PDA

View Full Version : wat is in jullie ogen de beste keus?



Diedo
4 september 2003, 17:41
ik ben aan het sparen voor een nieuwe gitaar, en mijn oog was eerst gevallen op een Epi SG of een Epi LP. Vandaag heb ik de Epi LP studio en de Epi SG getest, en de SG valt af, ondanks dat hij er mooier uitziet(IMO).
Waarschijnlijk als ik de Epi heb zet ik er zeer snel goede elementen in, omdat de standaard als begonnen te fluiten op zeer laag volume(vooral nek HB)

Maar nu bedacht ik me dus(ik koop waarschijnlijk 2e hands) dat het misschien ook wel een goed idee is om door te sparen voor een 2e hands Gibson LP Studio, omdat deze toch een stuk beter is qua elementen.

nu is mijn vraag:
Is het beter om een Epi te voorzien van goede elementen of is het beter om een Gibson LP studio op te scharrelen?

natuurlijk is de Gibson beter, maar is dat ook qua prijs/kwaliteit verhouding???


mijn dank is groot!

Diedo

Negative K3 fan
4 september 2003, 17:47
2e hands lp studio is ongeveer 900 euro
2e hands lp standard is max 400 euro, heb je nog 500 euro om goede elementen uit te zoeken :)

zelf zou ik naar een goede (oudere) jappaner op zoek gaan en daar een stel rockende elementen inzetten (wat jaycal op dit forum ook heeft gedaan), dan heb je een goede bang voor de buck les paul gitaar. Jay cal heeft vrijv eel verstand van (japanse) LP klonen dus ik durf niet te veel op dee merken enzo in te gaan omdat hij het wel beter weet.

veel geluk verder.

Diedo
4 september 2003, 17:52
hmmm dat is ook zeker geen slecht idee...
ik was net een beetje te veel op de merknamen aan het letten... slechte eigenschap...

maar het is de bedoeling dat het een gitaar blijft waar je zowel metallica als een gevoelige blues op kan spelen blijft...

@ JayCal: Spreekt en ik zal luisteren...

NeeraDJ
4 september 2003, 18:15
Ik heb genoeg LP Studio's 2dehands rond zien gaan voor 750 euro een enkeling voor 675, maar dat doet er niet toe. Ik heb hier eerder ook al met Janno oftewel Jaycal over gesproken en hij raadde me toen Richwood Les Pauls aan, misschien moet je nog wel wat meer veranderen dan alleen de elementen, maar je bent wel goedkoper uit dan een Studio of een wat betere Epi. Zoek wel naar set necks, ze zullen zeker niet meer kosten dan 200-300 euro en misschien (zelden) wel goedkoper dan 200 euro. Ik denk dat Jaycal je wel verder zal kunnen helpen.

En als je het ervoor over hebt zou je toch nog voor die Studio kunnen sparen, een prima gitaar naar mijn zeggen, ik heb er toendertijd veel Metallica op kunnen spelen en ook zeker wel Jazz en Blues. Precies de juiste hoeveelheid Les Paul :wink: