PDA

View Full Version : 7 snarige gitaar voor een normaal prijsje



ilovemyguitar
4 september 2003, 15:20
een vriend van me wilt een 7 snarige gitaar gaan kopen.
wat voor gitaar zou hij kunnen kopen voor een beetje lekker prijsje?
(en nee ik ga niet kijken op marktplaats ofzo want hij wilt em nieuw)

Ronald
4 september 2003, 15:56
ik wil ook een 7 snaar kopen over een maandje of 4/5 maar ik ga dan wel meteen voor een dure , degene die ik opt oog heb is zo'n 1250 pleuro en das geen lekker prijsje voor jou maat lijkt me, maar ik denk dat je wel bij iabnez moet zoeken , de ibanez rg 7321 is mischien wel een leuke , zo'n 500 euro geloof ik

maar mijn tip zou zijn , ga langs een muziekwinkel en kijk wat voor 7 snaren ze hebben , de 2 winkels die ik ken hebben er allebei maar 1 , en die was volges mij die rg 7321 maar dat weet ik nie zeker , hij was in ieder geval zo'n 500 euro

dus ik zou zeggen kijk wat ze hebben

skabouter
4 september 2003, 16:47
vraag eens in een winkel naar framus, J&K of zoiets dergelijks.
in de music productive (of Store, weet niet zo goed meer) stonden 7 strings, van dat merk, en al vanaf 200 euro ofzo............uit duitsland komt dat, vraag daar eens naar

Timmer
4 september 2003, 16:53
De goedkoopste 7snaar die ik weet is (ook) een Ibanez. Bij feedback hebben ze een GRX-720 voor 239 euro.

Vrij goedkoop, maar het is dan zeker ook geen top-of-the bill. Check anders effe www.feedback.nl voor meer info.

Dean heeft ook een 7snaar (Avalanche 7?) die volgens mij niet al te duur zou moeten zijn maar die ben [i]ik[i/] nog nooit tegengekomen.

crowdsurfer
4 september 2003, 17:09
de grx-720 is een top gitaar! ik raad hem zeker aan!

NeeraDJ
4 september 2003, 17:24
Ja alleen jammer dat dat ding meteen ontstemt als je the whammy bar ook maar een klein tikje geeft :-? En ik heb het over de letterlijke vorm van een tikje

crowdsurfer
4 september 2003, 17:26
:-? mmm bij mij valt dat wel mee, ik gebruik hem overigens toch niet zoveel doe t liever met me hande :lol:

NeeraDJ
4 september 2003, 17:28
Ik ook hoor daar niet van, maar je hebt dat ding niet voor niets en een telkens ontstemmende gitaar is de pispaal van elke gitarist.

Ronald
4 september 2003, 18:00
en wat weten jullie van de rg 1070 ( of rg 2070 das als goed het dezelfde :-? is al een topic over geweest ) , hij is zo'n 1250 euro geloof ik , is het een goeie gitaar ?

Raffel
4 september 2003, 18:06
bestel gewoon een Conklin GT-7 ze zijn niet duur en je bent meteen van het gesodemieter af. Scherfhoofd kan het wel beamen!

StereoX
4 september 2003, 19:32
Dean heeft ook een 7snaar (Avalanche 7?) die volgens mij niet al te duur zou moeten zijn maar die ben ik nog nooit tegengekomen.

bij feedback rotterdam hangt er eentje. ik dacht dat hij 350 moet kosten. en het was een string-trough. als ik ooit nog eens een 7-snaar voor erbij wil ga ik die maar eens grondig testen.

Baco
4 september 2003, 21:09
Ikzelf heb een Ibanez RG-7620, erg tevreden van. Knappe sound, zo uit de kist. Zou eens moeten zien wat ik daarvoor betaald heb...

