PDA

View Full Version : Fender Twin (pro tubeserie) voor 800,00?



Hempo
5 september 2003, 10:17
Ik ga zeer waarschijnlijk een Fender Twin 2ehands kopen, die uit 1998 komt. Lijkt dit een goede deal? Hij is helemaal in orde qua geluid en technisch enzo. Alleen enkele beschadegingetjes hier en daar (niet dat dat erg is, maar toch)

Is 800 euro een goede prijs?

nicoverduin
5 september 2003, 10:23
Volgens mij is dat er een met een printplaat. Dit i.t.t. de vroegere point-2-point bedrading. Ik heb geen idee over het geluid, maar wel dat modificaties veel moeilijker/lastiger=duurder zijn.
Nico

Mr.Jay
5 september 2003, 10:26
Ik ga zeer waarschijnlijk een Fender Twin 2ehands kopen, die uit 1998 komt. Lijkt dit een goede deal? Hij is helemaal in orde qua geluid en technisch enzo. Alleen enkele beschadegingetjes hier en daar (niet dat dat erg is, maar toch)

Is 800 euro een goede prijs?

Vlg. mij was de PRO TUBE serie er in 1998 nog niet.

voor 800 vind je wellicht een échte ouwe Twin, met de voordelen die Nico al noemde.

Jay

Hempo
5 september 2003, 10:36
nee kijk, dit is hem:

http://www.fender.com/new_repository/fender_amplifiers/images/0215700000_xl.jpg


Kan ook zijn dat ie in 1999 gebouwd is..
Maar dat slaat ook op stront, want ik lees dat ie in 2001 is geintroduceerd... :S

De Teng
5 september 2003, 10:42
Een oude is veel stoerder man! Van dat vette tolex en die echte oude knoppen, voor dat geld moet het echt wel lukken.

Hempo
5 september 2003, 10:43
ik vraag niet wat ik beter kan kopen, ik vraag of de deal goed is.

Mithrandir
5 september 2003, 10:51
Ze geven je het advies om een originele twin te zoeken Hempo, omdat je die makkelijk voor het zelfde geld kan krijgen, luister daar dan naar......

Als je enkel wilt horen of de deal goed is had je dat ook wel aan je accountant kunnen vragen.

Hempo
5 september 2003, 10:53
je hebt gelijk.
maar ik heb m getest en ik von m beter klinken dan bijna alle versterkers die ik geprobeerd heb rond de 1000 euro (incl. twin reverb uit de jaren 60, maar dat is waarschijnlijk zo'n gaar onderhouden verrotte versterker geweest)

Mr.Jay
5 september 2003, 12:43
je hebt gelijk.
maar ik heb m getest en ik von m beter klinken dan bijna alle versterkers die ik geprobeerd heb rond de 1000 euro (incl. twin reverb uit de jaren 60, maar dat is waarschijnlijk zo'n gaar onderhouden verrotte versterker geweest)

Waar is dan het probleem. Als je em goed vind, en je kijkt wat ie nieuw kost, moet ie jou toch gewoon die 800 warad zijn ?!

Pro TUbe is inderdaad 2001, is afwijkend enigzins van de Twin dáárvoor, beide multiknl.'s printplaat amps, met uiteraard veel meer mogelijkheden dan een vintage Twin.

Jay

Bouke
5 september 2003, 16:00
Hey Hempo!,

Ik heb zo'n bak uit '98 de '97 Evil Twin Amp (die op de foto is niet uit '98 maar een opvolger van... die jij bedoelt heeft twee inputs een geen schakelaartje op de voorkant) en de deal is goed volgens mij. Een oude Twin is ook goed (afhankelijk van wat je er mee wilt doen) maar deze zeer zeker ook. In '98 was 'ie plm. f 2875,- (ik kocht 'm iets goedkoper). Als 'ie een beetje onderhoud heeft gehad moet 't kunnen. Je kunt 'm natuurlijk even laten servicen (Rutger Velders in Groningen) met evt. nieuwe buisjes en gaan met die banaan. Uiterlijk maakt mij geen reet uit. In mijn vorige auto (Citroen BX) is de tolex in éé'n keer 10 jaar verouderd! Fuckin' hoedenplank! Nu heb ik een busje.

Zeer veelzijdig apparaat. Het scheurkanaal is niet je van hèt (mag van zichzelf meer ballen hebben - met de TS-9 erbij gaat 'ie zeker wèl!) maar bruikbaar voor sommige liedekes. Clean is erg mooi. Echt clean, randje, extra gain (semi-extra kanaal), kan allemaal. En zeer erg veel hard ook als het moet.

Extern te biassen (met meetpunten en pot's), effects loop, pre-amp out, power-amp in (ook handig met PODXt's etc), 100/25 watt switch, ohm-switch, externe speaker aansluitingen, etc.

Als 'ie goed klinkt en je gooit er zelf een servicebeurtje tegenaan (hoeft niet duur te zijn) en je zoekt een veelzijdige amp, moet je het niet laten!

Zoals gezegd is vintage ook mooi, maar hier kun je vrij allround mee spelen als je wilt. Ja, ook vette blues.

Bouke

O ja, hij is lomp zwaar :D

Bates15
6 september 2003, 10:49
Ja, eerst laten nakijken. Ik heb er ook een. Twee keer spelen en de trafo eruit. Ik wacht nog steed op de reparatie. Zo een trafo heeft een lange levertijd zeggen ze. 700,-- voor betaald. En die was echt in nieuwstaat. Geen krasje, butsje. Originele handleidingen en kaartjes van Fender en zelfs de winkel. Gaat wel HEEL ERG HARD>...............

nicoverduin
6 september 2003, 10:59
Ik heb inmiddels ervaren dat alleen al het versturen soms 5 weken kan duren. En daar komt dan nog de "bouwtijd" van de trafo bij.
Nico

Hempo
6 september 2003, 18:12
he bedankt mensen.
Ik heb m uiteindelijk gekocht voor 775,00 en ik ben er zeer tevreden mee!
Tis toch echt een Pro Tube op de een of andere manier :P

Bates15
6 september 2003, 20:17
Ik heb inmiddels ervaren dat alleen al het versturen soms 5 weken kan duren. En daar komt dan nog de "bouwtijd" van de trafo bij.
Nico
Dat inbouwen is niet het probleem.Als ik vliegtuigen mag doen kan ik ook wel een trafotje in een amp bouwen. Het wachten is inderdaad erg vervelend....

Mooie prijs man. Van harte. Nu nog een loadbox scoren, of ben je van plan echt zo hard te gaan spelen..... :-D

nicoverduin
6 september 2003, 20:30
Ik bedoelde de bouwtijd van de trafo. Niet het inbouwen. Dat is zo gebeurt. Ik begrijp uit de amerikaanse forums dat veel leveranciers een trafo pas maken na afroep. Daar wil nog wel eens een wachttijd in zitten van 1 of 2 maanden. Bij elkaar kan het dus zo 3 maanden worden in doorlooptijd.
Nico