PDA

View Full Version : JAJA, hier is ie de ULTIEME METALGITAAR net binnen!



gerrekat
4 september 2003, 20:49
Een lekker simpele scheurplank de originele DEAN flame series USA uit 1981, een ML, in tegestelling tot de standards heeft deze slechts een rosewood fretboard, geen bodybinding en geen maple flametop maar een solid mahogany body!

Dit doet natuurlijk nog niets onder voor een vergelijkbare GIBSON, maar DEAN zette met de standard uitvoering destijds de ladder een beetje hoger, echter de standards warenbehoorlijk kostbaar (net zoals nu volledi handgebouwd!) en dus kwam men met deze iets goedkopere uitvoering.

ze scheuren echter net zo goed misschien zelfs beter, ik heb hem vandaag opgehaald bij de GLS...

Heb de brugPU direct vervangen door een DiMarzio X2N (zat een custom wound DiMarzio super Distortion in daar werden en worden alle USA TC DEAN modellen mee geleverd), en het is gewoon beestachtig. :evil:

Ik heb zelden zo'n lekkere scheurplank in mijn handen gehad, maar ik kan me voostellen dat je voor jazz liever een andere gitaar uit zou kiezen LOL!
http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0593.jpg

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0595.jpg


Oh ja ik weet dat de headstock lelijk is :-D :-D :-D


Geloof em puntige gitaren zijn terug HAHAHA, ROADKILL heeft ook net een vette IBANEZ destroyer binnen, ook zo'n heerlijke 80's metalgitaar!

ben???
4 september 2003, 20:52
lekker ding!

ja alleen die headstock he....

@ roadkill => een destroyer? dat is toch zo'n explorer voor kaboutertjes?

BLOK182
4 september 2003, 20:53
same for me, al begin ik al een heeel klein beetje aan die headstock te wennen :-D Zal wel komen omdat ik jouw gitaren nu al best vaak heb gezien.

wietse
4 september 2003, 20:55
mooie gitaar ,ik heb niks tegen die headstock vind hem wel mooi past bij de gitaren die ze maken.

Negative K3 fan
4 september 2003, 21:00
same for me, al begin ik al een heeel klein beetje aan die headstock te wennen :-D Zal wel komen omdat ik jouw gitaren nu al best vaak heb gezien.

same here

maar dude, hoeveel deans heb je nuu wel niet??? een week geleden ofzo had je er ook al 2 gekocht??? En waar komt al dat kapitaal vandaan?

Echt geweldig jouw verzameling/rig!

iam
4 september 2003, 21:01
same for me, al begin ik al een heeel klein beetje aan die headstock te wennen :-D Zal wel komen omdat ik jouw gitaren nu al best vaak heb gezien.

same here

maar dude, hoeveel deans heb je nuu wel niet??? een week geleden ofzo had je er ook al 2 gekocht??? En waar komt al dat kapitaal vandaan?

Echt geweldig jouw verzameling/rig!

+1

wilde ik ook net vragen!

gjlp
4 september 2003, 21:04
Mooie headstock... :wink:

gerrekat
4 september 2003, 21:06
nee dit is een van de twee die ik gekocht had, heb hem nu echt binnen...

Zo gek ben ik ook niet, ik hoop zondag die Elite op te gaan halen....

Ik heb nog een hoop PU's liggen die nog een bestemming nodig hebben!

6 x DiMarzio Super Distortion
3 x Bill Lawrence L 500 XL (2 x Zebra zilveren rand en 1 x zwart met zilveren rand)
1 x Seymour Duncan Invader

Ik ben echt blij met deze hij speelt en scheurt als een gek, ben bang dat dit mijn main stage gitaar wordt!


ja geloof het of niet ik moest ook wennen aan de headstock, was die hard GIBSON vroeger, maar op een gegeven moment grijpt het je op een of andere manier en dan ontwikkel je er een bepaalde liefde voor!

maar als ik Jazz of funk speler was had ik het vast en zeker met een ander merk gehad...........dit zijn pure rock 'n roll monsters!

gerrekat
4 september 2003, 21:10
Oh ik heb 9 USA DEAN als ik d elite en mijn custom order binnenheb....

valt wel mee toch er zitten mensen op het DEAN board die er over de 30 hebben....

