PDA

View Full Version : cubase



JV
4 september 2003, 23:45
ik zit eraan te denken om cubase vst 4.0 te kopen, maar eerst wilde ik wel zeker weten dat dit het pakket voor mij is.

daarom een vraag voor mensen die vaker met dit programma gewerkt hebben.

kan ik bijvoorbeeld met mijn podxt gewoon via de usb opnemen in cubase en dan alles doen met die opname wat ik met bijvoorbeel cool edit ook kan?

en is dit programma ook geschikt voor meerdere sporen? zodat ik ook eens een volledig nummer op kan nemen ipv alleen een gitaarpartij? een drumloop eronder zetten en dan 2x achter elkaar gitaar opnemen en mixen?

_Gràve_£ord
5 september 2003, 03:26
voor zover ik er mee geprutst heb wel ja, anders gewoon es downloaden en uittesten, het gaat tenslotte om een aanzienlijke investering

G.

x.studio
5 september 2003, 06:09
Als je Cool-edit al kent is het misschien wel net zo gemakkelijk om over te stappen op de pro-versie, dan heb je ook meerdere sporen ter beschikking en het scheelt je een hele leercurve. Of het moet zijn dat je veel met midi wil gaan doen, dan zit je bij Cool Edit fout.

Dirk_Hendrik
5 september 2003, 13:07
kan ik bijvoorbeeld met mijn podxt gewoon via de usb opnemen in cubase en dan alles doen met die opname wat ik met bijvoorbeel cool edit ook kan?

en is dit programma ook geschikt voor meerdere sporen? zodat ik ook eens een volledig nummer op kan nemen ipv alleen een gitaarpartij? een drumloop eronder zetten en dan 2x achter elkaar gitaar opnemen en mixen?

Cooledit: WaveEdittor
Cubase: Sequencer.

Uiteraard is deze scheidslijk aanhet vervagen maar in het algemeen is Cubase dus minder gericht op wave-editting en meer op meerdere sporen terwijl het bij CoolEdit juist omgedraaid is.

Je zit te dubben om VST aan te schaffen. Waarom? Uit je post maak ik op dat je je totaal niet verdiept hebt in de kennen en kunnen van het programma voordat je begon te overwegen het aan te schaffen. Er is meer van dit soort software (Logic bijvoorbeeld). Ga eerst eens wat meer voorstudie doen voor je aan aanschaffen gaat denken.

Succes

Mithrandir
5 september 2003, 13:45
Download idd eens een eval. versie van Cubase SX JV, die zijn er voor bedoeld om het programma te leren kennen en tot eventuele aanschaf over te gaan. Zoals Dirk Hendrik al zei moet je je eerst verdiepen in de materie voordat je het koopt, het is behoorlijk prijzig.

De laatste versie van Cubase is SX en word ook steeds meer een wave-editor, maar is nog steeds met name geschikt voor sequencing en midi. Maar hij kan perfect overweg met audio hoor.

surf naar www.steinberg.de en daar vind je alles.
Kijk ook eens naar protools (www.protools.com), dit is natuurlijk een van
de bekendste productie pakketten en ook voor windows beschikbaar. Ze hebben ook een LE die gratis is en dus perfect om uit te proberen, ik weet alleen niet of die er voor Windows is.

bert k
5 september 2003, 13:46
Nou ja, posten op een forum is natuurlijk al voorstudie :)
Logic is geen echte optie meer omdat alleen Mac nog ondersteund wordt.
CoolEdit Pro is een volwaardige multitracker en editor. Zolang je alleen met audio bezig bent kan je er bijna alles mee.
Cubase is daarnaast ook MIDI-sequencer, dus handig als je ook midi partijen laat meelopen. Wel ingewikkelder en ook duurder dan Cooledit.

Mithr, protools is idd een supermooi pakket, maar het loopt dus niet onder XP :evil: heel raar...

Ic3gl0vE
5 september 2003, 21:38
Cubase vst 4 ken ik niet... Ik heb nog wel versie 5 en dat is een héle goede en makkelijke sequencer en óók een goede wave-editor. Alleen is cooleditpro wel makkelijker als je alleen met audio werkt. En anders Cubase Sl of Sx... dat is toch wel het beste van het beste (Voor mij)

bert k
5 september 2003, 22:05
Cubase VST 4 is OUD! Die moet je niet kopen, die krijg je kado!

Ic3gl0vE
5 september 2003, 22:27
volgens mij wordt VST5 over het algemeen voor 175 verkocht op marktplaats.nl... SX (1.06) zag ik laatst voor 325 euro. Maar die prijzen zullen wel omlaag gaan aangezien SX2.0 vandaag uitgekomen is! dat programma moet de hemel teboven rijzen!

Mithrandir
5 september 2003, 22:53
is SX 2 uit?? Vet cool, ff checken of ik die kan krijgen.

JV
6 september 2003, 00:35
alleen het nadeel van cool edit: het is overgenomen door adobe en nu betaal je 300 dollar voor het pakket, terwijl cubase maar 100 dollar is. alleen kon ik daar geen demo versie van downloaden op de site (voor zover ik zag).

ik zal cubase sx eens opzoeken

Ic3gl0vE
6 september 2003, 18:55
cubase 100 dollar? Cubase SX 1.06 is toch echt 800 euro hoor

JV
6 september 2003, 19:02
ja ik had het over vst.

ik ben nu aan het zoeken voor een demotje van adobe audition. die heb ik nog niet op de site kunnen vinden.

cubase sx werkt wel prettig opzich, even zoeken waar alles zit, heel uitgebreid allemaal. maarja, die prijs he, dan is adobe ineens niet zo heel duur meer

Ic3gl0vE
7 september 2003, 19:48
ja ok.. SX is natuurlijk wel erg veel geld. Maar je hebt SL ook nog, die kost zo'n 400 euro en ik denk echt niet dat je de functies die sl mist t.o.v. SX nodig zult hebben.

TIMBER
11 september 2003, 15:32
ik zit eraan te denken om cubase vst 4.0 te kopen, maar eerst wilde ik wel zeker weten dat dit het pakket voor mij is.

daarom een vraag voor mensen die vaker met dit programma gewerkt hebben.

kan ik bijvoorbeeld met mijn podxt gewoon via de usb opnemen in cubase en dan alles doen met die opname wat ik met bijvoorbeel cool edit ook kan?

en is dit programma ook geschikt voor meerdere sporen? zodat ik ook eens een volledig nummer op kan nemen ipv alleen een gitaarpartij? een drumloop eronder zetten en dan 2x achter elkaar gitaar opnemen en mixen?


Cubase is een mooi programma maar erg MIDI gerelateerd en vooral bedoelt voor mensen met een keyboard. Als je echt geld wil steken in een stukje software dan kun je beter het Cubase broertje Nuendo kopen, is een mooie multi-track-recording programma met een ingebouwde CoolEdit-achtige WAV editor. Zelf gebruik ik veel MAGIX STUDIO DELUXE... net zo goed en veelzijdig maar een stuk goedkoper.