PDA

View Full Version : is er hier eigenlijk iemand met een MODE FOUR ???



skabouter
5 september 2003, 00:25
just for the statistics

gerrekat
5 september 2003, 10:50
Ik heb er wel op gespeeld, vond het een lekkere amp, zeker de scheur was echt super voor een half Solid State amp, IMO missschien wel de beste hybride op de markt nu.

Zou mijn ENGLs er niet voor inruilen maar kan de amp van harte aanbevelen erg veelzijdig, zal wel afgezeken worden vanwege de SS eindtrap, maar behalve de prijs is er niet veel mis mee.

Alhoewel je kan ze geloof ik al voor 1000-1100 scoren, dat gaat nog wel.

galguitarist
5 september 2003, 11:30
Heb hem samen met de lead gitarist van mijn band geprobeerd (hij is nog opzoek naar een mooie versterker) en dit was echt de slechtste versterker die we geprobeert hebben!!!

En dan zeuren mensen soms over de TSL (ja ik moet er over blijven beginnen)...

De clean was nog wel acceptabel maar toen begon de ellende...

Op dit moment gaat het trouwens tussen de XXX (snapt iemand hoe die footswitch werkt?) en de Powertone II...

FNaRK
5 september 2003, 13:55
vond het een lekkere amp, zeker de scheur was echt super voor een half Solid State amp, IMO missschien wel de beste hybride op de markt nu.

en


en dit was echt de slechtste versterker die we geprobeert hebben!!!

Aan wie / wat ligt het nou dat je twee zulk tegengestelde meningen hebt :???:
Ik weet dat het all about personal taste gaat, maar mensen die deze versterker uitproberen zullen toch wel een ongeveer gelijke muziekstijl spelen en dus ook een redelijk bepaald geluid zoeken...
Waar ligt dan het verschil tussen "super" en "slechtste" ???

gerrekat
5 september 2003, 14:01
ja ik heb oa een XXX, de footswitch is toch heel simpel, gewoon een 3-button switch, is heel simpel!

XXX is een killer amp, beter dan de 5150 IMO, maar die marshall was ook niet zoveel mis mee, maar je moet hem wel goed ihstellen natuurlijk!

galguitarist
5 september 2003, 19:50
maar hoe gaat het wiselen van kanalen? per knop een kanaal? of tewel wat doet elk knopje?

alvast bedankt!

gerrekat
5 september 2003, 20:03
Nee, er zit een knop op die switcht tussen crunch en ultra en schakelt terug naar clean en met 1 kun je de effectsloop inschakelen...

Sj03rd
6 september 2003, 02:27
Ik hecht meer waarde aan de mening van gerrekat dan van Galguitarist aangezien hij niet eens weet hoe je een versterker van kanaal wisselt :???:

Negative K3 fan
6 september 2003, 08:48
ik ga vandaag naar tags en daar hebben ze ook modefours, dus daar ga ik er een van proberen te beoordelen, speciaal voor mijn forumvrienden natuurlijk :)

gerrekat
6 september 2003, 09:19
HAHA, nou verwacht geen Diezel of ENGL, maar hij komt redelijk dicht in de buurt (amp 1) van een hotrodded JCM 800 en (amp 2) een mesa recto achtig geluid...

je moet wel de bijbehorende cabs gebruiken die zijn overigens wel erg god, extra veel volume en goede speakers, veel low end, beetje getrimd op moderne rock/metal maar klinkt goed.

Tja je moet het wel in perspectief zien het is geen SAVAGE, POWERBALL of HERBERT of UBERSCHALL for that matter!

Maar ja als je een versterker uitprobeert moet je natuurlijk wel aan de knoppen draain om het geluid bij te stellen LOL...........

ik weet wel toen ik voor het eerst op een powerball speelde bij feedback ik de presence knoppen niet doorhad en vond hem zo donker klinken HAHAHAHAHA, dat was natuurlijk na 5 minuten snel verholpen!

Negative K3 fan
6 september 2003, 09:22
Kwa prijs zit hij ongeveer naast de fireball en die heb ik nog wel ongeveer in mn hoofd zitten, verder is hij bijna 2 keer zo duur als mn 5150 combo dus dat is wel een eerlijke vergelijking :evil:

V!N
6 september 2003, 11:49
Ik hecht meer waarde aan de mening van gerrekat dan van Galguitarist aangezien hij niet eens weet hoe je een versterker van kanaal wisselt :???:


Ja, iemand die dat niet snapt heeft vanzelfsprekend ook echt geen oren aan z'n kop en kan geen zinnig woord zeggen over hoe hij een versterker vind klinken ..

Puik denkwerk hoor .. :roll:



Mijn punt over de mode-4: heel bruikbaar als je muziek speelt die dit millennium in de top 40 heeft gestaan. Nu-metal gitaristjes zullen er acuut een winterpeen van krijgen. Echt een scheur voor deze tijd.


