PDA

View Full Version : GT-6B op pc aansluiten kan dat?



Jurgen Neele
4 september 2003, 22:22
Ik vroeg me dus af of je net als bij de GT-6 de GT-6B ook op je pc kan aansluiten? Via een midi kabel dus

ijff
4 september 2003, 23:06
Ik heb es op internet gekeken.. en volgens mij niet? Het lijkt erop dat ze i.p.v. een MIDI functie op de GT-6b hebben gekozen voor een XLR-out.
Je weet overigens dat je met MIDI kan je alleen de programma's kan sturen? (veel mensen denken nl. dat je met MIDI ook het geluidssignaal verstuurd).

Als je alleen het geluid van de GT-6(B) via de PC wil laten lopen kan je het beste de digital-out op de GT-6 aansluiten op de SPDIF-in op je PC (als die er op zit).

Jurgen Neele
4 september 2003, 23:39
Ik heb es op internet gekeken.. en volgens mij niet? Het lijkt erop dat ze i.p.v. een MIDI functie op de GT-6b hebben gekozen voor een XLR-out.
Je weet overigens dat je met MIDI kan je alleen de programma's kan sturen? (veel mensen denken nl. dat je met MIDI ook het geluidssignaal verstuurd).

Als je alleen het geluid van de GT-6(B) via de PC wil laten lopen kan je het beste de digital-out op de GT-6 aansluiten op de SPDIF-in op je PC (als die er op zit).

Nee geluid via mn pc dat lukt wel, maar ik wil dus die gt-6b controllen op mn pc.. net als die gt-6.

Jurgen Neele
9 september 2003, 18:25
Voor de rest niemand geen tips meer?

hadv
11 september 2003, 00:51
xlr is 3-polig, midi 5-polig
je moet uitzoeken hoe die pluggen overeenkomen, dan lukt het (haast) vanzelf

Jurgen Neele
11 september 2003, 12:04
xlr is 3-polig, midi 5-polig
je moet uitzoeken hoe die pluggen overeenkomen, dan lukt het (haast) vanzelf

Ja ik heb een midi kabel.. alleen de software ontbreekt nog..

fred_internet
11 september 2003, 12:40
xlr is 3-polig, midi 5-polig
je moet uitzoeken hoe die pluggen overeenkomen, dan lukt het (haast) vanzelf

Onzin. Midi en XLR hebben niets met elkaar te maken en zijn niet uitwisselbaar. Midi wordt gebruikt voor het aansturen van diverse parameters terwijl de XLR aansluiting op de GT-6B een gebalanceerde audio-uitgang is.

Jurgen Neele
11 september 2003, 17:01
ja over midi en xlr gaat het nu ff niet :). Ik heb um op midi aangesloten --> naar mijn joystick ingang in mn pc. Alleen is er software te vinden om de patches uit te wisselen??