PDA

View Full Version : Grrr. )@*(^$ Adaptors



Nocki
4 september 2003, 22:42
ik ben bezig geweest met alle stroom kabels in mn rack eens af te knippen en zonder stekker naar een klein verdeeldoosje te laten lopen zodat ik geen duizend meter kabel en 10 stekker dozen meer nodig heb.

ging heel goed ben zo zeker een aantal stekkers kwijt. de pest is alleen dat ik 3 adaptors nodig heb.
1 draadloos set
1 midi pedalboard
1 midi relay switcher

dus zit ik met een stekkerdoos en 3 adaptors. die ik vanwege 3 vershillende ac-dc waardes enzo niet kan vervangen door 1 krachtige.
is daar een oplossing voor? de samson powerbright heeft dacht ik geen oplossing voor dat soort dingen ofwel? en wat is er nog een mogelijkheid???

Nocki

Phyrexian
5 september 2003, 10:26
Hey Nocki,

ik ken het adapterprobleem maar al te goed. De PowerBrite is een veredelde stekkerdoos, niet meer dan dat, ik had er één en heb hem weer verkocht omdat ik uiteindelijk toch geen (bass)rack heb gebouwd, maar gewoon een head kocht. Plus in een Powerbrite kan je alleen dikke stroomkabels (de male kant van zo'n jack die je in een amp steekt voor de voeding) steken, geen adaptors.

Een oplossing is misschien dit:

MXR DCB-10 DC BRICK

http://www.jimdunlop.com/electronics/mxr.html

http://www.jimdunlop.com/images/electronics/DCB-10-SIDE-VIEW.gif

The DC Brick is the most reliable and consistent way to power your effects board. Forget the collection of unsightly wall warts ... the DC Brick will drive ten pedals or stomp boxes from the same source! More than a power supply, this box is a power conditioner as well. Unlike aging batteries, the Brick supplies predictable voltage at all times, keeping your effects consistent from show to show. Its FCLC (Foldback Current Limiting Circuit) provides ultimate protection against power shorts and overloads. Even at full load, you’ll enjoy the quiet and cool operation of a fully regulated power supply. But since battery-powered effects rarely exceed 30 milliamps each, you’re not likely to use anywhere near the Brick‘s capacity of 1000 milliamps output!
Power: Included AC power adapter can utilize a wide range of international wall power from 100 to 240 volts, at 47 to 63 Hz. Supplied with U.S. plug.
Controls: - Power Input from AC Adapter (Use only the included adapter!)
- Seven 9V outputs can handle an average of 55 milliamps each, or a total of 375 milliamps in any configuration - Three 18V outputs can handle an average of 208 milliamps each, or a total of 625 milliamps in any configuration - All outputs may be used simultaneously for a total power output of up to 1000 milliamp

kokeleko
5 september 2003, 11:26
Friksiejan zei: De PowerBrite is een veredelde stekkerdoos, niet meer dan dat?????

Jij zeikt ook alles af he, wat is nou wel goed in jou doorleefde ogen, hoe oud ben je?


De PB-Pro-9 heeft wel degelijk een voltage meter en een ampere aanduiding plus surge peak suppression en achterin het rack een buigzaam verlichtings geval.
Plus dat he veel netter in je rack wordt met die korte 230V kabels.

Heeft de Furman wel een oplossing voor de Adaptors dan?

Ik heb gewoon een 5 delige gewone contact doos onder in mijn rack gezet, aangsloten op de PB-pro, kan ik daar mijn adapters en fans op aansluiten.

Vast zetten met een tie'rappie en klaar is kees.

Phyrexian
5 september 2003, 11:45
Friksiejan zei: De PowerBrite is een veredelde stekkerdoos, niet meer dan dat?????

Ik weet ook wel dat er een aantal 'protectors' en dergelijke inzitten hoor. Ik zeg helemaal niet dat die PowerBrite rommel is. I just don't need it.


Jij zeikt ook alles af he, wat is nou wel goed in jou doorleefde ogen, hoe oud ben je?

Wind je niet op, doe ik ook niet, dat is trouwens nergens goed voor. Je mag me trouwens een mooi voorbeeld geven van wat ik allemaal zou afzeiken. Ik wacht vol ongeduld. Ik ben er 23 trouwens.

kokeleko
5 september 2003, 11:54
Ik wind me ook niet op, echt niet, maar het lijkt soms wel eens dat de gear die jij gebruikt, net iets beter zou zijn, smaken verschillen enorm hoor, weet je toch :D