Lekker met een randje blues spelen ? vergeet het maar ..

Jazzen met een L5 ? zie boven ..

Focus ? Rainbow ? jammergenoeg niet, een beetje spelen met verschillende gitaren en de volumeknop hierop brengt je een eind, maar zoals ik al zei, dit is een versterker voor deze tijd ..

bruut scheuren ? jazeker, maar ik vind hem eerlijk gezegd niet lekker scheuren, ik mis wat 'volheid'. Zoiets van .. hij heeft ergens eens beste opdonder nodig om het geluid eruit te laten komen.
Zoals een mastervolume uit eind jaren '70 op slaapkamervolume ook een duw mist die hij op podiumvolume wel krijgt.
Nu kan iemand die er langer dan ik mee pielt misschien wel het 'duw'-knopje vinden, maar mij is het in een half uur tot drie kwartier niet gelukt.

Veelzijdig ? niet veelzijdig genoeg voor mijn gebruik om de bovenstaande redenen. Maar voor gitaristen die daarentegen niet terugkijken maar hedendaagse muziek spelen en niet zo zeer geven om wat de toekomst voor geluid mag brengen, lijkt me dit een ultiem wapen.

Knopjes ? genoeg ! 't Zal even wennen worden, maar ik ben zo'n freak die op in zijn stereo een veel-bands EQ heeft zitten en ik kan me voorstellen dat zoveel controle over het geluid welkom is in deze tijd. Maar aan de andere kant .. ik kan me met de volume/bass/trebble op het clean-kanaal van een van m'n versterkers ook prima redden .. roeien met de riemen die je hebt heet dat.
Overigens, veel knopjes betekent niet automatisch veelzijdigheid, laten we dat niet uit het oog verliezen.

350 Watt ? kom op zeg ..

Silent tuning ? briljant ! maar daar zouden ze eigenlijk in de footswitch een knopje voor moeten hebben ipv op het paneel (heen en weer lopen, gehannes) ..

Load protection ? dat mag op veel meer amps, puik plan !


Last thoughts: de MF is een vooruitstrevend plan van Marshall, maar hij is niet af. Dit zou eigenlijk een prototype moeten zijn, dit lijkt mij tenminste toe als een goed idee dat nog wat moet worden bijgeschaafd.

skabouter
6 september 2003, 18:15
die top valt nog wel mee, qua prijs. maar die cabs !! die zijn tegen de 1000 aan,toch ???

BLOK182
6 september 2003, 18:21
Das idd veel geld, voor dat geld moet je toch wel onderdehand recto-kwaliteit cabs verwachten. Maarre, ik weet niet hoe goed ze zijn, zou best kunnen dat ze evengoed als de mesa 4x12's zijn.

Negative K3 fan
6 september 2003, 18:46
Ik heb hem vandaag getest, een modefour head met een bijbehorden modefour cabn.

Ik vond het niks

beargumentatie:
Clean was acceptabel maar de reverb was spuuglelijk.
De mediumgain tonen (waar ik eigelijk niet veel om geef en niet al te veel op heb gelet) waren matigjes (vraag hier verder neit naar heb vooral de high gain getest)

High gain (kanaal 4) was kut, de combinaite head/cab was extreem bassig en het wisselen tussen de drie standen maakte wel wat verschil, maar niet veel. Het bleef een duidelijke moderne (negatieve zin van het woord) transistor achtige brij dat verzoop in de bas, pluspunt was wel dat er ondanks de volop aanweizge bas toch nog wel enige definitie was te vinden in de versterker. Verder misschien geschikt voor de down-tuners/zevensnarigen/nu-metallisten onder ons, maar zeker niet voor mij. Al denk ik dat hij voor sommige modernisten toch iets zal missen, de sound miste een bepaalde diepte en klonk een beetje oppervlakkig, wat natuurlijk erg jammer is voor zon dure set.

gerrekat
6 september 2003, 21:31
Hmmm..Kerry King van Slayer speelt momenteel op zo'n mode four, ik heb hem er een workshop op zien geven (online) en dat was toch bepaald niet verkeerd......

Ik vond de clean zelf behioorlijk goed enorm veel headroom, amp 1 heeft toch echt redelijk in between sounds, en amp 2 genoeg gain voor Death Metal.

Maar ja het bljift een transistorbak, absolluut maar als slecht wil ik het absoluut niet classificeren, noem me een andere SS bak die beter klinkt?

Wel lache trouwens er was een gast die had allerlei vclips gemaakt van SS cheapo's tot boutique high gainers, en een hoop mensen die erin stonken, en een SS niet ens van een boutique amp konden onderscheiden!

