PDA

View Full Version : Polemic_Frog.mp3



Bosch
4 september 2003, 23:03
Hey,

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/PLAATJESMAP/Polemic_Frog.mp3

"Polemic" omdat het nummer polemisch (tweestrijdig) is, nl. nieuw in contrast met oud enzovoort.

Alle reacties zijn welkom.

Howdie,

~Bosch~

slayurrr
4 september 2003, 23:36
-Leuk intro, weer is een keer wat anders!
-het stukje dat je speelt van 0.18 sec tot 0.37 vink leuk
-het stukje dat rond de 1.02 begint tot 1.21 vind ik weer wat minder, maar wel apart opzich.
-vanaf 1.22 begint weer een lekker stukkie
-stukje van 1.54 tot 2.10 ook erg leuk gedaan!
-stuk van 2.22 tot 3.00 vind ik weer wat minder.
-vanaf 3.00 begint meteen ook weer een gaaf stuk tot aan het einde.

de achtergrond "beat" staat mij wel aan, alle tussen stukkies enzo.
voorderest klinkt de sound weer lekker en is alles weer lekker gespeelt, hij staat nu al voor de 5de keer aan :razz:

*beetje rare comment misschien maar ik wist even niks anders te verzinnen :razz:

Gert-Jan
5 september 2003, 07:21
Hey Bosch,

mmmmm..... where to begin?

Ik vind de backing erg gaaf, lijkt me niet eenvoudig daar 3,5 minuut over vol te spelen. Ik vind het over het geheel genomen wat voorspelbaar. Komt wellicht ook door je herkenbare sound en stijl.

De afwisseling tussen 'oud' => melodieus, jazzy en 'nieuw' => chromatisch, experimenteel vind ik mooi en apart. Ik denk wel dat het een van de 'gedurfste' (is dat goed nederlands?) stukken tot nu toe is. Dat alleen al kan ik waarderen.

Petje af :cool:

Bosch
5 september 2003, 09:45
:P :P :P

Ha Slayurrr en Gert-Jan!

Bedankt voor jullie feedback. Kan ik heel erg waarderen 8-).

De grap was dat het eerst twee aparte ideeen waren. Allebei waren ze op zichzelf niet voldoende voor een nummer. Toen ik plotseling zag dat ze allebei 100 bpm waren, was het idee om te combineren al snel geboren. Het was wel wat werk om de overgang prettig te krijgen. Ik had het "bij de tijdse" stuk al twee weken liggen omdat ik wou dat Shakeel er bij zou spelen, maar die weigerd nog verder zijn V-Amp te gebruiken en dus te recorden :-? . Maar goed, die leegtes waren uiteindelijk best wel ok.

Het geluid bij die "chroma-jazz"-stukkies is een poging om met de Chameleon mijn ouwe Mesa Boogie Studio 22+ na te bootsen. Het andere geluid is gewoon een van mijn standaard shred-geluiden.

Slayurrr ik vind echt gaaf om te horen dat je 'm al vjif keer had geluisterd, want ik wou bij de post nog zetten dat het (mede door de leegtes en gave backing) een "luisterliedje" is, maar ja, dat is met dit soort muziek misschien niet helemaal geloofswaardig :D.

Anyway THANX!

Ik ga nu even die andere track met de De Teng afmixen, .... ff de lege stukken mr. Barret wegknippen :cry: .

Saluut,

Wouter

De Teng
5 september 2003, 11:34
Echt heel cool, die backing track. Klinkt heel funky.... waarom speel je dat niet? Ik vind dat je in principe altijd dezelfde stijl speelt. Technisch erg goed, daar valt niet over te twisten, maar....het zijn praktisch altijd snelle loopjes, zelfs ook in het stuk met die relaxte contrabas erachter. Dat vind ik er eerlijk gezegd gewoon echt niet bij passen. Meer gevoel in je spel zou een goed streven zijn, om dat op de opname te krijgen. Dat fix je ook niet in een dag hoor. ;) Misschien een tip om wat meer richting jazz georienteerde muziek te luisteren? Daar passen de partijen vaak erg goed in de functie van de ritme sectie. Niet dat je die hoek in moet, maar i.h.a. zou je spel er alleen maar beter op worden..

Excuus voor de onenthousiaste reply... :( ... waar ik overigens niet mee wil zeggen dat ik beter in zoiets ben.

...Maar zoals je weet wind ik er geen doekjes om. :D

De Teng
5 september 2003, 11:40
Ik denk wel dat het een van de 'gedurfste' (is dat goed nederlands?) stukken tot nu toe is.

Nee.... geen goed nederlands. Voltooid deelwoord van durven is gedurfd. Daardoor is het het meest gedurfde stukje. Gedurfdste zou het dan zijn... maar dat zeg je niet zo volgens mij.

Predator
5 september 2003, 15:48
WAT EEN DOPE SONG MAN!!! Die backing track is lekker SWAGGY en je tweestrijdige spel past er goed bij vind ik. Maar, vraagje.. Waarom gebruik je nooit eens een coole delay op je sound? Gewoon een zachte maar hoorbare, mooi bij die hoge uithalen en die snelle loopjes die je dan als het ware gewoon tof hoort doorklinken. Probeer het eens zou ik zeggen.

Je chaotische loopjes de laatste minuut van de song zijn erg leuk man, verbazend hoe al die noten toch nog in de song passen. Inderdaad het meest 'gedurfde' stuk ooit hier gepost denkt Preddy zo. :wink:

Negative K3 fan
5 september 2003, 15:59
veel te veel rare bas in die backing, laat mn s peakers een beetje clippen en de kamer resoneert als een gek.

Verder erg leuk, gave backing. Ligt het trouwens aan mij, of klinkt je gitaar op sommige stukken een beetje aan de doffe kant op bepaalde stukken. Helemaal andere settings... of heeft barret stiekem meegespeeld?

de gitaar van 1:22 - ... vind ik erg mooi.

Bosch
5 september 2003, 16:07
Hey Predator en Negative K3 fan,

Erg leuk dat jullie weer reageren! (Ondanks dat ik onderhand wel een beetje erg veel post :D ).

Ik probeer soms wel eens wat delay maar meestal klinkt het geluid dan minder helder en wordt het minder direct. Kwestie van smaak waarschijnlijk.

De bass is idd tot de max gelimit dus als je speakersysteem vrij heftig hebt ingesteld, kan het wel eens klippen ja :razz: .

(Het geluid bij die "chroma-jazz"-stukkies is een poging om met de Chameleon mijn ouwe Mesa Boogie Studio 22+ na te bootsen. Het andere geluid is gewoon een van mijn standaard shred-geluiden). Dat verklaard denk ik, de normale en meer doffe sounds).

Zo nu ff naar de andere topic kijken 8-) .

Howdie!

Wouter

Lize
28 september 2003, 18:03
Deze ook nog maar even geluisterd omdat je vroeg wat mensen geschikter vinden. Ik vind dit een heel bijzondere track, het integreren van die twee stukken is erg leuk gelukt, en het heeft een bak meer rust dan de track waar ik net al een lap commentaar op heb getypt ;)

Wel weer hetzelfde commentaar: Opbouw in je solo's. Ik bedacht nog een luistertipje: Luister eens wat ouwe bebop (Charlie Parker, John Coltrane, Chet Baker) Dat zijn ook alleen maar ellenlange solo's met heeeeel veel nootjes, maar vaak wel met een goede opbouw.

skabouter
1 oktober 2003, 11:15
bosch, wanneer hou je eens op met rulen ? :D