PDA

View Full Version : Goeie tremolo



Cartman
31 januari 2002, 20:03
Hej! Wie van jullie weet wat een (mooie) gitaar met een goeie tremolo die NIET ontstemt kost (floyd-rose ???)
Ik speel nu op een goedkope strat, en 1 keer de tremolo te ver indrukken en ik mag weer stemmen... @%$€*^

Thnx!

JV
31 januari 2002, 20:47
als je zo'n prob heb met je trem, waarom laat je em dan niet vastzetten? of wil je perse jengelen?

Outshine
31 januari 2002, 22:30
Een gitaar met een Lo Pro Edge brug, die ontstemmen niet/nauwelijks.

xystus
1 februari 2002, 00:24
Op 2002-01-31 20:03, schreef Cartman:
Hej! Wie van jullie weet wat een (mooie) gitaar met een goeie tremolo die NIET ontstemt kost (floyd-rose ???)
Ik speel nu op een goedkope strat, en 1 keer de tremolo te ver indrukken en ik mag weer stemmen... @%$€*^

Thnx!


Je stelt de vraag verkeerd. Het gaat niet om de tremolo, das enkel de arm, het gaat je om de BRUG.

Ik kan een double locking original floyd rose aanraden. Superb. Gebruik je echt nooit je tremolo; neem dan ook geen zwevende brug en überhaupt geen brug met tremolo. Op een goedkope gitaar zou ik NOOIT een floyd rose nemen; kwaliteit is KUT.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-02-01 00:27 ]</font>

Chiel
1 februari 2002, 09:24
Veel voor weinig?
Lo Trem II van Ibanez. Deze tremolo zit op alle modellen van ong. €500. De pest is wel dat deze na verloop van tijd gaat ontstemmen door materiaalmoeheid.

Wilkingson i.c.m. locking stemmechanieken is ook een goede optie. Hiervoor moet je wel wat dieper in de buidel tasten en deze is niet zo geschikt voor extreme duikvluchten. Daarenboven is deze niet echt geschikt om naar achter te worden getrokken (toon verhogen). Yamaha Pacifica modellen zijn uitgerust met een dergelijke tremolo.

State of the art is en blijft de Lo Pro Edge. Deze vindt je op de duurdere Ibanez modellen en ontstemt nimmer (mits goed afgestelt). Nadeel is echter de prijs, maar ach dan heb je ook wat hè.

anoniem
1 februari 2002, 23:41
Op een goedkope gitaar zou ik NOOIT een floyd rose nemen; kwaliteit is KUT.


Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Ik heb zelf een RG270 (toch bijna de goedkoopste), maar ik heb geen problemen als ik m'n jengelstengel gebruik...

F00L
1 februari 2002, 23:42
vergeten in te loggen... dat was ik dus

Krullo
5 februari 2002, 01:42
Er zijn grafieten kammen te koop, niet duur (80 gulden geloof ik)waardoor hij ook niet meer ontstemt. Een vriend van me heeft het laten plaatsen op een squier en het werkt perfect!

Marcel
5 februari 2002, 02:20
Ik heb 2 strats: zelfde gitaar , zelfde tremolo, de een kun je alles mee doen en ontstemt niet of nauwelijks , de andere word dus wel behoorlijk vals... wie het weet mag het zeggen

ekkerman
5 februari 2002, 09:37
Op 2002-02-05 01:42, schreef Krullo:
Er zijn grafieten kammen te koop, niet duur (80 gulden geloof ik)waardoor hij ook niet meer ontstemt. Een vriend van me heeft het laten plaatsen op een squier en het werkt perfect!


graph nut heeft slechts te maken met het reduceren van frictie en aan en vast lopen niet zo zeer specifiek met ontstemmen al is het wel zo dat alstie vast loopt hij ontstemt is .....

anoniem
6 februari 2002, 15:31
Grafiet is een oplossing. je kan ook losse grafietblokjes kopen, en tussen de snaren en het blokje uitsmeren. dit kan helpen.

De Fender van ik meen... eh.. Jeff Beck heeft een aparte nut, met kogeltjes erin. die geven veel beter mee. Ook geen dure oplossing.

En als je ooit nog een nieuwe gitaar wil kopen met een ongelofelijke tremelo, de jazzmaster of jaguar van Fender. Alleen kan je deze niet diep indrukken. maar is zo lekker soepel!

Enne 'k zal geen floyd rose nemen... ik ken veel mensen die eraan beginnen, en het later weer weg willen laten halen. met respect voor de goede gebruikers.

John. john_de_bruin@hotmail.com

SteavisSmokin
6 februari 2002, 16:24
Een goede gitaar ontstemt niet of nauwelijks dus koop een goede gitaar, :smile:. Zelf geloof ik niet in die floyd rose achtige dingen, wat je nodig hebt is een goede topkam (graphtech gelijdt goed), goede stemmechanieken en een goede brug. Als die allemaal goed gelijden moet je nauwelijks last hebben van ontstemmen (tenzij je snaren nieuw zijn natuurlijk). Een goede vriend van mij is een Yngwie Malmsteen fan en als je ziet wat die gast met zijn standaard fender tremelo doet ZONDER dat hij ontstemt dan zie je dat het wel kan!

Steven

Outshine
6 februari 2002, 17:00
Ik heb laast een js100 gekocht met lo trsII. Kun je ook gerust nemen... onstemt niet gauw, al gebruik ik em niet vaak