Elliott de eigenaar die DEAN eind jaren 90 heeft gekocht (of althans de naam) en DEAN Zelinsky zelf weer teruggehaald heeft en nu een florerend bedrijf heeft dat meer gitaren verkoopt dan bijv. jackson
is waarschijnlijk de grootste verzamelaar hij heeft er meer dan 100......

In de productie jaren 1977-1984 (de originele fabriek) zijn er slechts 7000 van de band gerold, dus tja het wordt steeds moeiljiker, op ebay is het steeds minder!

Er moeten er nog rondzwerven in NL, ik hoop er nog een paar hele vroege ML's te vinden van eind jaren 70 dat is mijn HOLY GRAIL!

Negative K3 fan
4 september 2003, 21:16
als je nog een bestemming zoekt voor een niet f-spaced 500XL hou ik me aanbevolen!!!!111

gerrekat
4 september 2003, 21:24
BL maakt geen F-spaced elementen............

nee die doe ik nooit weg, het zijn de beste elementen die er zijn, en de wachtlijst is echt enorm, bovendien zijn ze speciaal op mijn verzoek in deze configuraties gemaakt...

Ik heb 4 maanden moeten wachten, aargghhhhh, maar het was het waard.

Gewoon zelf bestellen man, en wachten.....................

Ik moet zeggen dat ik dei X2N ook super vind, echt megavette palmmute sound (Chuck Schuldiner van DEATH gebruikte ze ook) maar clean is het niet veel nee!

Rubenios
4 september 2003, 21:33
daar zitten kats geen punten aan man... das allemaal rond! :evil:

Soulflyhigh
4 september 2003, 21:38
Man je sig (=Dean lijst :-D ) wordt echt steeds langer. Congrats met je gitaar en die DiMarzio X2N ziet er echt mean uit :P Maar ik moet me toch wel een beetje bij Rubenios aansluiten, ze zijn niet echt puntig die Deans.

Rubenios
4 september 2003, 21:39
man er zit kats geen punt aan!!! :) het is gewoon een neppe warrior :P

Swan
4 september 2003, 21:41
Gerrekat wat wil je voor die Invader hebben?

Negative K3 fan
4 september 2003, 21:42
nog wat vragen> welke gitaren bespeel je nu het meest en minst, welke speelt hjet fijnst, welke vind je het mooist en welke klinkt het best en als je er echt een weg zou meoten doen, welke zou dat dan zijn?

gerrekat
5 september 2003, 09:33
Nee ik verkoop de PU's niet, die komen altijd van pas.....
Bovendien zijn ze nieuw hartstikke duur een X2N bijvoorbeeld kost snel 130 EURO, en Invader zal niet veel goedkoper zijn.

Op ebay duitsland kun je er wel eens een scoren voor 60-70 EURO, ze zijn ook niet makkelijk te krijgen, ik bedoel meestal moeten ze besteld worden en moet je weer wachten enzo!

ze hebben alleen die standaard Pu liggen als ze al losse PU';s hebben jeweetwel de JB, 59, misschien wat DiMarzio Super Distortions ofzo, maar dan heb je het wel gehad!

Mijn lievelings gitaren zijn zeker mijn 2 1981 flame series ML's en mijn DEAN 2002 Timecapsule Z (explorer) op de laatste speel ik meestal live hij klinkt gewoon als een klok en ziet er te gek uit!

De flame series ML's zijn ook zo vet, ze klinken gewoon mega aggressief met veel bite, en z zetten goed door in de band, bovendein hebben ze hele fijne halzen zoals eigenlijk al mijn gitaren, maar op een of andere manier spelen ze gewoon super!

De mooiste vind ik mijn 2002 ML Timecapsule Blueburst custom, ik vind Blueburst de mooiste finish die er is het is tevens de duurste gitaar die ik ooit gekocht heb, het is # 4 van een limited serie van 25 ML's wereldwijd kan je nagaan, ik ben altijd bang hem uit zijn case te halen....