Soulflyhigh
4 september 2003, 21:40
ik wil ook een 7 snaar kopen over een maandje of 4/5 maar ik ga dan wel meteen voor een dure , degene die ik opt oog heb is zo'n 1250 pleuro en das geen lekker prijsje voor jou maat lijkt me, maar ik denk dat je wel bij iabnez moet zoeken , de ibanez rg 7321 is mischien wel een leuke , zo'n 500 euro geloof ik

maar mijn tip zou zijn , ga langs een muziekwinkel en kijk wat voor 7 snaren ze hebben , de 2 winkels die ik ken hebben er allebei maar 1 , en die was volges mij die rg 7321 maar dat weet ik nie zeker , hij was in ieder geval zo'n 500 euro

dus ik zou zeggen kijk wat ze hebben
Dude check jij je eigen topic over die 7 snaar nou maar nog eens :evil:

Ronald
8 september 2003, 17:21
hebben mensen hier eigenlijk nog tips voor 7 snarige spelers ?

skabouter
8 september 2003, 23:40
tja, das nogal vaag. wat bedoel je ?

ik zou eigenlijk best een zo``n RG7140 ofzo willen kopen. voor de gein. 230 vind ik echt geen geld, en is wel leuk om erbij te hebben. 7string....

urezna
9 september 2003, 09:00
hebben mensen hier eigenlijk nog tips voor 7 snarige spelers ?

tips op welk gebied? speeltechniek, of de gitaar zelf? of....?

Mijn ervaring is dat het niet heel veel anders is dan 6 snaren... ja, je moet effe wennen, dat je de juiste snaren op de hals pakt met je linkerhand, maar das een kwestie van tijd.... en n u ik dat eenmal gewend ben, schakel ik ook net zo makelijk heen en weer tusen 7 en 6 snaren... :-)
Wat ik wel heb gemerkt is dat het soms wel handig is om nog steeds een 6 snaar te houden, in sommige gevallen speelt dat net effe lichter, en als je dan stukken speelt waarbij je die lage B toch niet nodig hebt.... :-)

MindBend
9 september 2003, 10:17
Veel oefenen.
Zie de zevende snaar niet als een op zichzelfstaand iets maar als gewoon nog een snaar, dwz gebruik hem niet alleen voor poweraccoorden etc, een hoop gave grepen met de lage B erbij worden ineens mogelijk.
Gebruik hem ook niet alleen om diep mee te scheuren; met clean geluid kun je net zoveel aan je spel toevoegen.

urezna
9 september 2003, 10:36
volledig mee eens...!

en blijf inderdaad niet alleen in het lage hangen, blijf alle snaren gebruiken... kun je leuke contrasten mee maken....

Ronald
9 september 2003, 11:18
ja met tips bedoelde ik dus eigenlijk speel techniek en of ik er ook nadelen aan een 7 snaar? bijvoorbeeld de bredere hals , hoe breed is die eigenlijk op een ibanez rg7 ? ik heb namelijk ook op een akoustische gitaar gespeeld die een duidelijk veel bredere hals had dan een 6 snaar ibanez en dat vond ik opzich nie zo'n probleem

maakt de 7e snaar en de bredere hals het spelen nou moeilijker of is het gewoon een kwestie van wennen ?

urezna
9 september 2003, 11:32
ik vond het zelf een kwestie van wennen, maar dat ging toch sneller en makkelijker dan ik vooraf verwacht had. en ook het weer terug gaan naar 6 snaren, gaat best makkelijk en intsuuen helemaal geen probleem meer, alsof ik niet beter meer weet...
maar tuurlijk, de hals is breder, en ook wellicht iets dikker, afhankelijk van wat je gewend bent. maar dat heb ik niet als probleem ervaren.

het enige dat ik soms wel liever op een 6-snaar speel is de ouwerwetse jaren '80-metal waar veel de lage E gebruikt wordt met palm-muting. dan zit die B wel een beetje in de weg, verder niet.

Ronald
9 september 2003, 11:38
thanks

weet iemand trouwens hoe dik de 7e is , want ik wil um waarschijnlijk in drop a zetten , is daar een nog dikkere snaar voor nodig ?

Ronald
9 september 2003, 11:57
ow laat maar ik heb al ff wat rond gezocht kwa snaren, de standaard is zo te zien een .54 maar je kan ook een .56 op zetten

ja die vraag kwam doordat de gitarist van coal chamber een .70 heeft voor zn laagste snaar :o en da leek me nogal overdreven dik

urezna
9 september 2003, 13:51
tja, hangt ook af van hoe dik je verder speelt he...

speel zelf op .009 ernie ball, en daar is de lage B geloof ik een .052... of was het 054...?

Ronald
9 september 2003, 16:10
ja die gitarist van coal chamber speelt ook echt ontzettend dik , hij zei ook als je er 5 minuten op speelt verkramp je al maar hij is er aan gewend