PDA

View Full Version : Fender USA of Jap.



BartL
4 september 2003, 17:42
Ikke had een vraagje,
Wat is nou het verschil tussen een Fender USA en ene uit Japan. (Ik wil namaelijk een Fender TELE met 2 humbuckers kopen, maar ik weet t allemaal niet zo zeker,
Groet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bart

niels_r
4 september 2003, 19:06
Een tele met 2 humbuckers is GEEN tele!! :wink:

Het verschil zit 'em in de gebruikte materialen, afwerking etc. Een usa is beter, maar wel duurder.

iam
4 september 2003, 19:51
als je het over die thinline hebt...

BLIJF ERVAN AF

;)

Wilson
4 september 2003, 20:16
hoezo? isie zo kut?

Speeddemon
4 september 2003, 20:25
Een tele met 2 humbuckers is GEEN tele!! :wink:
Een usa is beter, maar wel duurder.
Nope.

USA heeft naam. Japan heeft quality control. :razz:

Heb zelf een '68 RI Strat met Texas Specials uit Japan, en die gitaar is beter afgewerkt dan elke US Strat onder de 2000 euro die ik ben tegengekomen. Oh, en een ECHTE flame maple hals (ipv FotoFlame) is ook mooier.

The_Cure
4 september 2003, 21:04
Een tele met 2 humbuckers is GEEN tele!! :wink:
Een usa is beter, maar wel duurder.
Nope.

USA heeft naam. Japan heeft quality control. :razz:

Heb zelf een '68 RI Strat met Texas Specials uit Japan, en die gitaar is beter afgewerkt dan elke US Strat onder de 2000 euro die ik ben tegengekomen. Oh, en een ECHTE flame maple hals (ipv FotoFlame) is ook mooier.

Ben opzoek naar een RI '62 en dan die uit Japan; heb het geld niet voor een USA en kwa "wat ik hoor" zijn de Fender gitaren uit Japan echt niet slecht. Maargoed nu nog eentje vinden :(

Wilson
4 september 2003, 21:30
haha precies zoeentje heb ik net een week geleden gekocht! en hij bevalt zeer goed!

The_Cure
4 september 2003, 21:37
haha precies zoeentje heb ik net een week geleden gekocht! en hij bevalt zeer goed!

grrrmmmrmrmrmmr :x :) :wink:

was dat de zwarte? (was topic over)

Wilson
4 september 2003, 21:51
haha ja dat was de mijne... net achter het net gevist

The_Cure
4 september 2003, 21:56
haha ja dat was de mijne... net achter het net gevist

LoL,

ja en op de Amerikaanse E-Bay staan zat Japanse RI tegen hele goede prijzen... maargoed VS<->NL :-?

Wilson
4 september 2003, 22:00
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=11984

kijk es naar deze, er zitten wel texas special elementen in, maar mischien heeftie de originele nog. Body is wel overgespoten en ik had ook al geinformeerd naar deze, maar volgens de eigenaar is dat niet overal even netjes gedaan. Maar het is een mooi rpijsje dus als je geen bezwaar tegen de kleur hebt zou ik em kopen! die texas specials kun altijd nog voor 100 euro doorverkopen en daarvoor andere elementen kopen

BartL
4 september 2003, 23:46
Maaruhm... Fender Japan is dus geen troep ofzo?
Groet :???:

_Gràve_£ord
4 september 2003, 23:54
waarom geen mex? die zijn maar ietsje duurder dan jap ( weet ni eccht of kwalitaief beter), ik heb een strat mex en da ding is best te pruimen, voor sommige dingen heb ik wel de voorkeur voor de mex dan voor men plus deluxe ( oké ja, ik ben een snob :-D ) Dus misschien toch maar es checken?

btw, ik denk dat fender het zich niet kan permiteren echte troep te verkopen met de naam fender erop, toch?

G.

[edit] typo

Speeddemon
5 september 2003, 00:15
A) Waarom zou je Tex Specials eruit halen? 't zijn supertoffe elementen.
B) Ik heb mijn '68 RI ook van Ebay gescoord. En hoe vaker ik dat ding zie en bespeel, hoe toffer ik 'm vind.
C) Japanners zijn voor 95% betere gitaren dan de Mexicanen. Meestal betere hardware en sowieso betere Quality Control. Kijk, als je een goeie Mexicaan vindt, heb je gewoon een toffe Strat voor weinig euri, maar zie die maar eens d'r uit te vissen.

Gitaar+verzenden+btw/douane/invoerrechten/overschrijvingskosten heeft me alles bij mekaar 800 euri gekost. En dat is dus nog steeds minder dan een Highway Strat (waar GEEN Texas Specials in zitten, en waarschijnlijk geen STALEN tremolo-blok, flame maple hals, elzen body (weet ik nie zeker) en geen Schaller stemmechanieken.) En een 70's Classic Strat Mexico is ook al 700 euri. En die heeft een 3-punts nekbevestiging, de mijne 4.

Ik zou gewoon eens op Ebay zoeken, en dan met name in Engeland en op de verkoper Guitargai.

Wilson
5 september 2003, 15:55
waarom geen mex? die zijn maar ietsje duurder dan jap ( weet ni eccht of kwalitaief beter), ik heb een strat mex en da ding is best te pruimen, voor sommige dingen heb ik wel de voorkeur voor de mex dan voor men plus deluxe ( oké ja, ik ben een snob :-D ) Dus misschien toch maar es checken?

btw, ik denk dat fender het zich niet kan permiteren echte troep te verkopen met de naam fender erop, toch?

G.

[edit] typo

omdat jappen over het algemeen beter zijn dan mexen, waarom zijn ze anders met de distributie in europa en us gestopt, waarschijnlijk omdat niemand meer een usa kocht

green_day
5 september 2003, 16:07
waarom geen mex? die zijn maar ietsje duurder dan jap ( weet ni eccht of kwalitaief beter), ik heb een strat mex en da ding is best te pruimen, voor sommige dingen heb ik wel de voorkeur voor de mex dan voor men plus deluxe ( oké ja, ik ben een snob :-D ) Dus misschien toch maar es checken?

btw, ik denk dat fender het zich niet kan permiteren echte troep te verkopen met de naam fender erop, toch?

G.

[edit] typo

omdat jappen over het algemeen beter zijn dan mexen, waarom zijn ze anders met de distributie in europa en us gestopt, waarschijnlijk omdat niemand meer een usa kocht

daar is de prijs dan ook wel naar wilson..
die jappen zijn behoorlijk duurder geworden! en het is zeker niet zo dat je met een mex een mindere gitaar hebt. Als je nou eens niet voor de status gaat, maar voor geluid moet je gewoon geen usa kopen. dan zijn jappen en mexen gewoon dé keus voor een echte strat. en over het algemeen zijn de ri's beter dan standaard serie.. tja die gitaar is volgens mij top!

Anavrin
5 september 2003, 16:46
als je de houtsoorten enzo vd japanse modellen wil bekijken en vergelijken met de US modellen:
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/index.htm
De materialen v m'n Jaguar zijn precies dezelfde als bij de US, maar de Japanse Jaguar is wel 1000 euro goedkoper!!!!
Oh ja, misschien zijn de pots/ electronics wel wat minder, maar dat kun je niet echt achterhalen...

Anavrin
5 september 2003, 17:15
1 van deze 4 dan dus???

http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/gif/tc72-70.gif
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/gif/tn7285.jpg
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/gif/tl5280sp.jpg
http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/gif/tl6780sp.jpg

Anders Destium
5 september 2003, 17:43
Is die 2e van dit rijtje een Swamp Ash? Ziet er wel netjes uit samen met die maple hals :) Ik ben niet zo'n tele-man maar deze ziet er erg goed uit!

Over de keuze tussen de verschillende landen: Vrijwel elke Fender is redelijk waardevast, en ook 2ehands heb je (erg) ruime keuze. Het is dus vooral verstandig te bepalen wat je wilt qua materiaal (hals, configuratie ed). Normaliter heb je met Fender zeker een goede gitaar, al zijn de USA-modellen overpriced IMO. Door de naamsbekendheid heb je bij verkoop ook bijna nooit problemen, dit is wel een probleem als je voor een kopie gaat. Kopieen zijn vaak kwalitatief erg aardig voor het geld, het is alleen nooit een échte :wink:

Anavrin
5 september 2003, 17:57
Over de keuze tussen de verschillende landen: Vrijwel elke Fender is redelijk waardevast, en ook 2ehands heb je (erg) ruime keuze.

Let alleen bij die 2ehands modellen wel goed op de prijs; in de queeste naar mijn Jaguar ben ik een aantal gasten tegengekomen die 900 euro durfden te vragen voor een Japanse Jaguar van 5 of 6 jaar oud, terwijl ze nieuw verkocht worden in de winkel voor 790 euro...

Wilson
5 september 2003, 18:08
A) Waarom zou je Tex Specials eruit halen? 't zijn supertoffe elementen.


dat zijn het zeker! er komt ook een setje in mijn japanner als ik weer geld heb! maar sommige mensen hebben mischien liever het vintage originele strat geluid en houden niet van al die mid uit de texas specials.