Maar snel zal dat worden ovetroffen door de custom ML die ik op bestellnig heb, die krijgt buiten een trans Blueburst flametop ook nog heel wat meer bijzondere features en is helemaal op mijn wens gemaakt, tja hoe kun je dat nog overtreffen.

het enige waar Dean Zelinsky niet in mee wilde gaan waren de PU's hij wilde er niet standaard een L 500 XL inzetten, die heeft ie niet, dus krijg ik de standaard custom wound DiMarzio's erin en zal ik het brug element zelf vervangen, onderdehand ben ik daar heel handig in en kan het erg netjes doen, ik schrik vaak als ik de elektronika holte openmaak en zie hoe verschrikkelijk slordig veel mensen solderen!

LordRiffenstein
5 september 2003, 10:54
Hans,

very nice!!! Nieuwe lampen voor je Savage en een nieuwe Dean, dit gaat een leuk weekend worden voor je lijkt me zo!

gerrekat
5 september 2003, 11:03
Thanx Yoeri!

ja het zal mijn weekend inderdaad wat opvrolijken!

Anders Destium
5 september 2003, 17:45
Felici man, een zwarte had je nog niet? :) :razz:

Dat is een gitaar waarmee je je zeker kunt vertonen (al is dat bij al je gitaren zo behalve de sunbursts :wink: )

PS Zullen we maar niet vertellen dat er in Delft een geldboom staat :D

gerrekat
5 september 2003, 18:08
Nee laten we dat niet doen LOL, zullen we ook maar niet vertellen hoe onze bankrekeningen erbij staan....................

Jij met je sunbursts, nou ja ik ben iig met je eens dat blueburst nog mooier is! :-D

Ibanez
5 september 2003, 19:01
f**k man hoeveel deans heb je nu wel niet?

edit: oh ik zie het, 9 :o

gerrekat
5 september 2003, 19:31
9.............

FNaRK
5 september 2003, 19:51
en ga je die ooit nog ergens live gebruiken zodat je ons als mede-forummers kan overtuigen van de superieure geluidskwaliteit ??

gerrekat
5 september 2003, 19:57
je woont toch in delft, kom maar langs HAAHHAHA!

nee dat heeft natuurlijk ook heel erg met je amps te maken en je PU's, maar de combinaties die ik nu gebruik zijn de beste die ik ooit gehad heb.

Ik heb net nieuwe buizen in mijn SAVAGE geggooid, en gebiassed klinkt nu een stuk beter echt VET! mag ik wel zeggen!

We zouden 28 september in de baroeg in Rotterdam spelen maar dat gaat niet door vanwege een autoongeluk van de drummer.....

LOL neem dan gelijk je destroyer me ben brandnieuwschierig! mooi ding!

Storm
5 september 2003, 20:08
Ik vind een nieuwe gitaar best grappig, maar ik heb het idee dat sommige hier er gewoon een stijve van krijgen :dance:

Anders Destium
5 september 2003, 21:55
Ik vind een nieuwe gitaar best grappig, maar ik heb het idee dat sommige hier er gewoon een stijve van krijgen :dance:

Inderdaad :oops:

Ik vind trouwens dat Gerrekat niet zo patserig al zijn gear moet uitstallen in zijn sig :razz: :lol:

gerrekat
6 september 2003, 09:10
HAHAHAHA, nee hoor daar krig ik geen stijve van, maar het is wel leuk natuurlijk......

tevens is het leuk om ervaringen etc. te delen met mede gitaarliefhebbers en wat mijn gear betreft, ik denk dat het nuttig kan zijn dan kunnen anderen zien wat je hebt en er evetueel vragen overstellen, ik heb al aardig wat emailtjes en PM's gehad!

Ik heb er weinig problemen mee als iemand het erin zet, handig juist en leuk om te zien!

Negative K3 fan
6 september 2003, 09:11
damn, jij bent ook vroeg op :o

gerrekat
6 september 2003, 09:15
Jij ook anders HAHAHAHAH!

Negative K3 fan
6 september 2003, 09:20
maar ik heb een reden hahahahahaahhaaa

thijsov
6 september 2003, 10:13
welke dan? ik kan geen reden verzinnen om in het weekend vroeg op te staan

Negative K3 fan
6 september 2003, 18:36
omdat je iets gaat doen

gerrekat
6 september 2003, 21:19
Zo morgen gaan we de elite ophalen in Zwolle!

