er wel eens van gehoord iig.......

DiMarzio Super Distortions lijkt mij ook een hele goede optie dat zijn de elementen die in de jaren 70 de rocksound gedefinieerd hebben, maar kunnen toch zeker ook wel voor metal gebruikt worden, zo'n beetje iedere rock grootheid heeft er wel op gespeeld!

cas121
5 september 2003, 13:29
ik zou er gewoon een gibson 498t ingooien, heb ik ook op mn epi lp std gedaan, kom je toch dichtbij wat je zoekt...

Nicci
5 september 2003, 15:03
Niet doen . . . . . . 8-)

Maar even serieus. Wat stoort je aan je huidige geluid? Door wat voor versterker speel je?

Rupke_rocks
5 september 2003, 15:05
Hoi

wat vinden jullie van de dimarzio ait classic, norton en tone zone.

ps die mighty mite die ik er in had zitten is 25 jaar out. toen was het 1 van de toppers naar dimrzio en seymour duncan, heb ik me laten vertellen

groetjes Rob

gerrekat
5 september 2003, 16:05
Hmmm, mijn vermoedens bevestigd, mighty mite is nogal goedkoop op zijn zachst gezegd, op ebay staan er nogal wat, complete strat setjes voor $ 30-40, ik denk dat iemand je verkeerd ingelicht heeft!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2555453891&category=22670

ze zijn inderdaad wel uit de jaren 70 zag ik

treblemaster
5 september 2003, 16:54
Het is volgens mij erg belangrijk wat voor versterker je hebt. De meeste moderne versterkers hebben zoveel gain/vervorming (hoe je het noemen wilt) dat je echt geen "high-output" elementen nodig hebt (iig niet meer voor de vervorming). Vroeger (jaren 70 enzo) hadden de meeste versterkers maar 1 volume knop (geen aparte gain) en werden high-output elementen ontwikkelt om de versterker toch (meer) aan het vervormen te krijgen (zoals de dimarzio superdistortion etc.).

Josdevos
5 september 2003, 17:13
Dat is inderdaad waar. Mijn Gibson SG 61 heeft Classic '57s (niet echt high output) maar m'n Engl heeft toch gain zat, en klinken lekker strak. Op m'n JPM zitten Dimarzio Steve Special en Air Norton die wel meer output hebben, en ik moet toegeven, die klinken wel net iets strakker, maar niet veel meer...

gerrekat
5 september 2003, 17:38
Nou bij mijn ENGLs en welke amp ook maakt het een wereld van verschil of ik en high output PU gebruik of een vintage georienteerde PU!

HO PU's hebben vel meer bite en aggressie, de pre amp gaat veel meer ovr zijn nek, en vooral voor palmmuted riffs maakt het hel veel uit!

Soulflyhigh
5 september 2003, 18:22
Nou bij mijn ENGLs en welke amp ook maakt het een wereld van verschil of ik en high output PU gebruik of een vintage georienteerde PU!

HO PU's hebben vel meer bite en aggressie, de pre amp gaat veel meer ovr zijn nek, en vooral voor palmmuted riffs maakt het hel veel uit!
Hail palm muted riffs & High Output Humbuckers!!! :-D

Even voor de de topicstarter misschien is de Seymour Duncan (nog niet veel gehoord hier :???: ) distortion wat voor je? Kan je metal mee spelen en toch ook wat ''gewonere'' rock al weet ik niet hoe hij clean klinkt moet ik zeggen.