Negative K3 fan
6 september 2003, 22:45
clip0s zijna ltijd alchen, op hc had iemand ooit voor de grap een mini marshall stack in een schoenendoos vol met oude kranten oid opgenomen en dat klonkt verbazingwekkend goed.

skabouter
7 september 2003, 01:47
tja, die mode four................ik snap het niet helemaal. ik heb hem zelf nog niet gespeelt, maar de meiningen zijn nogal verdeeld

wat ik niet wist, maar wat me ZEER verbaast, is dat Kerry King over een MF speelt. leek me gewoon niets voor hem. hij moet gewoon jcm800 blijven spelen.
die Darren van SOAD speelt nu ook over MF, maar dat is er ook echt zo`n nu-metal gastje voor.

het lijkt me inderdaad ook echt zo`n nu-metal amp. wel veel headroom enzo, das wel cool. maar waar heb je dat voor nodig in nu-metal ?

wat ook ff gezegt moet worden: HIJ IS TERING LELIJK !!!! gadverdamme, dat stomme rooster. en die piskleur...............
dit is gewoon geen marshall !!!
zelfs AVT`s zien er beter uit

Negative K3 fan
7 september 2003, 18:12
en natuurlijk dat mooie melk de witte mot0r logo

sunday violence
7 september 2003, 22:57
niet alleen nu metal ik zag dat de gitarist van starsailor er ook op speelde

Guinness
8 september 2003, 11:06
Weet iemnd toevallig waar je 350 WATT??!????!? voor nodig hebt????

Als je de buren wilt laten verhuizen? Anders kan ik niets verzinnen.

Negative K3 fan
8 september 2003, 16:23
achja, die 350 watts vallen best mee

gaat niet zo hard.

(ivm een goede buizentop dan)

gerrekat
8 september 2003, 17:08
Ik heb een Randall Cyclone top gehad 300 W SS, je kan zeggen wat je wil mar hij blies qua volume echt elke buizentop van deze wereld weg!

bij SS heb je veel meer headrom nodig om het cleane kanaal sprankelend te houden, vandaar dat de SS eindtrappen van tegenwoordig gigantische vemogens hebben!

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2003, 00:12
Ik heb zelf 1 keer over een MF gespeeld, na de zo ontzettend grootse aankondiging op de marshall site, maar hoe ik het gedrocht ook afstelde, ik kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit. Na 2 minuten al een "nee" gevoel, wat bij mij heel zeldzaam is, en helemaal voor die idiote prijs. Kreeg mijn TSL halfstack NIEUW voor dezelfde prijs als de MF!

gerrekat
23 oktober 2003, 08:37
Bij mijn weten kun je een MF voor ronde 1000 EURO scoren, is een TSL halfstack zo goedkoop?

Ik dacht dat een TSL 100 top iets van 1350 EURO was en een MARSHALL AV 1960 ongeveer 750?

Dude
23 oktober 2003, 10:07
MF is 1000 euro zeg je, ik lees dat de cabs ook 1000 zijn in dit topic. = 2000 euro

TSL 1350 euro + AV cab voor 750 = 2100 euro

met een beetje sjoemelen kan je een TSL + cab dus vast wel voor 2000 krijgen

gerrekat
23 oktober 2003, 10:24
Tja, dat zou kunnen, maar van de MF kun je dus ook wat afsjoemelen!

En bovendein is de MF cab speciaal, oversized, endaarom zo duur, je moet wel appelen met appelen vergelijken!

Toni
23 oktober 2003, 11:23
Ik heb zelf een verzameling klassieke gitaarversterkers waarmee een groot deel van de geluiden van de afgelopen 40 jaar mee gemaakt zijn. Weet je, het zou mij toch niets verbazen als je MF (of een toekomstige verbeterde versie ervan) over 20 jaar in het rijtje klassiekers een bescheiden plekje krijgt. Hij is voor een bepaald soort muziek gemaakt die ik als ouwe lul best te pruimen vind. Het is echt iets anders dan bv Line6 dat zich toch vooral beroept op geluiden uit het verleden. Ik ga eens kijken of ik hem een keerje kan proberen ergens (met een Ibanez met 013 snaren die allemaal 2 tonen omlaag gestemd zijn ;)...

Vergeet niet dat het vaak zo is dat hoe je versterker klinkt bepaalt wat je gaat spelen. Als we alleen maar Fender Twin Reverbs gehad zouden hebben zou niemand het woord 'power chord' kennen en met alleen VOX AC30s zou er geen chicken-picking bestaan is mijn bescheiden mening. Je gitaarversterker is ook een muziekinstrument dat moet bespelen, hij doet veel meer dan alleen je geluid versterken.

gerrekat
23 oktober 2003, 11:52
Tja maar op SS wordt altijd allergisch gereageerd...ik vond de MF best een lekere scheur hebben....