:-D :-D

wietse
6 september 2003, 21:44
welke dan? ik kan geen reden verzinnen om in het weekend vroeg op te staan

ik wel er vroeg bij zijn om een gitaar te scoren op een rommelmarkt ,had vanmorgen weer verschrikkelijk veel geluk.
kijk maar http://gitaarforumdump.s5.com/gear/lindberg.jpg
moet wel minderen elke week een gitaar er bij zoals de laatste tijd kost niet alleen veel geld maar je huis wordt zo vol.

BLOK182
6 september 2003, 22:04
Hey Gerrekat, gewoon eens uit interesse, zo'n "plain" dean, zoals die zwarte van jou, zonder tierlantijn enzo, wat zou zoiets tweedehands kosten? Trouwens, die ene dean, die prs-achtige uit de customshop? Behoorlijk impressive ding is dat, en zonder die ehmmm headstock ! Trouwens, na al jouw ge-dean is mun mening over de headstock al redelijk aan het veranderen, ga zo door en wie weet koop ik ooit ook zoiets ;-) Ben trouwens benieuwd naar die Elite!

gerrekat
7 september 2003, 08:54
HAHA, ja is juist mooi dat het polariseert ik hou niet van die massaproducten die iedereen wel aardig vind.

Ik vond het eerst ook niet mooi, omdat ik van Gibson styling hield, tja dan is het wennen geblazen, maar op een gegeven monent ga je het steeds cooler vinden, juist omdat het zo anders is.

Enja als je een puntige gitaar gaf vind is een puntige headstoick daarbioj alleen maar mooier.......

Een flame series ML zoals hier afgebeeld kost in de US gemiddeld $ 500- 650 in goede staat, een paar jaar gleden kon je ze in elke pawnshop kopen voor $ 150, maar de waarde is hetr afgelopen jaar enorm gestegen.
Een tweedehands standaard kost ongeveer $ 1500 op ebay USA.
Ook scheelt het als zo'n flame series nog helemaal mint is en origineel willen ze wel eens naar de $ 800 gaan, en als is de blueburst finish heeft kunnen ze voor $ 1200 gaan, op een of andere manier zijn die heel gewild!

Reken daar $ 150 verzendkosten bij, en 150 EURO tax etc. nou dan zit je zo weer op de 2000 gulden HAHAHAHAHA!

Ik heb voor deze $ 775 betaald incl. verzendkosten, maar hij is in uitzonderlijk goede staat, en via de Dean Owners Of America heb ik vaak eerste keus voordat iets naar ebay gaat, en krijg je vaak korting!

Keep in mind dat de prijzen in de US heel wat lager liggen dan hier

Nieuw kostten ze destijds in nederland 2000 gulden, een standaard 4000, dat was dus ruim het dubbele van een GIBSON!

De Simpele Flame series worden niet meer gemaakt, de neiuwe standards die exact gemaakt worden zoals in 1983 kostten in Duitsland 2300 EURO, zo'n 5000 gulden... in de US kosten ze gemiddels zo'n $ 1500 nieuw dat scheelt dus behoorlijk!

De hardtail waar jij het over hebt, dei is als het goed is te koop bij Feedback In Rotterdam, kosste geloof ik 2200 EURO ofzo, ik vond dat een hele redelijke prijs daar ze qua retail hoger liggen dan de TC standard modellen, en je dus eerder 2800 ofzo zou verwachen.

Ik heb van diverse mensen die zowel een hardtail als diverse PRS'en beziiten dat de hardtail makkelijk de betere is vooral qua finish en afwerking en betere hardware, er zitten geloof ik standaard Seymour Duncans in JB bji de brug en Jazz bij de nek.

de TC modellen worden geleverd met custom wound DiMarzio Super Distortions (extra HOT gewonden)

maar nu zijn de flame series iig nog relatief gunstig te krijgen, ik bedoel voor een tweedehands GIBSON explorer of V betaal je snel 1000 EURO...